Afilioteka

  • Newsroom
  • Analityka Internetowa
    • Badania & Raporty
    • Narzędzia
    • Usability
  • Marketing i Reklama
    • Marketing Afiliacyjny
    • Marketing Społecznościowy
    • Marketing w Wyszukiwarkach
    • E-Commerce
    • Email Marketing
    • Urządzenia Mobilne
  • Biznes w Sieci
  • Kontakt
Główna  »  Biznes w Sieci • Marketing Społecznościowy   »   Jak skutecznie wykorzystać media społecznościowe w biznesie internetowym?

Jak skutecznie wykorzystać media społecznościowe w biznesie internetowym?

Kwiecień 4, 2012 Biznes w Sieci Marketing Społecznościowy

Jeśli jesteś właścicielem strony internetowej, która jest już powiązana z narzędziami social media, to najwyższy czas wykorzystać możliwości jakie one dają, zwiększając konwersję sprzedaży oraz pozytywnie wpłynąć na inne wskaźniki decydujące o ostatecznie odniesionym sukcesie.

Potęga social media

65% (aż dwie trzecie) dorosłych użytkowników Internetu posiada konto w co najmniej jednym serwisie społecznościowym. Odnotowano ośmiokrotny wzrost liczby użytkowników od 2005 roku.

80% użytkowników social media w USA preferuje korzystanie z Facebooka jako formy kontaktu z ulubionymi markami, a 58% z „lubiących” stronę danej firmy, oczekuje zniżek i promocji z tego tytułu.

Należy zwrócić uwagę na funkcję Social Login, która umożliwia rejestrację oraz logowanie na twoją stronę internetową (lub aplikację) za pomocą istniejących już kont użytkowników w social media (do wyboru mamy ponad 25 dostawców, m.in. Facebook, Twitter, LinkedIn i Google+). Co więcej pomaga ona zwiększyć liczbę zarejestrowanych użytkowników poprzez uproszczenie samego procesu rejestracji odbywającej się na podstawie informacji uzyskanych z wybranego portalu społecznościowego.

Wykorzystaj konta użytkowników w social media, aby zmniejszyć procent niedokończonych transakcji

Średnio 75% z zakupów online nie zostaje zrealizowanych do końca, ponieważ użytkownicy rezygnują na etapie dodania produktów do koszyka. Głównym powodem tych decyzji jest konieczność rejestracji przed zakupem, przez to firmy tracą możliwe przychody. Testowanie różnych metod wyeliminowania porzucania koszyków zakupowych przez klientów (np. oferując gwarantowane ceny lub opcję zapisania koszyka, aby móc później kontynuować zakupy) mogą pomóc, ale klienci rzadziej decydują się na zakładanie kont w sklepach, wolą skorzystać z istniejących już „tożsamości społecznych” w celu rejestracji.

40 % klientów (na 5 przypada 2) woli skorzystać z kont społecznościowych, bez rejestracji nowego konta w celu dokonania zakupów. Do najczęściej wykorzystywanych w tym celu social mediów należą: Facebook, Yahoo, Twitter, Google i Linkedin.

Zwróć większą uwagę na możliwość udostępniania twoich treści w social media

Przeciętnie użytkownicy spędzają około 5,5 godziny na portalach społecznościowych takich jak Facebook, gdzie piszą także o twojej marce i swoich doświadczeniach zakupowych związanych z prowadzoną przez ciebie firmą. Pozwalając gościom zamieszczać recenzje produktów bezpośrednio na ulubionych portalach społecznościowych możesz wygenerować większy ruch, jednocześnie stając się bardziej istotnym dla swoich klientów spędzających więcej czasu na social media, niż na twojej firmowej stronie.

68% klientów sprawdza recenzje produktów na firmowych kontach w social media.

50% lub więcej użytkowników, wykorzystuje social media, aby skomentować produkt, zarówno pozytywnie jak i negatywnie.

59% klientów twierdzi, że opinie innych użytkowników mają znaczący (lub dobry) wpływ na podejmowane przez nich decyzje zakupowe.

Social Login i  funkcja udostępniania treści (Social Sharing) może mieć ogromny wpływ na ilość czasu poświęconego przez potencjalnych klientów na odwiedzenie twojej strony internetowej, jednocześnie dając możliwość stworzenia bardziej spersonalizowanego komunikatu.

ŚREDNI CZAS SPĘDZONY NA STRONIE I ŚREDNIA LICZBA JEJ ODWIEDZIN:

– strona bez kompatybilności z social media – 5 minut; 4 wyświetlenia

– strona umożliwiająca udostępnienia treści na kontach społecznościowych – 11 minut 35 sekund; 11 wyświetleń

– strona korzystająca z Social Login, gdzie użytkownicy mogą dodatkowo komentować produkty – 15 minut 35 sekund; 11 wyświetleń

Warto zwrócić uwagę, iż wprowadzenie funkcji Social Login w sklepie internetowym, oprócz zwiększenia ilości ostatecznie zrealizowanych transakcji, dostarczy właścicielowi więcej informacji na temat klienta (np. data urodzin, jego zainteresowania itp.) co daje możliwość stworzenia lepszego komunikatu w przyszłości i zachęcenia go do ponownych odwiedzin sklepu.

Więcej na temat marketingu w mediach społecznościowych można przeczytać w seriach artykułów:

Marketing na Facebook’u

Marketing na Twitterze

Marketing w mediach społecznościowych

 

Więcej na temat

  • 6 sposobów w jaki konkursy na Facebook’u mog�...
  • 4 sposoby na poprawę reklamy w modelu efektywności...
  • Dlaczego Facebook Ads może być dobrą alternatywą...
biznes onlinefaceobooksocial loginsocial mediasocial sharingtwitterzwiększyć sprzedaż
    • Marketing Afiliacyjny & Programy Partnerskie
    • Marketing w wyszukiwarkach – przewodnik w kampanie Pay Per Click
    • Marketing na Facebooku: rozbudowany przewodnik dla początkujących
    • Marketing w Mediach Społecznościowych
    • Przewodnik po Twitterze
    • Przewodnik dla początkujących użytkowników testowania A/B
    • Przepis Na Skuteczny Marketing Internetowy
    • Kampanie Pay-per-Click. FAQ Dla Początkujących
    • Przewodnik o remarketingu w Google AdWords
    • Jak stworzyć wezwanie do działania, które prowadzi do konwersji
    • Przewodnik po Email Marketingu
    • Jak zwiększyć współczynnik konwersji
    • Przewodnik dla użytkowników stron landingowych
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Kontakt
© Afilioteka.pl - Kopiowanie treści bez zgody autorów jest zabronione.