Zatem lubisz nas. Ale czy lubisz nas tak jak my sami? Jeśli tak, czy na tyle, aby umieścić tą informacje na Facebook’u?
Oto pytanie na które odpowiedź opracowali pracownicy Lab42 – zapytali oni 1000 użytkowników mediów społecznościowych o ich stosunek do „lubienia” firm na Facebook’u. Jak się okazało, ludzie traktują fanpage firm na Facebook’u całkiem poważnie. Co więcej traktują je jeszcze poważniej niż firmowe strony docelowe. Zaskakujące?
Zatem, jeśli faktycznie są one na tyle istotne, w jaki sposób zachęcasz ludzi do „lubienia” twojej marki na Facebook’u i pozostałych social media? Cóż, przedstawiona poniżej infografika wszystko ci wyjaśni – Lab42 poprosił respondentów o wyjawienie swoich motywacji (oraz niechęci) do upubliczniania poparcia dla firm będących na Facebook’u. Wyniki są bardzo interesujące i w zasadzie pokazują kilka nowych pomysłów na przyszłość, które Facebook powinien rozważyć, jeśli chce utrzymać poziom satysfakcji właścicieli firm i samych marketerów. Przejdźmy do rzeczy, sam przekonaj się co mówią ludzie!
Oto świat Facebook’a, gdzie możliwość interakcji marki z konsumentami uzależniona jest od prostego „lubię to”.
Przede wszystkim 87% osób „lubi” firmy na Facebook’u, a pozostałe 13% nie.
Ci, którzy „lubią” firmy, mówią: Facebook jest dobrym miejscem do podjęcia interakcji z markami (82%). Spośród tych osób 35% twierdzi, że firmy w większym stopniu słuchają ich za pośrednictwem Facebook’a. 75% osób mówi, że czuje się mocniej związane z marką za pośrednictwem portalu. 69% respondentów „polubiło” daną markę, ponieważ zrobili to także ich znajomi. Natomiast 50% ankietowanych uważa, że fanpage są bardziej użytecznie od stron firmowych.
Do największych motywatorów wpływających na „lubienie” firmy na Facebook’u należą:
- 34% – promocje/zniżki
- 21% – darmowe podarunki reklamowe
- 14% – lojalność klienta
- 11% – zaufanie do marki
- 20% – inne
3 główne sposoby interakcji konsumentów z firmami na Facebook’u:
- Wydruk kuponów
- “Lubienie”/komentowanie na fanpage’u firmy
- Dowiadywanie się o nowych produktach
W rezultacie “lubienia” firmy na Facebook’u 77% respondentów zaoszczędziło pieniądze. Spośród tych osób: 66% zaoszczędziło 20 dolarów lub więcej w ciągu ostatniego roku. 17% zaoszczędziło ponad 100 dolarów!
46% osób „polubiło” daną markę nie mając intencji dokonania zakupu. Dlaczego?
- 52% chciało dostać darmową rzecz
- 46% osób lubi daną markę, ale nie stać ich na zakup markowego produktu
- 24% „polubiło” firmę, aby pomóc znajomemu
73% respondentów zrezygnowało z „lubienia” firm, ponieważ:
- Firma zamieszczała posty zbyt często
- Przestali lubić daną markę
- Mieli złe doświadczenia jako klienci
22% osób wstydziło się „polubić” określone firmy. 3 najważniejsze grupy produktów przez które ludzie czują się zakłopotani:
- Nowości rynkowe dla dorosłych
- Produkty dietetyczne/odchudzające
- Produkty związane ze zdrowiem i urodą
3 główne metody za pośrednictwem których firmy mogą pozyskać nowych fanów na Facebook’u:
- Oferta większej ilości darmowych produktów reklamowych
- Publikacja postów z mniejszą częstotliwością
- Pozwolenie użytkownikom ukryć fakt ‘lubienia” danej marki
Dlaczego respondenci nie „lubią” firm na Facebook’u?
- 47% uważa, że zaśmiecają aktualności
- 36% nie chce pozostawać w kontakcie
- 30% jest zaniepokojone zachowaniem swojej prywatności
- 27% twierdzi, że publikuje jedynie treści istotne dla swojego życia