11 Skutecznych Reklam AdWords i Przyczyny Ich Przewagi Nad Konkurencją

Luty 11, 2013 Marketing i Reklama

Nie potrzebujemy dużo miejsca. Wystarczy 25 znaków w nagłówku, 70 znaków w tekście reklamy, 35 znaków wyświetlanych w adresie URL. To wszystko.

Oczywiście, dotyczy to tych małych reklam, które oglądamy przy każdym wyszukiwaniu w Google.

Niektóre firmy potrafią stworzyć niezwykle udane reklamy AdWords, podczas gdy inne nie potrafią sobie z tym zupełnie poradzić. Ostatecznie, sukces z AdWords sprowadza się do naszej strony landingowej/ witryny internetowej. Ale pierwszym krokiem na drodze do zwycięstwa z Google AdWords jest uzyskanie kliknięć.

 

Co zrobić, aby reklama AdWords zdobywała kliknięcia?

W dalszej części tego artykułu, pojawi się lista wspólnych cech obserwowanych w skutecznych reklamach. Zanim jednak do tego przejdziemy, przyjrzyjmy się dokładnie kilku najbardziej udanym reklamom. Niektóre z nich mają bardzo dużą konkurencję.

Aby dowiedzieć się, które reklamy są najlepsze, można użyć narzędzia śledzącego, które pokazuje m.in.: jak długo reklamy są już prowadzone, jaki jest ich średni ranking i jaki jest udział reklamodawców w wyświetleniach (miara pokazująca, jak często ich reklamy pojawiają się w rankingach). Idealnie byłoby, gdybyśmy mieli dostęp do aktualnych danych dotyczących efektywności bezpośrednio od tych reklamodawców. Wiemy jednak, że nie możemy na to liczyć. Można założyć, że reklamy, które zostały uruchomione na długi czas, mają wysokie pozycje, wysoki udział w wyświetleniach na bardzo konkurencyjnych rynkach i funkcjonują bardzo dobrze.

 

Spójrzmy zatem na najlepsze reklamy AdWords i sprawdźmy, dlaczego tak dobrze działają:

 

Logo Design Guarantee

 

Logo Design Guarantee

 

Na początek reklama, która ma wiele elementów wspólnych z najlepszymi reklamami. A więc:

1 – Wykorzystanie liczb – Skuteczne reklamy AdWords zawierają bardzo dużo liczb. Dzięki nim, reklama wyróżnia się wizualnie, ponieważ liczby rozdzielają bloki słów/ liter. Dodają także reklamie pewną specyfikę. W tym przypadku jest to cena 49$, 100% gwarancji zwrotu pieniędzy oraz informacja, że logo jest w 100% wykonane na zmówienie. Dzięki temu, wszyscy dokładnie wiedzą, co otrzymają i szczególnie przy dołączeniu ceny, można zmniejszyć liczbę kliknięć od tych osób, które nie są odpowiednie dla naszej firmy.

2 – Zastosowanie znaków ASCII – Reklama ta zawiera bardzo dużo różnorodnych znaków ASCII. Zaczynając od znaku procentów (%), znaku plus (+), znaku firmowego (®), po gwiazdę (*). Tak jak w przypadku liczb, znaki ASCII powodują, że reklamy wyróżniają się na tle konkurencji i przyciągają więcej uwagi niż bloki wyrazów/ liter.

3 – Świetna oferta – Reklama powyżej przedstawia znakomitą ofertę, logo wykonane na zamówienie za cenę zaledwie 49% przy jednoczesnej 100% gwarancji zwrotu pieniędzy. Dobra oferta może przezwyciężyć wiele innych braków na stronie landingowej.

4 – Wezwanie do działania – Ludzie powinni wiedzieć, co powinni zrobić. W tym przypadku, logo Design Guarantee bardzo wyraźnie pokazuje, że odbiorcy powinni złożyć zamówienie online, teraz!

5 – Korzyści – W tej reklamie, korzyść (poza niską ofertą cenową) zawiera się w kilkukrotnym użyciu słowa USA. Design Guarantee pokazuje wprost, że projekt loga będzie wykonany w USA, a nie zlecony jakiejś firmie zewnętrznej. Przemawia to do tych osób w USA, które obawiają się, że ich logo zostanie wykonane za granicą.

 

North American Spine

 

North American Spine

 

1 – Wykorzystanie znaków ASCII pojawia się w AccuraScope™ Procedure. Ponownie, powoduje to wizualne wyróżnienie się reklamy oraz dzięki zaoferowaniu procedury ze znakiem towarowym, firma staje się jeszcze bardziej wiarygodna.

2 – Numer telefonu w reklamie implikuje wezwanie do działania. Jeśli czujemy się bardziej komfortowo rozmawiając z kimś przez telefon, niż tylko zbierając informacje na stronie internetowej, to Back Pain Treatment oferuje nam taką możliwość. Pozycjonuje ich to zdecydowanie lepiej w porównaniu z innymi stronami zajmującymi się leczeniem bólu pleców.

3 – Ofertą jest korzyść w postaci leczenia bólu pleców przy zastosowaniu minimalnej procedury inwazyjnej. A jeśli chcemy poznać więcej korzyści wynikających z tej procedury, wystarczy, że klikniemy na reklamę, aby przeczytać więcej informacji (co jest dobrą zachętą do klikania).

 

ThermaCare

 

ThermaCare

 

1 – Wykorzystanie liczb pojawia się w bardzo specyficznych „16 godzinach” (nie 10 czy 15), co pomaga uwiarygodnić deklaracje firmy.

2 – Znaki ASCII widoczne są w zarejestrowanym znaku towarowym i kwocie dolara, który można zaoszczędzić po kliknięciu na reklamę.

3 – Korzyścią jest uzyskanie ulgi i pozbycie się bólu pleców w 16 godzin.

4 – Oferta proponuje oszczędność 3$ przy zakupie.

 

POC Hiring

 

POC Hiring

 

1 – To co sprawia, że ta reklama jest wyjątkowa, to historia. Poprzez rozpoczęcie historii w reklamie, która potem ma kontynuację na naszej stronie landingowej, stworzymy intrygę. A jeśli zrobimy to dobrze, spowoduje to duży wzrost współczynnika klikalności naszej reklamy. W tej reklamie, historia zaczyna się od amerykańskiej matki, która nie wychodząc z domu, zarabia 7,847$ miesięcznie.

2 – Pytanie – Zamiast twierdzącego „make $7,487 a month”, na końcu znajduje się znak zapytania. Oprócz wykorzystania znaku ASCII jest to coś więcej. Jeśli na końcu twierdzenia „zarabianie pieniędzy na rynku krajowym” użyjemy znaku zapytania, to zadziała ono jeszcze lepiej, ponieważ wiele osób będzie sceptycznych w stosunku do takiej deklaracji. Tak więc, „make $7,487” spotka się z niedowierzaniem wielu osób, którzy zobaczą reklamę. Dodatnie znaku zapytania „zmiękczy” ją trochę i przekształci sceptyczne podejście do twierdzenia w pytanie, czy rzeczywiście jest możliwe, aby zarobić tyle pieniędzy w ciągu miesiąca.

3 – W poprzednich przykładach, omawialiśmy już zastosowanie liczb. To, na co warto zwrócić uwagę w tej reklamie, to dobre wykorzystanie konkretnej liczby 7,487. Taki poziom szczegółowości pomaga reklamie uzyskać wiarygodność na rynku, na którym jest to bardzo ważne.

4 – Reklama oferuje korzyść rozumianą w następujący sposób. Jeśli typowa amerykańska mama może zarobić w domu 7,847 dolarów, to my także!

 

BeyondDiet.com

 

BeyondDiet

 

1 – Reklama wykorzystuje liczbę, ale w nieco odmienny sposób niż do tej pory. Używa jej w kontekście oferty „5 produktów żywnościowych których nie wolno jeść”. Ludzie bardzo lubią wszelkiego rodzaju listy. Dlatego też, ta z pewnością zainteresuje i zwróci uwagę wielu osób.

2 – Oferta pokazuje korzyść w postaci utraty „tkanki tłuszczowe każdego dnia” poprzez zwykłe unikanie 5 produktów. Dowiemy się o niej, kiedy wejdziemy na stronę internetową BeyondDiet.com. Taka oferta działa na kilku poziomach. Po pierwsze, brzmi prosto – zmniejszamy tkankę tłuszczową poprzez unikanie 5 rodzajów żywności. Ludzie lubią proste rozwiązania. Tworzy to również intrygę. Czy nie chcecie dowiedzieć się na stronie internetowej, jakie są to produkty żywnościowe? My byliśmy ciekawi i sprawdziliśmy (chociaż wcale nie chcieliśmy schudnąć)!

 

Dr. Simoni – Plastic Surgeon

 

Dr Simoni

 

1 – Reklama pokazuje kolejne wykorzystanie numerów w jeszcze inny niż do tej pory  sposób (jest to jakiś trend?!). Reklama od chirurga plastycznego z Los Angeles, który chciał podkreślić swój gabinet w Beverly Hills, wykorzystuje słynny kod pocztowy 90210.

2 – Wykorzystanie kodu pocztowego wraz ze skrótem „Dr” dodaje wiarygodności. Jednocześnie, zapowiada program telewizyjny o tej samej nazwie „Dr 90210”, który z pewnością cieszy się zainteresowaniem, szczególnie wśród osób rozważających operację plastyczną, zwłaszcza w Los Angeles.
 

Rodeo Drive Plastic Surgery

 

Rodeo Drive Plastic Surgery

 

1 – Oto kolejna reklama z branży operacji plastycznych w Los Angeles. Bez numerów, znaków ASCII, bez korzyści, bez wezwania do działania. Jako dowód i element wiarygodności, które wyróżniają ją na tle konkurencji, wykorzystuje jedynie różne programy telewizyjne i publikacje, które ukazały się na temat firmy. Tak jak w poprzednim przykładzie, reklama będzie szczególnie oddziaływać na osoby poszukujące chirurga plastycznego w Los Angeles.

 

1-800-Need-Help

 

1-800-Need-Help

 

1 – To kolejna reklama z pytaniem w tytule, która ponownie, jest świetnym sposobem zwrócenia uwagi. W tym przykładzie, pytanie ma na celu zakwalifikowanie ludzi, którzy należą do targetu (ludzie, którzy zostali ranni w wypadku).

2 – Także tutaj, wykorzystanie liczb przyciąga uwagę czytelników. W tym przypadku, jest to duża liczba 10,000 dolarów (a nawet więcej) informująca o wysokości odszkodowania za obrażenia w wypadku.

3 – Wraz z potencjalną korzyścią otrzymania 10 tyś. dolarów (lub więcej), firma oferuje także bezpłatną ocenę sprawy.

4 – Reklama wykorzystuje słowo „free”, co jest świetnym sposobem, aby ludzie zauważyli i kliknęli na nią. Trzeba jednak zachować ostrożność przy użyciu słowa „bezpłatny/e”, ponieważ może ono wnieść złą perspektywę. Zamiast osób, które pozostawią u nas pieniądze, zdobędziemy wiele kliknięć od ludzi, którzy poszukują jedynie materiałów informacyjnych.

4 – Jasne wezwanie do działania pokazuje, że możemy zadzwonić w każdej chwili, przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

 

Proflowers.com i From You Flowers

 

ProFlowers

 

From You Flowers

 

1 – Cytaty – Jest to kolejny skuteczny element w AdWords. Wykorzystanie cytatów jest cenne z kilku powodów. Po pierwsze, cytaty podobnie jak znaki ASCII sprawiają, że reklama wyróżnia się wizualnie. Po drugie, dodają wiarygodności firmie. To nie my sami mówimy o sobie z zachwytem, ale podmioty/osoby z zewnątrz chwalą nas i to, co robimy.

2 – Wiarygodność – Mówiąc o osobach z zewnątrz, warto podkreślić, że aprobata CBS News czy Wall Street Journal to silny dowód, z którym trudno jest walczyć naszym konkurentom.

 

Elance.com

 

Elance

 

1 – Poprzednie reklamy używały znanych źródeł medialnych jako elementu dowodu i wiarygodności. Elance.com wprowadza dowód koncentrując się na tym, że ma ponad 25 tyś. zadowolonych klientów.

2 – Elance.com przedstawia również przekonywującą ofertę zdobycia „najlepszego projektu i rozwoju już od 99$”.

3 – Na samym końcu, znajduje się wezwanie do działania zachęcające do rozpoczęcia  współpracy już teraz.

4 – Poprzez dodanie do adresu URL końcówki „/Custom_Design” firma wzmacnia swoją ofertę.  Wiele osób ignoruje wyświetlany adres URL. Niemniej jednak, może to być dobre miejsce, aby poszerzyć wiadomość w reklamie. Zasada jest taka, że adres URL musi pasować do tej samej domeny, do której kierujemy ludzi, którzy klikają na naszą reklamę. Jednakże, po adresie URL, możemy dodać cokolwiek chcemy (nawet jeśli nie jest to zgodne z podstroną na naszej stronie, do której kierujemy ludzi). Dysponujemy 35 znakami w adresie URL i warto dobrze je wykorzystać!

 

Wszystkie 11 reklam AdWords  już od dawna znakomicie daje sobie radę na bardzo konkurencyjnych rynkach. A to dzięki kluczowym elementom, które przyczyniły się do ich sukcesu. Wszystkie te reklamy mają co najmniej jeden (zazwyczaj więcej) z następujących elementów:

  • Numery
  • Znaki ASCII
  • Skupienie na korzyściach
  • Dowód w ofercie/ wiarygodność
  • Cytaty
  • Pytanie
  • Silna oferta
  • Wezwanie do działania

 

Istnieją jeszcze 3 inne, bardziej ogólne elementy, które także warto zaznaczyć

 
Powyższe reklamy dobrze wykonały swoje zadanie, ponieważ nie były zbyt sensacyjne i krzykliwe. Dysponujemy bardzo ograniczoną przestrzenią do pracy w reklamie AdWords. Nie ma tam miejsca na bycie wymyślnym. Zamiast tego, musimy przejść do sedna i sprawić, żeby każdy znak prowadził do kliknięcia.

Kolejny element to wyróżnianie się reklam na tle konkurencji. Często zdarza się, że wyszukujemy jakieś hasło i trafiamy na reklamę w AdWords, która ma ten sam tytuł co inna, czy używa nudnej, suchej wiadomości. Kiedy więc wprowadzamy reklamę, powinniśmy spojrzeć na konkurencję i upewnić się, że nasza reklama jest unikalna.

Wreszcie, wszystkie omówione reklamy są skuteczne, ponieważ były wielokrotnie testowane. Najważniejszym czynnikiem w rozwoju i sukcesie reklamy czy kampanii AdWords jest testowanie treści reklamy oraz stron landingowych.

 

Wszystkie reklamy wymienione w artykule pokazują najwyższy poziom. Jednak, to co dobrze działa w jednej firmie, nie zawsze sprawdza się w innej. Jedynym sposobem, aby dowiedzieć się, czy reklamy przyniosą nam sukces jest wykonanie wielu testów!