5 strategii wybierania słów kluczowych dla Google

Styczeń 25, 2013 Marketing w Wyszukiwarkach

Wyszukiwanie danych i informacji rozpoczyna się od użycia słów kluczowych i odpowiednich terminów, dzięki którym nasza strona internetowa może mieć najlepsze wyniki w wyszukiwarkach. Naszym zadaniem jest odkrycie takich słów, które zapewniają firmie wysokie miejsca w rankingach. Eksperci ds. marketingu online stwierdzili, że jeśli nasza firma chce osiągnąć sukces w sieci, musi być w posiadaniu odpowiednich słów kluczowych. Jeśli myślimy poważnie o poprawie rankingów, to musimy mieć właściwą strategię dotyczącą wyboru skutecznych słów kluczowych. Ideą koncepcji marketingu online jest zdobycie odpowiednich grup klientów, którzy odwiedzą naszą stronę. Kluczowym elementem jest testowanie, które przedstawi prognozę pokazującą, które słowa kluczowe działają, a które nie.

 

A oto 5 strategii ułatwiających wybieranie odpowiednich słów kluczowych:

 

Wskazówki dotyczące pola wyszukiwania

Pierwszą najważniejszą rzeczą, którą możemy zrobić, aby wybrać odpowiednie słowa kluczowe jest uzyskanie wiedzy na temat poszukiwanych produktów/usług przez nasz target. Organiczne kampanie w wyszukiwarkach są zwykle najlepszym sposobem, aby zrozumieć potrzeby rynku. Punktem wyjścia do uzyskania danych na temat najlepszych słów kluczowych jest sama wyszukiwarka internetowa. Na przykład, Google posiada system, który proponuje automatyczne podpowiedzi słów kluczowych, którymi możemy być zainteresowani, gdy wpisujemy tekst w polu wyszukiwania. Warto skorzystać z tych wskazówek, które pokazują, czego szukają nasi klienci. Innym świetnym narzędziem jest Google Keyword Tool.

 

Długi ciąg słów kluczowych

Wraz ze wzrostem liczby użytkowników, ich coraz większym przepływem, sam Internet ewoluuje i ciągle się zmienia. Dlatego też, najlepiej jest analizować zmiany słów i wyrażeń, które były używane w Internecie dotychczas. Gdy użytkownicy korzystają z wyszukiwarek są bardziej skłonni wpisywać długie wyrażenia i zdania. Tak więc, przy wyborze słów kluczowych powinniśmy wybrać długi ciąg znaków. Na przykład, jeśli poszukujemy informacji o tym, jak wybrać słowa kluczowe, możemy wpisać w wyszukiwarce zwrot „jak wybrać słowa kluczowe”, a nie „słowa kluczowe”.

 

Powiązanie słowa kluczowego z naszą branżą lub firmą

Jest to prawdopodobnie jedna z najbardziej pomocnych metod przy wyodrębnianiu najlepszych słów kluczowych na rynku. Znajdźmy słowo kluczowe określające branżę, do której należy nasza firma. Nie używajmy wyrażenia „handel nieruchomościami”, jeśli nasza firma zajmuje się sprzedażą zabawek. Właściwa klasyfikacja jest niezbędna, aby nasza strona internetowa była prezentowana w odpowiednim miejscu w wyszukiwarkach, gdy grupa docelowa szuka produktów w obrębie naszej branży.

 

Narzędzia do tworzenia słów kluczowych

Generowanie nowych słów kluczowych, które dobrze działają online najlepiej sprawdza się przy pomocy odpowiednich narzędzi, takich jak wspomniany wcześniej Google Keyword Tool. Podczas całego procesu, narzędzie takie może pomóc nam w zajęciu lepszego miejsca w rankingach potencjalnych słów kluczowych oraz sprawdzić konkurencyjność wybranego zwrotu. Wyszukiwane hasła bardzo często będą dopasowywane do ogólnych słów kluczowych, aby uzyskać dokładne dopasowanie, które zadziała. Nowe słowa kluczowe są niejednokrotnie przekształcane w wyrażenia o negatywnym oddźwięku. A wszystko po to,  aby sprawdzić wszelkie możliwe kombinacje słów kluczowych.

 

Wykorzystanie 10% kliknięć

Najodpowiedniejszą techniką przynoszącą rezultaty jest zasada 10 kliknięć. Polega ona na filtrowaniu słowa, które ma dużą klikalność i wysoką liczbę wyświetleń. Musimy uruchomić procedurę zapytań, która będzie selekcjonować słowa pasujące do siebie jako pozytywne. Kluczowym elementem w tej technice jest ustalanie priorytetów, dzięki czemu możemy stworzyć najlepsze kampanie online.

 

Wykorzystując odpowiednio dobrane słowa kluczowe uzyskujemy wyższe miejsce w rankingu wyszukiwarek. Warto więc, spróbować i wykonać opisane w artykule strategie, aby nasza firma osiągnęła najlepsze wyniki.