Główne trendy panujące na urządzeniach mobilnych [Infografika]

CultureLabel.com udostępniła niedawno infografikę pokazującą w jak szybkim tempie urządzenia mobilne stały się podstawą naszej codzienności. Prezentuje potencjalną zmianę paradygmatu konsumentów i przedsiębiorców, a także ich życia prywatnego i zawodowego.

Z 7 miliardów ludności na świecie, 5,9 miliardów są użytkownikami telefonów komórkowych. 87% populacji światowej posiada telefon komórkowy. Sprzedaż smartphonów wzrosła o 63,1% od 2010 roku. W 2011 roku sprzedano 488,5 miliona urządzeń. 30% ze wszystkich użytkowników telefonów komórkowych mieszka w Chinach (963 miliony) i Indiach (844 miliony).

 

Oczywiście 87% ludności świata w rzeczywistości nie posiada telefonów komórkowych od kiedy wiadomym jest, że istnieje wiele osób posiadających dwa lub więcej urządzenia mobilne. Niekiedy wynika to z przyczyn osobistych, ale także zawodowych, nie wspominając o firmach, które posiadają masę telefonów firmowych wykorzystywanych w różny sposób. Niemniej jednak, kilka branż może pochwalić się podobnym dwucyfrowym wzrostem dodatkowo oczekując na podobne wyniki w 2012 roku. Zdaniem ekspertów do końca 2012 roku na rynku będzie więcej telefonów komórkowych niż ludzi na całym świecie.
Ponad 300 000 aplikacji zostało stworzonych w ciągu ostatnich 3 lat, które to zostały ściągnięte 10,9 biliona razy. Kiedy urządzenia mobilne są wykorzystywane najczęściej? W 98% będąc w domu, w 89% w drodze, w 79% w trakcie robienia zakupów, w 74% w pracy, a w 64% w środkach publicznego transportu.

Wraz ze wzrostem liczby użytkowników urządzeń mobilnych nieunikniony jest równoczesny rozwój rynku aplikacji do nich dostosowanych. Mimo tak ogromnej liczby dostępnych aplikacji tylko niektóre z nich stają się najpopularniejsze tak jak możemy obserwować sukces odniesiony przez Instagram – narzędzie Facebook’a. Aplikacje dają ogromne możliwości dotarcia do użytkowników i pomocy tym, którzy jej potrzebują będąc w domu, w podróży, pracy czy na zakupach.

9% użytkowników spędza średnio 7 minut sprawdzając swoją pocztę email za pomocą telefonu komórkowego, 32% poświęca średnio 27 minut każdego dnia na komunikację z innymi (skype, telefon, sms), 59% spędza średnio 40 minut każdego dnia przeglądając strony internetowe (korzystając z aplikacji umożliwiających dostęp do Sieci oraz innych narzędzi).

 

 

Co ciekawe, telefony komórkowe nie służą już głównie do wykonywania połączeń do innych osób. Wraz z pojawieniem się smartphonów oraz ich różnego rodzaju aplikacji ludzie sprawdzają pocztę, czatują za pośrednictwem SMSów, a także komunikują się za pośrednictwem aplikacji umożliwiających dostęp do mediów społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, HotSuite oraz całego szeregu innych narzędzi.

Jak wykorzystywane są telefony komórkowe? W 81% do przeglądania (w sieciach społecznościowych, serfując online)  – 50% wszystkich wyświetleń w 2011 roku odnotowały portale społecznościowe. Facebook w ciągu dwóch lat zwiększył czterokrotnie swoją liczbę użytkowników korzystających z wersji mobilnej z 50 do 200 milionów, a dodatkowo z raportów Facebook’a wynika, że tylko w samym grudniu 2011 odnotowali 425 milionów aktywnych użytkowników korzystających z serwisu za pomocą urządzeń mobilnych. 200 milionów odtworzeń wideo dostosowanych do urządzeń mobilnych każdego dnia odnotowuje Youtube. Oprócz przeglądania, telefony komórkowe w 77% wykorzystywane są do poszukiwania (przede wszystkim poszukiwanie informacji z zastosowaniem wyszukiwarek) – 71% mobilnych wyszukiwań dokonywanych jest kiedy użytkownicy sprawdzają program telewizyjny, a także reklamy online i te znalezione w wersji drukowanej. 9 na 10 wyników wyszukiwań kończy się działaniami jak np. zakup, wizyta w sklepie itp. Wyszukiwanie za pomocą urządzeń mobilnych zwiększyło się czterokrotnie od 2010 roku, osiągając wynik: 1 z 7 wyszukiwań pochodzi z urządzeń mobilnych. 95% użytkowników poszukiwało lokalnych informacji za pomocą telefonów komórkowych.

 

Przeglądanie i wyszukiwanie to dwie główne aktywności dokonywane przez użytkowników telefonów komórkowych. Nie da się ukryć, że Facebook jest w tej sferze weteranem, a statystyki dotyczące wyszukiwania pokazują jak zmieniły się nawyki komunikacyjne ludności. Tweetujemy i poszukujemy oglądając TV lub kiedy chcemy uzupełnić informacje znalezione w gazetach i innych wydrukach. 90% wyszukiwań kończy się podjęciem działania na co marketerzy powinni zwrócić uwagę. Infografika pokazuje, że 1 na 7 wyszukiwań dokonywanych jest za pomocą telefonów komórkowych, natomiast Google niedawno podał informacje, że więcej bo 1 na 5 wyszukiwań jest dokonywanych tą drogą w przypadku osób będących w podróży, co jest kolejną wskazówką dla marketerów związanych z branżą gdzie powinni zainwestować realizując swoje strategie.

Istnieje 1,2 biliona użytkowników Internetu za pomocą urządzeń mobilnych na całym świecie, co stanowi 17% globalnej populacji. W styczniu 2012 roku 8,5% odwiedzin na stronach pochodziło z urządzeń mobilnych. Wynik ten jest podwojeniem osiągnięć z poprzedniego roku. Mobilne subskrypcje już przewyższają te stałe szerokopasmowe w stosunku 2:1. Według przewidywań w 2015 roku liczba wyszukiwań na pomocą urządzeń mobilnych przekroczy liczbę tych, dokonywanych za pomocą komputerów.

 

W Japonii już od 2005 roku więcej konsumentów korzysta z dostępu do Internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych niż komputerów. W tym czasie Ameryka Północna pozostaje daleko w tyle i szacuje się, że podobny poziom osiągną do 2013 roku, a do 2014 podobny wynik osiągnie także Kanada.

Zgodnie z przewidywaniami reklamy dostosowane do mobilnych urządzeń osiągną 99-krotny wzrost w ciągu 6 lat. Uderzające jest to, że 79% dużych sprzedawców online wciąż nie posiada stron dostosowanych do urządzeń mobilnych.

 

Dla reklam mobilnych taka sytuacja to żyła złota gdzie detaliści i firmy wciąż mają sporo przestrzeń do rozwoju. Według sondażu z końca 2011 roku wynika, że 79% z 500 największych firm wciąż nie posiada odpowiedników swoich stron w wersji mobilnej, co oznacza że ktokolwiek poszukujący za pomocą urządzeń mobilnych nie będzie miał możliwości dotrzeć do ich stron, które nie są dostosowane do smartphonów czy tabletów, dostarczając frustrujących doświadczeń zakupowych, nie wspominając o tym, że potencjalnie mogą trafić do mniejszej konkurencji.

Z badań wykonanych przez comScore w lutym 2012 roku wynika, że 1 z 5 właścicieli smartphonów dokonało rezerwacji hotelu lub biletu lotniczego za pomocą telefonów w ciągu trzech miesięcy poprzedzających badanie. Niektórzy sceptycy powiedzą: Oczywiście, ale nie wszyscy posiadają smarthony! Rzeczywiście, ale smartphony obecnie stanowią 42% branży usług mobilnych w USA, wciąż powiększając swój obszar przewidywalnie osiągając poziom 50% do końca 2013 roku, ponieważ aktualnie więcej niż 1 na 2 zakupione telefony to smartphon. Procent posiadaczy smartphonów osiągną poziom 44% w Kanadzie i w pięciu pierwotnych rynkach Europejskich, które wskazują podobny wzrost i tendencje wskazujące na dalszą dominację przez smartphony. Tak więc, branża turystyczna powinna zwracać większą uwagę na reklamy mobilne i ich ogromny potencjał, nie ponosząc ryzyka utraty wiarygodności wśród doświadczonych konsumentów, którzy oczekują szybkiego tempa rozwoju, któremu nie wszyscy marketingowcy są w stanie podołać.