Jak zoptymalizować kampanię PPC przy małym budżecie?

Czerwiec 6, 2012 Marketing w Wyszukiwarkach

Gdy nasz budżet jest napięty, to płatne wyszukiwanie jest często pierwszą pozycją, którą najłatwiej jest „obciąć”. Zrozumiałym jest, że jeśli musimy znaleźć sposób na ograniczenie wydatków na marketing, to jednym z rozwiązań może być zmniejszenie kwoty przeznaczonej na kampanię PPC (Pay-Per-Click). Jednakże, płatne wyszukiwanie jest wciąż niezwykle ważne dla SEO i nie powinno być ignorowane lub całkowicie pomijane.

Poniżej znajdują się cztery wskazówki dotyczące optymalizacji kampanii PPC w sytuacji niskiego budżetu.

 

1. Pozostaw elementy, które sprawdziły się i zredukuj te, które były nieskuteczne.

Na pewno nie chcemy zmniejszać kosztów na grupach reklamowych i słowach kluczowych, które się sprawdziły i przyniosły wysokie wskaźniki. Utrzymują one kampanię w ruchu oraz odpowiadają prawdopodobnie za większość wyników współczynnika rentowności ROI. Zamiast tego, powinniśmy znaleźć te słowa kluczowe i grupy reklamowe, które nie spełniły wyznaczonych celów dotyczących wydajności. Wstrzymanie ich pozwoli zaoszczędzić pieniądze, które teraz na nie przeznaczamy, umożliwi przekazanie ich na lepszą inwestycję albo wykorzystanie ich w celu późniejszego zwiększenia naszego budżetu.

2. Poszukaj elementów kampanii, które utrzymują spójność przy cięciach budżetowych.

Ważne jest zrozumienie, które części kampanii można utrzymać w sposób ciągły. Dlatego warto dokładnie zastanowić się, które grupy reklamowe i słowa kluczowe trzeba wstrzymać w kampanii. Być może dotyczy to wszystkich słów kluczowych z wyjątkiem tych, które najbardziej trafnie docierają do grupy docelowej i poprawiają nasz wizerunek. A może należy pozostawić pięć najlepszych pod względem wydajności grup reklamowych i wstrzymać pozostałe. Cokolwiek wybierzemy, powinniśmy starać się zachować pewną spójność w strategii.

3. Optymalizacja wydajności, a nie objętości.

To zawsze powinno być główną częścią ogólnej strategii płatnego wyszukiwania. Optymalizacja wydajności jest szczególnie ważna przy zastanawianiu się nad zmniejszeniem kosztów. Jest tak wiele różnych wskaźników, które należy wziąć pod uwagę. Jednak które z nich powinny kierować naszymi decyzjami? Na pewno powinniśmy zwracać mniejszą uwagę na wskaźniki objętości (jak liczba kliknięć czy wyświetleń) na rzecz wskaźników wydajności, takich jak PPC, PPA i współczynnik konwersji. Na ich podstawie można zdecydować, gdzie powinniśmy dokonać cięć w budżecie, ponieważ pokazują, jak poszczególne słowa kluczowe i grupy reklamowe radzą sobie w naszej kampanii.

4. Poświęć dużo czasu przy dokonywaniu zmian i optymalizowaniu wydajności.

Kiedy już wstrzymaliśmy niektóre grupy reklamowe w naszej kampanii, skorzystajmy z tego, aby przyjrzeć się bliżej temu, co można zrobić, aby poprawić ich wydajność. Powinniśmy przetestować również różne wersje reklam. Jest to dobry moment, aby prześledzić wyniki i zmienić te reklamy, które są nieskuteczne. Dotyczy to również słów kluczowych. Być może powinniśmy usunąć pewne słowa, które nie wnoszą nic nowego i dodać kilka nowych. Warto zapoznać się z sieciami, na których nasza kampania jest umieszczona i zdecydować się na wykluczenie tych, które są nieistotne dla naszych reklam. Restrukturyzacja grup reklamowych to kolejna kwestia, które wymaga czasu. Musimy upewnić się, że grupy reklamowe są dokładnie dopasowane do ofert, które promują, a także rozważyć możliwość dodania kilku nowych grup.

Można zrobić jeszcze mnóstwo rzeczy, aby nasza płatna kampania wyszukiwania działała, nawet przy poważnych cięciach budżetu. Na pewno warto upewnić się, czy uwzględniliśmy powyższe wskazówki we wszystkich kampaniach, które prowadzimy.

 

Czy mieliście kiedyś do czynienia z cięciami budżetowymi wpływającymi na Waszą kampanię PPC? Jakie decyzje musieliście podjąć?