Żal mi głupca, który nie używa strategii 5T w marketingu PPC!
Powstało wiele podobnych kompilacji niezbędnych zachowań w marketingu internetowym, ale czy znasz taktykę 5T w marketingu PPC? Nie?
Kiedy się zastanowić nad wszystkimi czynnikami, które mogą pomóc w optymalizacji konta PPC wszystkie w języku angielskim przypadkowo zaczynają się na literę T.
Kiedy użytkownicy stają się coraz bardziej doświadczeni przed zobowiązaniem się do zakupu reklamy PPC muszą łechtać fantazyjność użytkowników, a to oznacza wyjście poza standardowe reklamy.
Przedstawione poniżej zasady 5T pomogą wyróżnić się z tłumu i wyciągnąć z kampanii PPC to co najlepsze.
1# T jak Time (czas)
Narzędzie wymiarów może dostarczyć wielu użytecznych insight’ów, ale jedną z łatwiejszych do analizy danych jest czas. Patrząc na historyczne dane przefiltrowane według godziny lub dnia tygodnia możesz dostrzec gdzie zwiększyć lub zmniejszyć budżet w zależności od wielu czynników.
Patrząc na dane historyczne, ile konwersji miałeś w środku nocy? Jeśli działasz na rynku B2B, ile konwersji miałeś w niedzielę? Jeśli odpowiedź to „żadnej” lub „tylko kilka”, ale współczynnik efektywności reklamy (CPC) nie był wtedy znacząco niższy, to dlaczego nie zachować tego budżetu i zainwestować w czasie, gdy konkurencja jest na najwyższym poziomie? Albo użyć tych pieniędzy w czasie, gdy występuje wysoki współczynnik konwersji lub niski współczynnik efektywności reklamy, żeby zobaczyć czy możesz to bardziej zwiększyć?
Aby zarządzać czasem wyświetlania reklam i według tego zarządzać odpowiednio swoim budżetem przejdź do zakładki Ustawienia i wybierz Harmonogram reklam.
Następnie wybierz regulację stawek i dostosuj swój budżet do pory dnia oraz dnia tygodnia zaznaczając gdzie ma się zwiększyć, zmniejszyć lub całkowicie zatrzymać.
2# T jak Trust (Zaufanie)
Możesz mieć wspaniały produkt w świetnej cenie, możesz mieć stronę pełną klientów, którzy cię szanują, lecz zanim użytkownicy klikną w twoją reklamę i będą kosztować cie pieniądze skąd mogą wiedzieć, że mogą ci zaufać?
Według statystyk:
- 50 albo więcej opinii o produkcie może oznaczać wzrost wskaźnika konwersji o 4,6% (Reevoo)
- 63% klientów jest bardziej skłonnych do kupienia produktu ze strony, która ma opinie innych użytkowników (iPerceptions)
- Odwiedzający, którzy mają styczność zarówno z opiniami, pytaniami klientów i odpowiedziami są w 105% bardziej chętni do zakupu podczas wizyty i spędzają 11% czasu więcej niż goście, którzy nie wchodzą w interakcje z treścią generowaną przez innych użytkowników (Bazaarvoice)
- Opinie konsumentów są bardziej zaufanym źródłem (prawie 12 razy bardziej) niż opisy, które pochodzą od producentów (według ankiety przeprowadzonej na internautach w USA poprzez stronę EXPO – eMarketer)
- Opinie mogą wygenerować średnio 18% wzrost sprzedaży (Reevoo)
Co to oznacza dla PPC:
- Google podaje, że użytkownicy są w 5-10% bardziej skłonni do kliknięcia w płatną reklamę z jedną adnotacją
- Google podaje, że użytkownicy są w 17% bardziej skłonni do kliknięcia w reklamę, która ma gwiazdki
Istnieją dwa narzędzia, które mogą ci tutaj pomóc. Jeden to społeczne rozszerzenia, które pozwalają ci na wyświetlanie swoich reklam z adnotacją twojej strony Google+. Drugie narzędzie to polecenie Google, by rozpoznawało recenzje z twojej strony przez użycie sformatowanych fragmentów, które z kolei mogą pomóc w spełnieniu wymagań niezbędnych do otrzymania gwiazdek, które ukażą się przy twoich reklamach.
W rozszerzeniu społecznym Google+ będziesz potrzebował własnego konta Google+ i będzie musiało być ono połączone z twoją stroną internetową. Konfiguracja tego rozszerzenia jest prosta. Wystarczy wybrać rozszerzenia reklam i wybrać kampanie, które mają pokazać te społeczne rozszerzenia. Potem wprowadź URL swojej strony Google+ i zapisz je.
Dodatkową zaletą tego rozszerzenia jest to, że opłaty nie będą pobierane kiedy użytkownik kliknie twoją reklamę lub łącze w pierwszej adnotacji, a każde dodanie z wszelkich organicznych wyszukiwań twojej strony lub twojego konta Google+ są automatycznie dodawane.
Drugim sposobem zapewnienia użytkowników, że mogą ci ufać jest system gwiazdek. Mogą się one pojawić automatycznie po spełnieniu następujących kryteriów:
- Aby gwiazdki się pojawiły twój biznes musi mieć co najmniej 30 unikalnych opinii o sprzedawcy, które zostały dodane w ostatnich 12 miesiącach i mają średnią ocenę na poziomie minimum 4 gwiazdek.
- Te gwiazdki, zsumowane z opinii o stronie występujących w całej sieci, pozwolą ludziom znaleźć sprzedawców, którzy są rekomendowani przez kupujących w sieci jak oni.
- Jeśli twoja witryna ma wiele opinii, które chciałbyś umieścić w tych zsumowanych wynikach, użyj narzędzi dla webmasterów by oznaczyć zawartość sformatowanych fragmentów, które pozwolą Google na identyfikację recenzji na twojej stronie. Więcej informacji na temat jak to zrobić można znaleźć tutaj.
Tak więc połącz swoje konto Google+ z kontem AdWords i zacznij szukać sposobów na przekonanie użytkowników do zostawienia swojej opinii!
3# T jak Tracking (śledzenie)
Dane z Google Analytics przydają się do zmierzenia ilu użytkowników podlega konwersji po kliknięciu w reklamę, ale co jeśli po dotarciu do twojej strony zdecydują raczej by zadzwonić do ciebie i dokonać transakcji przez telefon zamiast skorzystać z twojego formularza (które często także zawierają kod do śledzenia)…
Jednym z rozwiązań jest zastosowanie funkcji śledzenia połączeń. Istnieje kilku dobrych dostawców, jak np. Mediahawk, którzy mogą zaopatrzyć cię w oprogramowanie, które zintegruje się z twoją stroną, aby zmierzyć ruch i celem uzupełnienia poprzez kanał. Produkt firmy Vision śledzi użytkownika także przez strony, które odwiedza przed nawiązaniem połączenia, więc jeśli widzisz, że masz użytkowników, którzy odwiedzają ogromną liczbę stron zanim do ciebie zadzwonią może będziesz chciał rozważyć swoją stronę docelową pod kątem testów optymalizacji wskaźnika konwersji.
4# T jak Testing (Testowanie)
Testowanie powinno być dużą częścią każdej dużej kampanii PPC, jednak nie wpadaj w pułapkę ciągłych poprawek. Testowanie powinno polegać na zasadzie „zmienię trochę tego i zobaczę co się stanie”. To może trochę potrwać, ale jeśli poświęcisz czas na analizę danych twojej kampanii AdWords w Google Analytics możesz wykonać o wiele bardziej skuteczny test A/B. Pamiętaj, aby uzyskać najlepsze wyniki z tych testów należy ustawić kampanię na równomierną rotację w ustawieniach reklam, aby Google nie wyświetlał reklam chętniej niż zbiera kliknięcia i konwersje.
Jeśli na twojej stronie jest więcej niż jedna aktualna oferta lub promocja sprawdź, która z nich jest bardziej atrakcyjna i obejmuje warianty, które zwyciężą w przyszłych kampaniach!
Pamiętaj także, by spojrzeć na twoją obecną ścieżkę celu by zobaczyć czy użytkownicy podlegają konwersji prosto ze strony docelowej, na którą ich wysyłasz. Możesz być zaskoczony gdy odkryjesz, że wolą zacząć od strony głównej i przechodzić dalej stamtąd lub przechodzić konwersję głębiej na twojej stronie.
5# T jak Tempation (Kuszenie)
Sprawienie, że potencjalny klient kliknie w twoją reklamę, kiedy nie jest jeszcze gotowy na konwersję może być trudne. Generalnie, bardziej ogólne wyszukania są związane z użytkownikami, którzy na razie tylko poszukują rozwiązań.
W takim razie po co w ogóle marnować na nich twój budżet reklamowy?
Innym połączeniem ze stroną, które można wykorzystać do skuszenia użytkownika do wyboru twojej marki, a nie marki konkurencyjnej jest rozszerzenie komunikacyjne.
Zamiast używać tępego wezwania do działania, które nie daje użytkownikowi żadnych bodźców tak jak „Zarejestruj się”, które nie mówią nic o korzyściach wynikających z podania ci swojego adresu e-mail, użyj magicznej mieszanki personalizacji i kuszącej wersji reklamy z fajnym wezwaniem do działania jak „Pobierz oferty”.
Miej jednak w pamięci, że ta funkcja nie jest dostępna dla wszystkich reklamodawców. Aby móc z tego skorzystać należy skontaktować się z Google, które oceni czy spełniasz wszystkie niezbędne kryteria, by mieć do tego dostęp.
Jeśli zgoda zostanie wyrażona będziesz musiał zgodzić się na warunki użytkowania i oświadczenie o ochronie prywatności. Choć raz zaakceptowane nie będzie ukazywało żadnej aktywności w zakładkach w interfejsie AdWords możesz sprawdzić jak to działa. Aby to zrobić musisz rzucić okiem na segment „typ kliknięcia” w zakładce kampanii i powinna ukazać się możliwość subskrypcji tych danych.
Google prześle ci także podręczny dokument, aby pomóc ci śledzić adresy e-mail przechwycone przez rozszerzenie