Doszliśmy do finału przewodnika „Przepis Na Skuteczny Marketing Internetowy”! Z ostatniej części dowiecie się w jaki sposób udoskonalać własne osiągnięcia, a przede wszystkim jak utrzymywać swoje wyniki. Jaką rolę w budowaniu marki mają media społecznościowe? Jak je badać? Na te i wiele innych pytań, odpowiedzi znajdziecie poniżej!
ETAP 5: Podanie
Na tym etapie chodzi o utrzymanie. Nie możemy stracić tego, co do tej pory udało nam się zdobyć, a jednocześnie nie zapominajmy o budowaniu naszej platformy i wizerunku.
Zalecana jest większa interaktywność w mediach społecznościowych. Świetnym sposobem na poprawienie opinii jest pozostawienie otwartego Twittera na cały dzień i wchodzenie w interakcje z naszymi zwolennikami czy osobami, które rozmawiają o nas. Powinniśmy upewnić się, że Twitter jest monitorowany przez cały dzień. Jeśli zrobimy grafik podzielony na osoby i pory dnia, może zajmować się tym kilka osób. Dzięki temu, unikniemy efektu przytłoczenia i wszystko będzie pod kontrolą.
Aby upewnić się, że przez problemy techniczne i te związane z użytecznością, nie tracimy żadnych leadów, warto zacząć korzystać z badań i widgetów opinii. Dostarczą nam one danych w czasie rzeczywistym, pochodzących od użytkowników odwiedzających naszą stronę. Jest to istotne, jeśli zależy nam na ciągłym wzroście i rozwoju. Trzeba także upewnić się, że ruch przychodzący jest tak podzielony, aby można było dokładniej monitorować efekty naszych działań (Google Analytics oferuje dobre narzędzie).
Skoro przygotowaliśmy już e-booka i inne dokumenty, które pozwolą zdobyć więcej odwiedzających, dlaczego nie spróbować infografiki powiązanej z naszą branżą? Jest to świetny sposób na dzielenie się danymi. Aby osiągnąć lepszy rezultat, nie zapomnijmy o umieszczeniu loga i adresu strony internetowej w widocznym miejscu na grafice.
KROK PO KROKU
1# Monitorowanie sieci społecznych
– Wyznaczenie lub zatrudnienie osoby na aktywnego monitorowania. Poprzez aktywne monitorowanie sieci społecznościowych, można zyskać wiele możliwości. Jednakże, to zadanie może pochłaniać 100% naszego czasu. Dlatego, dobrym rozwiązaniem będzie zatrudnienie administratora, który zajmie się tym albo wyznaczenie dyżurów dla pracowników. Jeśli problemem są koszty, to warto rozważyć użycie Odesk.com.
– Określenie sposobu radzenia sobie z problemami i skargami. Posiadanie planu dotyczącego kwestii „obsługiwania” osób narzekających na naszą markę może być bardzo ważne dla sukcesu w Internecie. Dlatego, powinniśmy wymyślić proces i protokół do obsługi skarg i próśb o pomoc.
2# Badanie opinii, śledzenie i informacja zwrotna
– Wybranie strony do monitorowania. Ważnym działaniem jest zarejestrowanie się do serwisu zajmującego się monitorowaniem stron internetowych, który ostrzeże nas, gdy z jakiegoś powodu nasza strona będzie miała coraz słabsze wyniki.
– Badanie opinii. Najlepszym sposobem na zapewnienie oczekiwanych przez klientów treści, produktów czy usług jest zapytanie ich o opinie za pomocą badania w Internecie (np: w postaci ankiety).
– Śledzenie z użyciem systemu UTM. Warto nabrać nawyk śledzenia wszystkich naszych działań w marketingu internetowym (za pomocą np: Google Analytics). W tym też tkwi niesamowitość marketingu online, prawie wszystko jest mierzalne i daje się monitorować.
I na koniec, wykorzystajcie Afiliotekę!
We wszystkich artykułach, przykładach i wskazówkach, które pojawiają się na stronie, staramy się dokładnie, jasno i z wielu perspektyw opisać różne aspekty związane z marketingiem online (i nie tylko). Jeśli macie jakieś wątpliwości, zawsze udzielimy Wam odpowiedzi na wszelkie pytania!