20 odkrywczych statystyk, wykresów i grafów, które każdy marketer powinien znać

Niżej przedstawiony zestaw danych dotyczy inbound marketingu, SEO, blogowania, mediów społecznościowych, e-mail marketingu oraz działań w zakresie urządzeń mobilnych. Wiele się zmieniło w krótkim czasie, zatem przedstawiony zestaw może być dla was interesujący. Oto 20 najciekawszych danych w roku 2012. Przejrzyjcie je i dajcie znać, które z nich zafascynowały was najbardziej!

1. Poszukiwanie produktów jest jedną z najistotniejszych czynności w procesie dokonywania zakupów online

 

79% osób robiących zakupy online poświęca 50% czasu na przeglądanie produktów. Brzmi to sensownie, szczególnie jeśli uwzględnimy informacje dotyczące ogromnego wzrostu wykorzystania nowych technologii w procesach zakupowych, które wciąż wpływają na zmianę zachowań konsumenckich.

2. 89% marketerów utrzymuje na tym samym poziomie lub zwiększa swoje budżety finansowe przeznaczone na inbound marketing

 

 

Dane te pochodzą z raportu HubSpota z 2012 r. Zdecydowana większość ankietowanych specjalistów powiedziało, że planuje utrzymać swoje inwestycje przeznaczone na działania inbound marketingu.

3. Inbound marketing jest bardziej opłacalny niż outbound marketing

Inbound marketing kosztuje 61% mniej za uzyskanego leada w stosunku do swojego tradycyjnego wydania outbound marketingu. Jest to jeden z wyników, który utrzymuje się już od kilku lat.

4. Wyszukiwarki są częstym punktem wyjściowym w poszukiwaniu produktów

Oznacza to, że wciąż powinieneś inwestować część swoich wysiłków marketingowych w optymalizację swoich stron pod wyszukiwanie. Upewnij się, że wykorzystujesz w rankingu słowa kluczowe dzięki którym zdobędziesz wartościowe leady i klientów. Nie zapomnij też o skuteczniej reklamie.

5. Więcej stron oznacza więcej leadów

Firmy posiadające witryny internetowe, które mają 401-100 stron uzyskują sześć razy więcej leadów niż te posiadające 51-100 stron. Tworząc więcej ofert i postów na blogu, uzyskujesz więcej szans na lepszą pozycję w wyszukiwarkach. Pomyśl także o wykorzystaniu reklam w wyszukiwarkach.

6. 80% e-mail marketerów wysyła tą samą treść do wszystkich subskrybentów

 

Marketerzy wydaje się stosują recykling treści wysyłanych do swojej bazy adresów mailowych. Zapytasz – dlaczego? Cóż, marketerzy mogą rozsyłać maile promocyjne w których treść pozostaje ta sama. Bywa, że niektórzy z nich nie prowadzą aktywnej segmentacji listy mailingowej, która to powinna porządkować treści dostosowane do odbiorców. Jako poważny marketer, powinieneś dążyć do poszerzenia swojej biblioteki treści tak, aby móc dostosować oferty do oczekiwań poszczególnych klientów realizując założenia marketingu i promocji firmy.

7. Marketerzy B2B korzystają głównie z segmentacji list mailingowych

84% marketerów B2B stosuje segmentację grup docelowych w swoich kampaniach mailingowych. Takie działanie stanowi klucz w taktyce e-mail marketingu, jeżeli chcesz zwiększyć wskaźnik klikalności i uzyskanych konwersji.

8. Coraz więcej osób deklaruje odczytywanie wiadomości e-mail za pomocą urządzeń mobilnych

Z badania HubSpota dotyczącego e-mail marketingu wynika, że ponad 80% respondentów zadeklarowało odczytywanie wiadomości e-mail na urządzeniach mobilnych. Oznacza to, że twoje wiadomości e-mail powinny być zoptymalizowane na potrzeby wyświetlania za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Co więcej, nie możesz dłużej polegać na grafikach stosowanych do tej pory w mailach, teraz powinieneś stosować rozwiązania tekstowe, które zaspokoją wszystkich użytkowników poczty elektronicznej.

9. Media społecznościowe i blogowanie generują realnych klientów

Ze wspomnianego już badania HubSpot dotyczącego inbound marketingu wynika, że 57% respondentów pozyskało swoich klientów za pośrednictwem firmowego bloga, 62% dzięki LinkedIn, 53% z użyciem Facebooka oraz 44% za pomocą Twittera. Dane te potwierdzają często padający argument o konieczności inwestycji w firmowego bloga i media społecznościowe.

10. Wykorzystanie mediów społecznościowych drastycznie wzrosło w USA

Korzystanie z social media w USA wzrosło o 356% od 2006 roku. Facebook, Twitter, LinkedIn i pozostałe sieci społecznościowe przeniknęły różne generacje ludzi, które łączy wspólna cecha – potrzeba pozostania w kontakcie z innymi i wymiana informacji online.

11. Rozmowy prowadzone w mediach społecznościowych wpływają na decyzje zakupowe

Nie tylko same social media stają się coraz popularniejsze, podobnie jest z ich wpływem na podejmowane decyzje zakupowe. W mediach społecznościowych ludzie ulegają nie tylko wpływom znajomych, ludzi podobnych do siebie i ekspertów, ale także… producentów i sprzedawców!

12. LinkedIn napędza najwięcej klientów dla organizacji B2B

65% firm B2B biorących udział w badaniu HubSpota dotyczącym inbound marketingu odpowiedziało, że to LinkedIn był głównym źródłem pozyskiwania klientów.

13. Facebook przynosi najwięcej konwersji organizacjom B2B

77% firm B2B biorących udział w badaniu HubSpota dotyczącym inbound marketingu odpowiedziało, że to Facebook był głównym źródłem uzyskanych konwersji.

14. Pinterest jest popularny głównie w Stanach Zjednoczonych

65% światowego ruchu na Pinterest pochodzi z USA. Zatem jeśli twoja grupa docelowa nie zamieszkuje Północnej Ameryki, powinieneś sprawdzić w jakim stopniu został on zaadaptowany w twojej lokalizacji.

15. Większość marketerów zna wartość blogowania

81% marketerów określiło swój blog jako ”przydatny” lub „jeszcze lepiej”. Firmowe blogowanie ma wiele korzyści, a wśród nich istnieje potencjał na zwiększenie swojego rankingu w wyszukiwarkach i uzyskanie pozycji lidera w swojej branży.

16. Szczytowe wyniki w czytelnictwie blogów są w okolicach godziny 10 rano

Z badania poświęconego blogowaniu wynika, że najczęściej użytkownicy czytają artykuły, które zamieszczane są w godzinach porannych. Powyższy wykres pokazuje, że później – w godzinach nocnych, także warto przyciągać uwagę swoich czytelników.

17. Wśród marketerów wzrasta znaczenie Facebook’a

Wygląda na to, że marketerzy wreszcie zaczynają doceniać wartość działań marketingowych na Facebook’u i zaczynają traktować go  jako narzędzie biznesowe!

18. Większość użytkowników Twittera jest między 25 a 34 rokiem życia

19. Twitter napędza więcej klientów firmom w sektorze B2B

20. Użytkownicy urządzeń mobilnych rzadko otwierają ponownie na komputerze odczytane wiadomości e-mail

 

A jaki jest twój ulubiony podpunkt z powyższego zestawienia? W jaki sposób zamierzasz wykorzystać tą wiedzę w realizacji codziennych działań marketingowych?