Jak zbudować doskonałą stronę docelową? [Infografika]

Lipiec 31, 2012 Marketing i Reklama

Chociaż nie istnieje jedna niezawodna formuła tworzenia doskonałej strony docelowej w marketingu i reklamie, dostępny jest zestaw pewnych zasad, które zwiększają twoje szanse stania się bezkonkurencyjnym. Jeśli szukasz pomysłów od czego powinieneś zacząć tworzyć swój kolejny projekt strony, poniższa infografika stanowi świetny start dla twojej przygody. I pamiętaj, że po zbudowaniu swojej strony docelowej musisz stale testować wszelkie dodatkowe zmiany, tak aby zmaksymalizować swoje wyniki konwersji prowadzonych działań marketingowych i promocyjnych.

 

1. Nagłówki na stronie i egzemplarze reklam

– Nagłówek na stronie docelowej i tekst reklamowy powinny uzupełniać się wzajemnie.

– Jeśli korzystasz z AdWordsa twój wynik pozwala stronie na odkrycie kosztów CPC (Cost Per Click). Wynik ten można poprawić poprzez utrzymywanie maksymalnej spójności tekstów nagłówków i reklam.

2. Jasna i zwięzła treść nagłówków

– Nagłówek jest jedną z pierwszych rzeczy jakie przeczyta użytkownik, zatem nie powinien być zmylający ani nudny, wręcz odwrotnie – ma za zadanie zachęcić użytkownika do bliższego przyjrzenia się poruszanej kwestii.

– Nawiązanie do konkretnej treści znajdującej się na stronie, będzie przyciągać uwagę czytelnika w znacznie większym stopniu niż niejasny lub nieciekawy nagłówek.

3. Nienaganna gramatyka

– Posługując się przykładem sprzedawcy internetowego, który zachęca użytkowników do dokonania zakupu oraz udostępnienia wszelkich danych osobowych i finansowych – jeśli w treści znajdują się błędy ortograficzne,  a całość jest niechlujnie napisana, ryzykuje on bardzo poważnie utratą wiarygodności i zaufania klientów.

4. Czerpanie korzyści ze wskaźników zaufania

– Dla wzmocnienia skuteczności w budowaniu zaufania warto wykorzystywać komentarze użytkowników, przyciski udostępniania, należy udzielać gwarancji oraz warto wprowadzić certyfikaty bezpieczeństwa i zewnętrzne strony uwierzytelniające (Better Business Bureau, VeriSign, itd.)

5. Wykorzystaj mocne wezwanie do działania

– Kiedy użytkownik przeczyta już nagłówek na stronie docelowej, niezbędne jest, aby wiedział co powinien zrobić dalej.

– Przykładem może być Mozilla Firefox. Kiedy firma zmieniła tekst CTA z „Wypróbuj Firefox 3” na „Ściągnij już teraz – za darmo” osiągnął on lepsze o 3,6% wyniki w stosunku do oryginalnego CTA, a także odnotował ponad 99% poziom ufności, skutkując ponad 500 pobraniami oprogramowania w okresie trwania testu.

6. Przyciski oraz wyzwanie do działania powinny się wyróżniać

– Zidentyfikuj słowa kluczowe, którymi posługują się osoby zainteresowane twoją branżą w trakcie poszukiwań zakupowych i dodaj do nich słowa takie jak „darmowy”. „nowy”, „kup” lub „ściągnij już teraz”.

– Przycisk konwersji powinien się wyróżniać, a  także powinien znajdywać się tuż obok wezwania do działania lub samo CTA możesz wykorzystać jako przycisk. Niemniej jednak, przycisk ten powinien być duży, jasny, a co więcej powinien znajdywać się wysoko, tak aby użytkownik miał do niego łatwy dostęp.

– Pomarańczowy lub żółty kolor przycisku CTA pomaga w zwróceniu uwagi użytkowników.

7. Nie przesadzaj z ilością linków

– Linki łączące użytkownika ze zbyt dużą ilością innych stron rozproszą jego uwagę i będą miały negatywny wpływ na uzyskiwane konwersje.

– Wiele linków ma sens w przypadku standardowej strony głównej, a w tym wypadku kluczem jest prostota stron docelowych.

8. Wykorzystuj zdjęcia i wideo związane z twoją stroną

– Dodawanie motywujących przemówień, filmów wideo z recenzją użytkowników, a także zdjęcia produktu zamieszczone na stronie głównej mogą mieć pozytywny wpływ na odwiedzających, co więcej prowokując kupujących do bliższego przyjrzenia się produktowi.

9. Utrzymuj wszystko na szczycie strony

– Przestrzeń strony jaką użytkownik widzi bez konieczności jej przewijania jest miejscem w którym powinny znajdować się wszystkie najważniejsze części witryny.

– Umieść przycisk CTA na szczycie strony, a także w miejscu które zostanie przeskanowane przez oko użytkownika. Nigdy nie umieszczaj go w miejscu, gdzie użytkownik będzie musiał go szukać.

10. Zawsze testuj

– Przez cały czas optymalizuj swoją stronę dla poprawienia konwersji. Uruchamiaj A/B testy, zmieniaj wersje, zdjęcia oraz CTA aby sprawdzić, które z nich najlepiej oddziałują na użytkownika.

– Korzystając z A/B testów, warto uruchomić dwie zupełnie odmienne projekty stron, aby sprawdzić, która z nich lepiej sprawdzi się na dłuższą metę. (Mamy do czynienia z A/B testem, jeśli próbka kontrolna porównana jest z zestawem pojedynczo testowanych zmiennych, tak aby zwiększyć ilość uzyskanych odpowiedzi.)

Jakie kolory śa odpowiednie dla różnych stron?

Kolory przyciągające uwagę odwiedzającego będą bardzo zróżnicowane w zależności od typu strony. Wykorzystując właściwe kolory możesz zwiększyć swój ruch na stronie, niekiedy znudzić odwiedzających, a wręcz może zdarzyć się tak, że ich odstraszysz. Kolory oddają klimat strony docelowej i mają wpływ na działanie użytkowników.

ŻÓŁTY

  • Optymistyczny i młodzieńczy
  • Często wykorzystywany do przyciągnięcia uwagi użytkowników

POMARAŃCZOWY

  • Agresywność
  • Wykorzystywany jako CTA i przyciągacz uwagi użytkowników

CZERWONY

  • Energia
  • Zwiększa częstość akcji serca i tworzy efekt ważnego i nagłego zdarzenia
  • Często spotykany na wyprzedażach oraz komentarzach związanych z jedzeniem

RÓŻOWY

  • Romantyczny i kobiecy
  • Wykorzystywany na rynku produktów i usług dla kobiet i młodych dziewcząt

NIEBIESKI

  • Wzbudza poczucie zaufania i bezpieczeństwa
  • Często wykorzystywany przez banki i przedsiębiorstwa

FIOLETOWY

  • Gładkość i spokój
  • Często związany z produktami oraz usługami kosmetycznymi i odmładzającymi

ZIELONY

  • Związany z bogactwem
  • Najłatwiej wychwytywany przez ludzkie oko kolor, często wykorzystywany przez strony związane z finansami i rozrywką

CZARNY

  • Potęga i elegancja
  • Postrzegany jako luksusowy i wyrafinowany

Wpis powstał na podstawie Formstack