Dotarliśmy do przedostatniego etapu przewodnika „Przepis Na Skuteczny Marketing Internetowy”. Dowiecie się z niego, co i jak powinniście testować, w jaki sposób budować linki oraz poznacie dodatkowe metody poszerzania swojego zasięgu. To kolejne kroki prowadzące do stworzenia spójnej i odnoszącej sukcesy strategii działań marketingu online. Tyle słowem wstępu, czas zabrać się za lekturę!
ETAP 4: Przyrządzanie
Zbliżamy się do etapu, który polega na udoskonalaniu i wzmacnianiu tego, czego już dokonaliśmy. Nie ma tu zbyt wielu nowych kroków. Jeśli jednak zależy nam na uzyskaniu jak największych korzyści, powinniśmy stale udoskonalać i testować to, co do tej pory zrobiliśmy.
Należy pamiętać o testach A/B, aby wypróbować pomysły na naszych stronach landingowych i sprawdzić, czy są sposoby, żeby zrobić coś jeszcze lepiej. Można sprawdzić także testy na żywo z prawdziwymi odwiedzającymi, aby przekonać się na co zwracają oni uwagę na naszych stronach i czy odpowiadają na wezwanie do działania.
Testowanie A/B nadaje się także do wiadomości e-mail, aby upewnić się, że otrzymujemy możliwie najlepsze odpowiedzi. Nie chodzi wyłącznie o monitorowanie współczynników otwarcia, ale także o pomiar całkowitych konwersji. Nikogo nie interesuje to, że ludzie otworzą naszego e-maila, jeśli dwie sekundy później trafia on do kosza. To na czym powinno nam zależeć, to duża liczba konwersji, bez względu na współczynniki otwarcia. Choć oczywiście nadrzędnym celem jest znalezienie e-maila zarówno z wysokim współczynnikiem otwarcia i jednocześnie wysokim współczynnikiem konwersji.
Budowanie linków na tym etapie staje się bardziej organiczne. Otrzymujemy pewną ilość ruchu i najlepszym sposobem, aby to wykorzystać jest stworzenie cennej treści, którą ludzie będą chcieli podlinkowywać. Powinniśmy monitorować wszystkie linki przychodzące, aby dowiedzieć się, skąd pochodzi ruch i sprawdzić, czy kontent trafia do odpowiedniej grupy demograficznej. Świetnym sposobem na zdobycie wielu linków przychodzących jest pisanie o ludziach wpływowych, którymi mogliby być zainteresowani nasi czytelnicy. W najlepszym wypadku, może to przyciągnąć uwagę samego bohatera tekstu.
Na tym etapie, należy bardziej wykorzystać Linkedln w celu rozszerzenia swojego zasięgu. Jest to szczególnie ważne dla osób zajmujących się sprzedażą produktów i usług B2B, ale i dla firm z sektora B2C. Wystarczy spojrzeć na osoby lub grupy, które mogą być zainteresowane tym, co sprzedajemy. Nie zapomnijmy także o sile rekomendacji. Cały czas istotne są, wymieniane już wcześniej, działania we wszystkich social mediach. Nie zaniedbujmy ich i równoważmy swój czas, aby wszystkim skutecznie zarządzać.
KROK PO KROKU
1# Testowanie A/B
– Testy A/B kampanii PPC stron landingowych. Najprawdopodobniej, będziemy przesyłać ruch pochodzący z marketingu PPC, marketingu w social media oraz czasami z e-mail marketingu do specjalnych stron landingowych (zamiast strony głównej naszej witryny). Dlatego, powinniśmy wykonać testy A/B tych stron, aby sprawdzić, które wariacje są skuteczniejsze. Jest to najpewniejsza droga do zaobserwowania natychmiastowej poprawy.
– Testy A/B podstron na stronie internetowej. Wiele osób zapomina, że podstrony na stronie www są stronami landingowymi. Nie pomijamy ich przy testowaniu (czy to pod kątem sprzedaży, rejestracji czy generowania leadów).
– Testy A/B kampanii e-mailowych. Wreszcie, można przeprowadzić testy A/B kampanii e-mailowych, aby dowiedzieć się, który nagłówek, treść i layout działa lepiej.
2# Zaangażowanie w budowanie linków
– Wartościowa treść bloga. Kluczem do dobrych rankingów w wyszukiwarkach jest zapewnienie klientom i odbiorcom wartościowej treści. Wystarczy pomyśleć nad kreatywnymi artykułami, które możemy umieścić na naszym blogu. Jeśli będą atrakcyjne dla innych blogerów i ludzi z branży, to na pewno polecą i prześlą nasz artykuł dalej.
– Pytanie o linki. Być może, ktoś opublikował coś na nasz temat na swojej stronie i zapomniał o linku do naszej strony. Warto więc prosić te osoby o linki do naszej strony firmowej. Możemy także zwrócić się z podobną prośbą do naszych dostawców czy partnerów biznesowych. Pamiętajmy jednak, aby linki zawierały kluczowe frazy, które wybraliśmy podczas analizy słów kluczowych.
– Stworzenie infografik. Kreatywnym sposobem zakomunikowania nowych pomysłów są infografiki, które na ogół są bardzo często linkowane. Warto zlecać stworzenie infografik profesjonalnym firmom projektowym.
3# Wykorzystanie Linkedln
– Nawiązanie kontaktu z osobami lub grupami zainteresowanymi ofertą. Podobnie jak na Twitterze, właściwe pielęgnowanie takich relacji, pomaga nam w promocji marki.
– Pozostawienie rekomendacji. To coś, co działa w sieci jak karma. Jeśli polecimy osoby, które pomogły naszej firmie, z pewnością dobre słowo do nas wróci.
Przed nami ostatnia już i najbardziej ekscytująca część przewodnika: Podanie! Odkryjecie smak sukcesu oraz dowiecie się co zrobić, aby go nie utracić. Już niebawem na Afiliotece!