Zgodnie z badaniem „Adobe 2012 Digital Marketing Optimization Survey” z dnia 1.06.2012r., wykorzystanie analityki w social mediach jest w tym roku najwyższym priorytetem dla marketerów. Na samym dole listy priorytetów znalazło się modelowanie kompetencji.
Raport, który podkreśla wyniki badań i spostrzeżenia ekspertów z zespołu ClickZ, akcentuje także to, że marketerzy powinni przesunąć wykorzystywane na pozyskiwanie klientów środki w kierunku optymalizacji marketingu, aby zaoszczędzić pieniądze lub generować nowe przychody. Wśród badanych, którzy odpowiedzieli na ankietę, osiem na dziesięć osób wskazało, że przeznaczają tylko 15% lub mniej swojego budżetu marketingowego na optymalizacje stron internetowych.
Adobe, który oferuje oprogramowanie online do optymalizacji dla firm, poleca również różne techniki optymalizacji w następujących obszarach: przeszukiwanie stron internetowych (albo zdolność znalezienia treści), automatyczne rekomendacje, możliwość zastosowania technik „cross-sellingu”, testowanie oraz personalizacja.
Badanie wykazało, że 53% marketerów ponosi porażkę w optymalizacji witryn pod względem wyników wyszukiwania, a 26% badanych ręcznie podkręca wyniki. Oznacza to, że nie dostrzegają szansy na przekształcenie użytkowników w klientów. Raport stwierdza, że optymalizacja wyszukiwania na stronie jest przewodnikiem dla odwiedzających, który pomaga im w odnalezieniu dokładnie tego, co chcą znaleźć. Zwiększa ogólną nawigację oraz zapewnia efektywną ścieżkę w kierunku spełnienia zamierzonych celów.
Wyniki badania sugerują, że zwiększają się wysiłki wokół testowania. Jeden na czterech marketerów twierdzi, że nie testuje swoich programów marketingowych. Jeff Lerner (wiceprezes ds. mediów cyfrowych i ekspert w zespole ClickZ) uważa, że przechodząc od wiedzy, poprzez konwersję, lojalność, dochodzimy do elementu jakim, jest testowanie. Wszystko zaś to niezbędne elementy sukcesu.
Najlepsze taktyki, które marketerzy chcą włączyć w mediach społecznościowych to: wymiana społeczna (np: Facebook, ikony na stronach Twittera) i społeczne strony wspólnotowe (w tym blogi). Najniżej na liście priorytetów znajdują się zbiory tworzone przez użytkowników do wymiany/sprzedaży oraz czaty na żywo.
Inne ważne wyniki badania mówią, że:
- Spośród marketerów, którzy wdrażają technologie personalizacji, 49% respondentów stwierdziło, że robią to ręcznie.
- Video marketing cieszy się w tym roku dużym zainteresowaniem, w przeciwieństwie do wizualizacji 3D oraz skali kolorów (tabela poniżej).
- Tworzenie mobilnie zoptymalizowanych stron internetowych jest priorytetem w mobilnym marketingu.
Metodologia: W badaniu „Adobe 2012 Digital Marketing Optimization Survey” wzięło udział ponad 1700 marketerów. Do otrzymania kopii wymagana była rejestracja. Do raportu przyczynili się eksperci ds. marketingu z zespołu ClickZ: Julie Batten, Rob Graham i Jeff Lerner.