Pay-Per-Click, podobnie jak SEO, są kanałami marketingowymi, które przyciągają ludzi do zarządzania kontami. W pewnym momencie staje się to jednak skomplikowane i wymaga „restrukturyzacji konta”. Jest to nieuniknione w środowisku, w którym jest tak wiele technologii, danych oraz możliwości do szybkiego i łatwego testowania. Bardzo trafne motto mające na celu poprawę skuteczności w przekazywaniu wiadomości brzmi: „niech będzie to tak proste, jak tylko możliwe”.
Pięć poniższych wskazówek nie rozwiąże zawiłości technologii czy copywritingu, ale umożliwi bardziej kreatywne podejście do reklam tekstowych. Warto przetestować te porady na naszych najlepszych trzech, czterech grupach reklamowych lub kampaniach. W zależności od wielkości konta powinniśmy sprawdzić, jak należy wykonywać reklamy oraz wymusić inny rodzaj podejścia i myślenia o naszych reklamach.
Co zrobić, żeby reklamy w Google AdWords były bardziej skuteczne?
1. Myśl przede wszystkim o ludziach
Potencjalni klienci mają zwykle jakieś problemy, pytania, czegoś szukają. Jako firma i marka możemy pomóc im w znalezieniu odpowiedzi na ich pytania i problemy. Możemy zasugerować dokonanie właściwego wyboru i dostarczyć potrzebne rozwiązanie. Najpierw jednak, nasza reklama musi być skoncentrowana na punkcie widzenia klienta. Przed rozpoczęciem pracy copywriterskiej, warto dodać do słów kluczowych wszystkie pytania, motywacje, wszelkie trudne kwestie, uczucia i dane demograficzne klientów.
KROKI: Przygotowanie listy dla grupy reklamowej/ kampanii (w zależności od wielkości konta) wszystkich najważniejszych punktów, pytań i motywacji naszych potencjalnych klientów.
2. Pamiętaj o celu reklamy
Celem reklamy w kampanii PPC jest uzyskanie kliknięcia. Jeśli tak się nie dzieje, to nie możemy dokonać także konwersji na naszej stronie. Prowadzi to do utraty jakości, ale i więcej kosztuje. A co ważne, nasza reklama nie przekazuje wszystkiego.
Aby wyjść temu naprzeciw, należy budować zaufanie do naszej strony i angażować się w to, co robimy. Niezbędny jest też użytkownik. Pojawia się jednak trudne pytanie – jak mamy się upewnić, że przekazana została wyczerpująca liczba informacji? Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że nie możemy dostać wszystkiego. Dlatego też, należy ustalić priorytety i nakierować się na przekazanie głównej wiadomości.
KROKI: Oddzielenie celów reklamy tekstowej oraz strony docelowej. Należy przygotować obie listy, które pomogą w dyskusji dotyczącej tego, co pasuje i powinno znaleźć się w tekście reklamowym.
3. Zignoruj ilość znaków
Reklamy PPC należą do wymagających i restrykcyjnych. Mamy zmieścić się w 25 znakach w tytule, 35 znakach w opisie, zapamiętać dziesięć rzeczy, które chcemy powiedzieć i pięć sposobów, aby to powiedzieć. A do tego, skąd mamy wiedzieć, który sposób będzie najlepszy?
Może wydawać się nam to zupełnie niepojęte. Nie powinniśmy się jednak zrażać. Najważniejsze, to skupić się na napisaniu wiadomości, którą uważamy za najważniejszą i chcemy przekazać, aby odnieść sukces. Tak naprawdę, wystarczy znaleźć trzy alternatywne sposoby przekazania tego samego komunikatu.
KROKI: Wypunktowanie albo wypisanie krótkich zdań dotyczących wiadomości, z którą chcemy „przebić się” w naszej reklamie. Idealnym rozwiązaniem będzie napisanie kilku wersji dla każdej z grup reklamowych.
4. Pamiętaj, że sprzedajesz
W przypadku konta PPC bardzo dużo czasu zabiera nam uwzględnienie cech naszego produktu/usługi, które mają znaleźć się w reklamie. Istotne są tutaj korzyści, jakie możemy zaoferować.
KROKI: Ponowne sprawdzenie reklamy i dostosowanie korzyści (nie cech). Jeżeli nie jest to dla nas wystarczająco jasne, to powinniśmy zrobić dwie oddzielne listy, dla cech i zalet, a następnie poprawić i ulepszyć naszą reklamę.
5. Zaangażuj inne osoby
Reklamy Pay-Per-Click wymagają różnych umiejętności i światopoglądów, dzięki którym możliwe jest odpowiednie ich dopasowanie. Zdecydowanie nie jest to zadanie dla jednej osoby.
Po przejściu wszystkich powyższych punktów, powinniśmy przekazać wykonaną pracę innym osobom, aby mogły ją ocenić, popracować nad reklamą i jeszcze ją rozwinąć. Jest to również moment abyśmy sami lub z pomocą copywritera skonfrontowali naszą pracę z praktycznymi ograniczeniami, jakie występują w przypadku reklamy tekstowej w Google.
KROKI: Przekazanie naszej dotychczasowej pracy do pozostałych członków zespołu i ulepszenie przez nich reklamy tekstowej.
Pamiętajmy o tym, że tworzenie reklam jest ciągłą pracą, procesem, który nigdy się nie kończy. Podobnie jak dawniej marketing bezpośredni, tak Pay-Per-Click jest kanałem marketingowym opartym na danych. Jest udoskonalany na podstawie danych, testowany na podstawie danych, włączany, wyłączany i zmieniany w oparciu o dane. Jest zawsze uzupełniany a praca nad nim może trwać ciągle.