Wraz ze zmianami ustawień w Rozszerzonych Kampaniach Google AdWords by stać się w czerwcu uniwersalnym, coraz więcej marketerów kupuje dla swoich firm reklamy mobilne. Jednakże, samo wdrożenie reklam na urządzenia mobilne nie gwarantuje konwersji.
Nie możesz oczekiwać, że reklama zrobi wszystko samodzielnie. Musisz skutecznie docierać do swoich klientów, używać najlepszych praktyk z designu na urządzenia mobilne i sprawić by twoje strony docelowe były bardziej efektywne. Jest to szczególnie ważne w przypadku gdy akceptujesz karty kredytowe na swojej mobilnej stronie internetowej.
Wskazówka 1: Docieraj efektywnie
Jak już dobrze wiesz, reklamy są bardziej skuteczne gdy są oglądane przez tych konsumentów, którzy z największym prawdopodobieństwem przejdą konwersję. Przez wąskie definiowanie twojej mobilnej społeczności możesz ustrzec się przed marnowaniem pieniędzy na reklamę kierowaną do ludzi, którzy nigdy nie dokonają konwersji.
Pamiętaj, że twoi klienci z urządzeń mobilnych mogą różnić się od tych z twojej ogólnej grupy docelowej. Dlatego ważnym jest by skupić swoją obecność na urządzeniach mobilnych w bardziej strategiczny sposób w celu odwołania się do tego segmentu odbiorców.
- Możesz kierować swoje reklamy według typu urządzenia, lokalizacji, pory dnia, słów kluczowych i innych czynników. Użyj swoich statystyk dotyczących urządzeń mobilnych do ustalenia tego jak twoi najlepsi klienci oglądają i odpowiadają na twoje reklamy i dostosowuj swoje kampanie by zawęzić ostrość.
Wskazówka 2: Design i czytelność
Główną różnicą w projektowaniu i wdrażaniu reklam na urządzenia mobilne jest ogromna różnica w wielkości ekranu pomiędzy klasycznymi urządzeniami, a tymi w urządzeniach mobilnych.
Duże monitory HD mogą mieć rozdzielczość 1920×1200, podczas gdy iPhone 4 ma tylko 640×960. Niektóre Androidy i Blackberry mogą mieć rozdzielczość tak niską jak 320×240. Gdy projektujesz reklamę na urządzenie mobilne musisz pamiętać o tym małym ekranie.
- Wytnij bałagan. Dodatkowe szczegóły mogą dobrze wyglądać w normalnej reklamie online, ale na urządzeniach mobilnych tworzą chaos.
- Upewnij się, że używasz czcionki, której priorytetem jest czytelność, a nie kreatywny design. Jeśli użytkownik nie może przeczytać tego, co przekazywane jest poprzez reklamę po prostu w nią nie kliknie. Rozważ użycie przycisków zamiast linków tekstowych.
- Zwiększ doświadczenie i nadrób brak przestrzeni reklamowej poprzez wykorzystanie w reklamie dźwięku lub wideo.
Wskazówka 3: Strony docelowe
Zachęcenie użytkowników do kliknięcia w reklamę to tylko połowa tego co musisz zrobić. Gdzie idą po kliknięciu? Powinni zostać przekierowani do specjalnej strony docelowej, która dostarcza więcej informacji i ostatecznie prowadzi ich do zakupu produktu, wykonania połączenia telefonicznego, ściągnięcia pliku czy wypełnienia formularza.
Jeśli twoja strona docelowa na urządzenia mobilne nie jest zoptymalizowana do konwersji, to jak intrygująca jest twoja reklama nie ma w ogóle znaczenia. Cała operacja się po prostu nie powiedzie.
- Twoja istniejąca już strona internetowa, nawet jeśli jest przyjazna użytkownikowi, może nie być najskuteczniejszym miejscem reklamy na urządzenia mobilne. Potrzebujesz dobrej strony docelowej, która spełni oczekiwania ustawień twoich reklam, zaprojektowanych do konwersji użytkowników twojej strony mobilnej w klientów.
- Weź pod uwagę siłę obrazów, zwłaszcza na mniejszym ekranie. Jak informował Volusion.com: „90 % informacji przekazywanych do mózgu jest wizualna, a efekty wizualne są przetwarzanie 60 000 razy szybciej niż tekst.
W 2013 r. przychody Google najprawdopodobniej sięgną 3,6 miliardów. Po części jest to związane właśnie z kampaniami AdWords dla urządzeń mobilnych. Korzystaj ze statystyk by dowiedzieć się jak najlepiej korzystać ze swoich reklam na urządzenia mobilne i strony docelowe dla konwersji i nie lekceważ znaczenia designu w osiąganiu kliknięć użytkowników w twoje reklamy.