Zapraszamy do lektury kolejnej części przewodnika poświęconego tworzeniu skutecznego przepisu na marketing internetowy! Etap 2 poświęcony jest sposobom wzmacniania stworzonych już podstaw. Dowiecie się w jaki sposób zarządzać kontami w mediach społecznościowych, wybranymi słowami kluczowymi oraz jak planować działania na firmowym blogu.
ETAP 2: Wstępne Prace Przygotowawcze
Na tym etapie mamy już zgromadzone wszystkie podstawowe elementy. Utworzyliśmy konta w social media, skonfigurowaliśmy naszego bloga i śledzimy swoje działania. Nadszedł czas na przygotowanie większej ilości treści oraz wzmocnienie działań.
Codziennie powinniśmy rozbudowywać liczbę naszych zwolenników na Twitterze. Istnieje wiele sposobów, aby to zrobić, w tym śledzenie innych użytkowników, którzy mogą być zainteresowani naszą ofertą oraz publikowanie przydatnych tweetów. Warto także, w oparciu o zebrane leady, rozpocząć prowadzenie kampanii drip marketingowej, której celem będzie budowanie świadomości i edukowanie potencjalnych klientów.
Na tym etapie powinniśmy, opierając się na wykonanym researchu słów kluczowych, udoskonalać pozycjonowanie naszej strony. Celem jest tu maksymalizacja miejsca zarówno dla głównych słów kluczowych jak i wielu wyników wyszukiwania (początkowo to właśnie tam będziemy zdobywać najwięcej zainteresowania). Ważne jest również ustawienie raportów w Google Analytics zarówno dla optymalizacji wyszukiwania jak i innych ważnych wskaźników.
Na koniec, dobrym pomysłem jest założenie terminarza dla swojego bloga oraz przestrzeganie go. Jeśli wiemy z wyprzedzeniem, co mamy zamiar napisać, pomaga to nam w regularnych aktualizacjach. Kształtowanie nawyku regularnego umieszczania wpisów na blogu może być trudne, szczególnie dla nowych blogerów. Jeśli jednak chcemy odnieść sukces, to jest to niezbędne. Skoro już jesteśmy w temacie blogów, upewnijmy się, że ustawiliśmy przyciski społecznego udostępniania przy naszych postach. Dzięki temu, ułatwimy użytkownikom dzielenie się naszymi treściami.
KROK PO KROKU
1# Zdobycie zwolenników na Twitterze
– Łagodne rozpoczęcie tweetowania. Na początku powinniśmy wysyłać tweety i polecać wartościowe wpisy innych użytkowników kilka razy dziennie. Zalecane jest, aby śledzić osoby, które błyskawicznie rozpoczęły działanie oraz użytkowników, którzy są dla nas znaczący.
– Obserwowanie osób potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą. Możemy wykorzystać Twittera do wyszukania osób, które rozmawiają o tym, co mamy do zaoferowania oraz sprawdzić, w jaki rodzaj interakcji możemy z nimi wejść. Czasami jednak, najlepiej jest po prostu obserwować osoby związane z naszą branżą (eksperci, autorytety), niż przeszkadzać potencjalnym klientom. Sprawdźmy, która droga jest dla nas najlepsza.
– Personalne podejście. Nie chodzi tylko o spamowanie naszego konta na Twitterze i zasypywanie go własnymi treściami bloga. Ważne są interakcje z naszymi zwolennikami oraz udostępnianie treści innych osób w momentach, gdy jest to odpowiednie.
– Pobranie przewodnika po Twitterze. Wiele użytecznych informacji i wskazówek pomoże ci rozpracować i zaplanować działania na tym portalu społecznościowym.
2# SEO
– Przeprowadzenie badania słów kluczowych. Przy wykorzystaniu narzędzi do badania słów kluczowych, dowiemy się, które frazy przyciągają najbardziej odpowiedni ruch na naszą stronę internetową. Na tym etapie, bardzo ważna jest informacja, jaki język przyciąga właściwych klientów do naszej witryny. Nie chodzi tutaj o to, aby dążyć do słów kluczowych, które maja najwyższe wyniki wyszukiwania.
– Tworzenie tagów i nagłówków bogatych w słowa kluczowe. Najbardziej skutecznym działaniem, jakie możemy zrobić dla SEO jest umieszczenie najważniejszych fraz kluczowych w tagach tytułu i nagłówka na naszej stronie internetowej , wybranych na podstawie analizy słów kluczowych. Nie powtarzajmy słów kluczowych na wielu stronach internetowych! Będzie to skutkowało wyłącznie zmarnowaniem naszych wysiłków SEO. Należy także pamiętać, że mamy tylko jeden nagłówek (H1) na stronę, który może być łatwo wykryty przez przeglądanie kodu źródłowego strony internetowej i wyszukanie „H1”.
– Dołączenie filmów i zdjęć. Obrazy są bardzo istotne dla SEO. Dlatego, pamiętajmy, aby każda strona miała kilka wyjątkowych zdjęć z odpowiednio oznaczonymi alt tagami (zawierają one słowa kluczowe związane ze zdjęciem). Jeśli posiadamy też film, należy wysłać go do firmowego kanału na YouTubie i zastanowić się nad jego tytułem. Jest to również ważne dla wyszukiwania słów kluczowych.
3# Założenie kalendarza redakcyjnego
– Przygotowanie listy tematów do publikacji. Jest to dobry sposób, aby przekonać się, że dysponujemy wystarczającą ilością treści do publikacji na nadchodzące miesiące. Jest to również dobry czas na zastanowienie się nad treścią, która przyciągnie wartościowych dla nas odbiorców. To ważny etap, na który powinno się poświęcić dużo czasu.
– Zaplanowanie wpisów. Po ustaleniu, jakie treści chcemy tworzyć, trzeba zaplanować dostarczenie tych treści. Należy ustalić, kto zajmie się pisaniem, jaki jest termin wykonania każdego wpisu i czas potrzebny na przegląd treści.
Już jutro poznacie kolejne 3 etapy planowania strategii działań marketingu online. Dowiecie się w jaki sposób Wymieszać Składniki, na czym polega Przyrządzanie, a na koniec część najlepsza, czyli Podanie! Zachęcam do lektury!