Twoja pierwsza kampania reklamowa w Google AdWords

Październik 11, 2012 Analityka Internetowa

Google to najczęściej używana wyszukiwarka w Internecie. Z ponad 2 mld. wyszukiwań dziennie, nasi klienci z pewnością wygooglują coś, co właśnie chcemy im pokazać. Dlaczego więc, nie wykorzystać siły płynącej z płatnego wyszukiwania, aby dostarczyć większego ruchu naszej stronie internetowej i przekształcić osoby googlujące w Internecie w naszych nowych klientów?

Jeśli obawiamy się interfejsu Google AdWords, to powinniśmy pozbyć się strachu. Jest wiele opcji, które znacznie lepiej ukierunkowują kampanie, ale także prowadzą do wielu nieporozumień wśród marketerów odnośnie płatnego wyszukiwania. Jest to jednak tylko strach. Po przeczytaniu tego artykułu, wykonanie płatnej kampanii przestanie budzić jakikolwiek problem.

Zaczynajmy!

Po pierwsze, stworzenie świetnych słów kluczowych

Zanim dostaniemy się do interfejsu AdWords, musimy uzbroić się w listę słów kluczowych, które wspomogą nasze wysiłki. Powinniśmy zastanowić się nad słowami kluczowymi, które są najczęściej używane przez klientów. Jakie są ich największe bolączki? Załóżmy, że nasza firma sprzedaje traktory zasilane energią słoneczną. Klienci określają je zazwyczaj jako „traktory eco friendly”. Jeśli zatem uruchomimy kampanię wokół „traktory zasilane słońcem”, to klienci nigdy nie zobaczą naszych reklam.

Zrozumienie różnicy pomiędzy ogólnymi i specyficznymi słowami kluczowymi

W zależności od tego, jakie są cele danej firmy w Google AdWords, możemy zdecydować, czy chcemy wykorzystać ogólne czy specyficzne słowa kluczowe. Jeśli nasza firma specjalizuje się tylko w komercyjnych traktorach napędzanych energią słoneczną, to można użyć długich słów kluczowych, które są charakterystyczne do danej potrzeby, aby móc bardziej dostosować się do rynku docelowego.

 

 

Jeśli użyjemy ogólnych terminów, takich jak „traktor”, to otrzymany ruch będzie pochodził zarówno od osób szukających elektrycznych traktorów, traktorów na gaz, jak i traktorów zasilanych energią słoneczną. Nam natomiast chodzi o ten ostatni rynek. Osoby zainteresowane traktorami elektrycznymi oraz tymi na gaz, które klikną na naszą reklamę, „zjedzą” tylko część naszego budżetu, ponieważ nie należą do targetu. Aby zwalczyć to zjawisko, możemy skonfigurować także listę negatywnych słów kluczowych, których nie chcemy, aby pojawiały się, gdy wpiszą je wyszukujący. Ale o tym za chwilę.

Wybór słów kluczowych w oparciu o kryterium geograficzne

Jeśli nasza firma działa tylko na określonym obszarze, to ważne jest, aby skorzystać w kampaniach AdWords z geotargetingu. Na przykład, jeśli prowadzimy firmę cateringową, która obsługuje jedynie obszar Wrocławia, to przyjmowanie klientów z Gdańska nie jest dla nas opłacalne. Aby uniknąć wydawania pieniędzy na kliknięcia nie pochodzące z naszego obszaru działalności, powinniśmy użyć słów kluczowych z lokalizacją. Pomoże to w kierowaniu grupy docelowej, której szukamy (np: „firma cateringowa Wrocław”).

Korzystanie z narzędzia do propozycji słów kluczowych Google AdWords

Jeśli mam problemy z wymyślaniem słów kluczowych dla naszej firmy, to może nam w tym pomóc narzędzie do propozycji słów kluczowych Google AdWords. Pokazuje ono także popularność i średni koszt każdego słowa kluczowego.

Powinniśmy wypisać listę słów kluczowych, których chcemy użyć, aby stworzyć więcej pomysłów. Jeśli sprzedajemy meble ogrodowe, to powinniśmy zacząć od ogólnej listy zawierającej terminy: „meble ogrodowe”, „leżaki”, „meble do siedzenia na zewnątrz”.

Po kliknięciu przycisku wyszukiwania, Google wygeneruje inne pomysły słów kluczowych.

W lewej górnej kolumnie zobaczymy trzy wyszukiwane terminy – „meble ogrodowe”, „leżaki” i „meble zewnętrzne”.

Druga kolumna pokazuje poziom konkurencji dla tych słów kluczowych, który jest wysoki dla wszystkich wymienionych słów. Konkurencja określa tu, jak wielu reklamodawców ma w ofercie to słowo. Słowu kluczowemu z wyższą konkurencją jest trudniej dostać się na pierwszą stronę wyszukiwarki Google.

Trzecia i czwarta kolumna przedstawia globalnie (średnia z ostatnich 12 miesięcy) i miesięcznie liczbę osób wyszukujących dane słowo kluczowe. Lokalne wyszukiwanie dotyczy konkretnego kraju i języka. Jest to szczególnie istotne, gdy nasza firma sprzedaje produkt tylko w określonym regionie.

Wreszcie, przybliżone CPC w ostatniej kolumnie jest to szacunkowy koszta za kliknięcie na dane słowo kluczowe. Google uśrednia koszt każdego kliknięcia na naszą stronę landingową z każdej reklamy i używa tego, jako średnie CPC.

Poniżej znajdują się propozycje słów kluczowych związanych ze wprowadzonymi przez nas słowami. Tak więc, jeśli jesteśmy z branży mebli ogrodowych i sprzedajemy meble z wikliny i drewna tekowego, to te dwa słowa kluczowe są charakterystycznymi słowami kluczowymi dla naszej firmy. Im więcej wybierzemy wariacji słów kluczowych, które są dopasowane do naszej oferty, tym większy osiągniemy zasięg.

Włączenie negatywnych słów kluczowych

Jak już wspomnieliśmy wcześniej, negatywne słowa kluczowe pozwalają nam wykluczyć niektóre słowa kluczowe z kampanii. Nasza reklama nie będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwania dla tych słów. Jeśli nasza firma ma podobną nazwę do czegoś niezwiązanego z naszym produktem lub usługą, może to być korzystne i zapewnić, że nasze reklamy będą oglądane przez odpowiednią grupę ludzi, zwiększając tym samym współczynnik konwersji dla danego ruchu, który chcemy w danym momencie przyciągnąć.

Korzystanie z narzędzia prognozującego ruch

Gdy słowa kluczowe zostały zaznaczone, narzędzie prognozy ruch może określić optymalny budżet i koszt za kliknięcie (CPC), aby uzyskać najlepsze wyniki z naszej kampanii reklamowej.

Wystarczy wpisać pożądane słowo kluczowe i kliknąć „pobierz szacunki”.

Dopóki nie wprowadzimy maksymalnego CPC i dziennego budżetu, to nie zobaczymy żadnych danych. Oczywiście, wszystko zależy wyłącznie od budżetu, jakim dysponuje nasza firma. Niemniej jednak, narzędzie to pozwala na określenie optymalnego budżetu i CPC dla liczby wyświetleń lub kliknięć, które chcemy zdobyć. Poprzez monitorowanie kampanii AdWords możemy zobaczyć, które słowa kluczowe są najbardziej skuteczne i przynoszą największe zyski, a następni dostosować stawki do tych słów kluczowych. Dla przykładu, jeśli wiemy, że przy każdej sprzedaży krzesła ogrodowego mamy 50 dolarów zysku, a dla słowa kluczowego „meble ogrodowe” przypada jedna sprzedaż na każde 50 osób, które kliknie na naszą reklamę, to aby utrzymać zysk, powinniśmy zachować maksymalny koszt za kliknięcie poniżej 1 dolara.

Powiedzmy, że nasz sklep z meblami ogrodowymi dysponuje dziennym budżetem w wysokości 600 dolarów. Nie chcemy wydawać zbyt dużo i ustaliliśmy maksymalny koszt CPC na poziomie 2 dolarów. Daje to 532-650 kliknięć dziennie i 6,626 do 8,099 wyświetleń. Wiemy, ze za każde 20 kliknięć otrzymamy jedną sprzedaż w wysokości 50 dolarów i 10 dolarowy zysk. W ten sposób właśnie można zarabiać.

W poniższym przykładzie, górny wykres przedstawia liczbę szacowanych kliknięć, które otrzymamy przy różnych cenach. Jeśli mamy budżet, to w miarę zwiększania CPC, liczba kliknięć w końcu spadnie. Możemy również spojrzeć na dzienne szacunki kliknięć i wyświetleń. Poprzez dostosowanie naszego maksymalnego CPC lub dziennego budżetu, widzimy, jak może poprawić się zasięg.

Po obejrzeniu wszystkich kliknięć i wyświetleń, możemy spojrzeć także na średnią pozycję reklamy.

Średnia pozycja mówi nam, gdzie w wynikach wyszukiwania stron będzie wyświetlana nasza reklama. Pierwsza pozycja reklamy jest najwyższą w klasyfikacji SERP. Pozycje od 1 do 8 znajdują się zazwyczaj na pierwszej stronie i dlatego też są widziane najczęściej. Aby poprawić pozycję reklamy, możemy zwiększyć stawkę albo wynik jakości reklamy (o tym później).

Współczynnik klikalności odnosi się do odsetka ludzi, którzy widzieli reklamę w wyszukiwarce i kliknęli na nią. Nie powinniśmy się martwić, że nasz CTR na początku wysoki. Średni współczynnik klikalności wynosi około 2%, ale zmienia się w zależności od firmy i branży.

Po określeniu, które słowa kluczowe są najlepiej zoptymalizowana dla naszych celów, nadszedł czas na rozpoczęcie naszej kampanii AdWords. Gotowi? Zróbmy to!

Tworzenie kampanii Google AdWords

Google AdWords pozwala nam na stworzenie wielu kampanii, a każda kampania skład się z grup reklam. Każda grupa reklam zawiera słowa kluczowe, które związane są podobnym tematem, a także wiele reklam, które obracają się wokół słów kluczowych, które mamy. Ta rotacja może opierać się na kliknięciach, współczynniku konwersji, a nawet oby rzeczach jednocześnie.

Konfiguracja i ustawienie kampanii

Zaczynamy od kliknięcia „utwórz swoją pierwszą kampanię” w Google AdWords.

Musimy zdecydować się jaki rodzaj kampanii chcemy wybrać.

Jest kilka różnych opcji pomiędzy, którymi musimy wybrać. Poniżej znajdują się te najbardziej kluczowe dla naszych kampanii online.

Domyślna: Reklamy będą wyświetlane zarówno w sieci wyszukiwania Google, jak i w sieci reklamowej Google na wszystkich urządzeniach. Jeśli chcemy szybko zwiększyć nasz CTR, to ten wybór może okazać się dobry, ponieważ nasza reklama będzie widoczna dla największej liczby potencjalnych klientów.

Tylko sieć wyszukiwania: Reklamy będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google i na odpowiednich stronach , które należą do sieci wyszukiwania. Obejmuje to mapę i obrazy Google, zakupy i AOL. Ponieważ liczba stron, które należą do sieci wyszukiwania jest ograniczona, daje to większą kontrolę nad tym, gdzie będę umieszczane nasze reklamy.

Tylko sieć reklamowa: Reklamy będą wyświetlane na stronach internetowych w sieci reklamowej Google, która obejmuje wszystkie strony partnerskie Google, tj. YouTube i Gmail.

Tylko sieć reklamowa (remarketing): Ta opcja pokazuje nasze reklamy w sieci reklamowej ludziom, którzy już kiedyś odwiedzili naszą stronę. Może to pomóc dotrzeć do ludzi, którzy byli zainteresowani naszą stroną internetową oraz może pasować do naszego produktu czy usługi.

Sieć wyszukiwania i sieć reklamowa (urządzenie mobilne): Dzięki tej opcji, nasze reklamy będą pojawiały się tylko na urządzeniach mobilnych i tabletach. Jest to dobre w przypadku firmy, która sprzedaje produkt/ usługę, z której ludzie korzystają głównie podczas podróży.

Video online: Ta opcja umieszcza nasze reklamy na YouTubie i innych znaczących stronach należących do sieci reklamowej Google.

W tym przykładzie, będziemy używać ustawień domyślnych. Najpierw, nadajmy istotną nazwę kampanii.

Lokalizacje i języki

Następnie, musimy określić, w jakim miejscu będzie wyświetlana nasza reklama. Jeśli nasz produkt czy usługa mogą być sprzedawane w dowolnym miejscu, to wybranie szerokiego zasięgu jest tu odpowiednie, np: „wszystkie kraje i terytoria” lub „USA i Kanada”. Jeśli mamy produkty specyficzne w lokalizacji, możemy wybrać, gdzie pojawi się nasza reklama i dokładnie zobaczyć, jak wiele osób dotrze do niej w danym miejscu. Użycie obu opcji w określeniu lokalizacji reklam, pomoże nam je zoptymalizować. Dzięki czemu, będą pojawiały się tylko osobom, które należą do naszego targetu.

Dodatkowo, możemy wykluczyć dane lokalizacje z naszego wyszukiwania, czyli ludzi, którzy nigdy nie będą mogli zobaczyć naszej reklamy. Następnie, musimy wybrać język, którym posługują się klienci. Nie mamy tutaj możliwości przetłumaczenia reklamy na inny język. Dokonując wyboru języka umieszczamy reklamy w wynikach wyszukiwania dla ludzi, którzy wybrali ten język jako podstawowy. Na przykład, jeśli wybraliśmy hiszpański jako język, którym mówią nasi klienci, to osoba, która wybrała hiszpański jako podstawowy język w Google, zobaczy naszą reklamę podczas korzystania z wyszukiwarki. Jednakże, reklama nadal będzie w języku, w jakim ją napisaliśmy.

Sieci i urządzenia

Kolejną rzeczą jest dostosowanie sieci i urządzeń, na których mają być umieszczane reklamy. Jeśli wybraliśmy typ kampanii domyślnej, to wszystkie urządzenia zostaną odznaczone. Możemy potem zmienić je zgodnie z naszymi preferencjami.

Poniżej znajdują się możliwości jakie mamy przy wybieraniu sieci i urządzeń, na których wyświetlane będą reklamy:

Wyszukiwarka Google: Reklamy pojawiają się tylko w wynikach wyszukiwania Google.

Partnerzy wyszukiwarki: Reklamy będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google oraz partnerów, tj. mapy, zakupy etc. Jest to przydatne, gdy nasza reklama odpowiada którejś z tych kategorii.

Sieć reklamowa: Nasze reklamy pojawią się na innych stronach internetowych powiązanych z Google.

Szeroki zasięg (w ramach sieci reklamowej): Jeśli zakupione przez nas słowo kluczowe pasuje do słowa kluczowego na stronie internetowej, wtedy  nasze reklamy będą wyświetlane.

Specyficzny zasięg (w ramach sieci reklamowej): Ta opcja pozwoli na wyświetlanie naszych reklam, jeśli nasze słowo kluczowe pasuje i użytkownik znajduje się na stronie internetowej, którą wybraliśmy na nasze miejsce docelowe. Jeśli mamy konkretny produkt (np: wegetariańskie ciasteczka), to możemy wyświetlać naszą reklamę tylko wtedy, gdy użytkownik wyszukuje ciasteczka na stronach internetowych z żywnością wegetariańską.

Urządzenia: W zależności od produktu, możemy wybrać, czy chcemy, aby nasze reklamy pojawiały się na komputerach stacjonarnych, laptopach, urządzeniach mobilnych, urządzeniach typu tablet etc.

Stawki i budżet

Przy wyborze opcji określania stawek, możemy zadecydować, czy chcemy ustawić stawki za każde kliknięcie, czy też Google AdWords ma ustawić nam stawki i pomóc zmaksymalizować liczbę kliknięć w ramach budżetu. W Google AdWords, koszt kliknięcia może zmienić się w ciągu dnia w zależności od liczby reklamodawców licytujących w określonym terminie.

CPC: Koszt za kliknięcie obciąża nas tylko wtedy, gdy ktoś kliknie na naszą reklamę. Jest to dobra opcja dla osób, którym zależy na zwiększeniu ruchu na swojej stronie internetowej.

CPM: Koszt tysiąca wyświetleń jest używany w sieci reklamowej. CPM jest szczególnie przydatne jeśli chcemy pokazać naszą reklamę i markę możliwie jak największej liczbie osób.

CPA: Cost-Per-Action płacimy w momencie, gdy osoba, która kliknęła na naszą reklamę dokonała konwersji. Często chodzi tutaj o zakup. Ten koszt może być wykorzystywany przy śledzeniu konwersji i innych aplikacjach.

Ręczne ustawienie stawek za kliknięcie: Pozwala na określenie, jaki chcemy mieć maksymalny koszt za kliknięcie dla danego słowa kluczowego. Jest to pomocne, gdy zależy nam na monitorowaniu i kontrolowaniu słów kluczowych i stawek. Ręczne ustawianie stawek umożliwia swobodę targetowania w jakikolwiek tylko sposób chce firma. Na przykład, jeśli sprzedajemy sprzęt sportowy, ale w danym miesiącu chcemy się skupić przede wszystkim na sprzęcie do piłki nożnej, to możemy przeznaczyć większość naszego budżetu na słowa kluczowe związane właśnie z piłką nożną.

AdWords ustawia stawki za nas, aby zmaksymalizować liczbę kliknięć w ramach naszego budżetu: Ta opcja daje swobodę Google AdWords w ustalaniu CPC dla naszych słów kluczowych w granicach budżetu tak, aby uzyskać jak największą dzienną liczbę kliknięć. Jest to przydatne wtedy, gdy mamy budżet reklamowy, który chcemy cały czas rozwijać, ale nie chcemy tracić czasu na monitorowanie i dostosowywanie kampanii.

Co do budżetu, powinniśmy ustawić go zgodnie z optymalną kwotą ustaloną w narzędziu do prognozy ruchu.

Rozszerzenia reklamy

Jeśli dane funkcje w rozszerzeniach reklamy są istotne dla naszej firmy, to mogą znajdować się pod naszą reklamą.

Lokalizacja: Ta funkcja pokazuje nasz adres pod reklamą. Jeśli prowadzimy lokalny biznes, to adres jest wyświetlany na Google Maps i urządzeniach mobilnych.

Linki do podstron: Pozwala to na umieszczenie linków do bardziej istotnych i głębszych treści znajdujących się gdzieś na naszej stronie. To dodatkowo ukierunkowuje naszą kampanię reklamową, dzięki czemu możemy dotrzeć do bardzo konkretnego klienta. Jeśli więc sprzedajemy pokarm dla ptaków, to linki do podstroi pozwolą nam mieć więcej kategorii, takich jak: „kup teraz” i „znajdź sklep”.

Rozmowa: Nasz numer telefonu pojawi się pod reklamą. Jeśli użytkownik dzwoni z telefonu komórkowego, a my mamy ustawione metryki połączeń, to możemy zobaczyć, jak wiele połączeń wygenerowała każda reklama.

Funkcja społecznościowa: Ta funkcja połączy nasze konto na Google+ z naszą reklamą. Jest to użyteczne tylko wtedy, gdy jesteśmy na nim aktywni.

Aplikacja mobilna: Funkcja dodaje link poniżej reklamy, który przenosi klienta do aplikacji mobilnych.

Ustawienia zaawansowane

W ramach zaawansowanych ustawień możemy dodatkowo dostosować naszą kampanię, aby była lepiej dopasowana do rynku docelowego.

Najpierw, zobaczmy, jakie są możliwości planowania. W sekcji „harmonogram”, możemy dostosować, kiedy chcemy, uruchomić nasze reklamy. Możemy ustawić datę rozpoczęcia i zakończenia oraz zmienić godzinę, od której nasza reklama ma być wyświetlana danego dnia. Klikając przycisk „edytuj” w harmonogramie reklam, zmienimy godziny i dni w tygodniu, w których nasza reklama będzie wyświetlana.

Możemy zmienić czas naszej kampanii w zależności od dni i godzin, które są najbardziej odpowiednie dla naszego produktu lub usługi.

Może się na przykład okazać, że najwięcej kliknięć uzyskamy między godziną 8 a 10 wieczorem w ciągu tygodnia. Aby zoptymalizować naszą kampanią, możemy zmienić stawkę dla tego przedziału czasowego, aby zwiększyć swoje pozycjonowanie i zasięg reklamy.

Następną rzeczą jest emisja reklam i ograniczenie liczby ich wyświetleń. W obrębie ustawień emisji, rotacji i częstotliwości wyświetlenia reklam, można zrobić kilka rzeczy:

Zoptymalizować kliknięcia: AdWords pokazuje reklamy, które mogą dostarczyć więcej kliknięć na nasze oferty. Jest to przydatne szczególnie, gdy chcemy skierować ruch na naszą stronę internetową.

Zoptymalizować konwersję: Umożliwi to Google AdWords pokazać reklamy, które mają najwyższy współczynnik konwersji. Jeśli nasza firma skupia się bardziej na konwersji, niż ruchu, to te ustawienie jest wyjątkowo użyteczne.

Równomierna rotacja: Można równomiernie obracać wszystkie reklamy w określonym przez nas czasie, a następnie je zoptymalizować. Dzięki możliwości ustawienia czasu testowania reklam, możemy sprawdzić, które reklamy działają najlepiej.

Ograniczenie liczby wyświetleń: To ustawienie ograniczy liczbę wyświetleń naszej reklamy, jaką zobaczy dany użytkownik w sieci reklamowej. Pomoże to w uniknięciu wielokrotnego wyświetlania reklamy tej samej osobie. W powyższym przykładzie, aby uniknąć obciążenia tą samą reklamą jednego użytkownika, limit wynosi 5 wyświetleń na tydzień.

Można również wyświetlać nasze reklamy wyłącznie określonej grupie demograficznej. Taka możliwość jest dostępna tylko dla kampanii wykorzystujących sieci reklamowe. Opcja ta jest przydatna dla firm, które posiadają produkt, który jest znaczący tylko dla jednej płci lub grupy wiekowej. Dzięki temu ustawieniu, dowiemy się również, jaki procent wszystkich wyświetleń pochodzi z grupy demograficznej, którą chcemy wykluczyć.

Jak już wspomnieliśmy wcześniej, istnieje możliwość zintegrowania Google+ z naszą kampanią AdWords. W ustawieniach społecznych, możemy dodać przycisk +1 na naszych reklamach w ramach sieci reklamowej. Pomoże to naszej firmie zwiększyć społeczną obecność w Internecie oraz pozwoli osobom oglądającym naszą reklamę podzielić się naszymi produktami/ usługami z innymi osobami na profilach społecznościowych.

I wreszcie, opcja dopasowania słów kluczowych pozwala uwzględnić błędy, formy liczby mnogiej oraz inne opcje w pisowni słów kluczowych. Możemy również wybrać dane wyrażenie i dopasować do słów kluczowych. Jeśli zaś chcemy, aby pojawiło się dokładne dopasowanie dla słów kluczowych, które wprowadziliśmy, to możemy wybrać dokładne dopasowanie.

Stworzenie grupy reklam

Kiedy już nasza kampania została utworzona, możemy rozpocząć kreowanie grup reklam, zaczynając wszystko od odpowiedniego tytułu.

Następnie, w zależności od tego, co chcemy mieć, tworzymy tekst reklam. W reklamie można uwzględnić jej tekst, zdjęcie oraz opcję reklamy na telefon komórkowy. Narzędzie do tworzenia reklam w Google pomaga zbudować naszą reklamę i wybrać z biblioteki odpowiadające nam szablony i zdjęcia. Można również stworzyć wyspecjalizowaną reklamę, jak np: reklamę video.

Aby stworzyć tekst reklamy, musimy mieć tytuł, który nie przekracza 25 znaków oraz dwa wiersze tekstu, które mają nie więcej niż 25 znaków każdy. Najlepsze reklamy posiadają:

Trafność słów kluczowych – Im większy związek ma treść reklamy ze słowami kluczowymi i stronami landingowymi, tym wyższy odnotujemy  wynik jakość, a nasze reklamy mają wyższe wyniki w rankingu wyników wyszukiwania.

Wezwanie do działania – Czy nasza reklama przekazuje oglądającemu to, co chcemy, aby zrobił? Na przykład, „wypróbuj teraz”, „pobierz już dzisiaj” czy „dowiedz się więcej”.

Wartość – Nasza reklama musi pokazywać klientowi wartość naszego produktu czy usługi. Może zawierać zniżki, bezpłatne oferty, wyższą jakość czy cokolwiek, co sprawi, że będą chcieli dowiedzieć się więcej o naszym produkcie.

Google ułatwia wprowadzenie aktualnej treści reklamy i oddaje do dyspozycji pola formularza, które prowadzą nas przez cały proces tworzenia copywritingu.

Oto kilka wskazówek, które sprawią, że treść naszej reklamy będzie jeszcze bardziej skuteczna:

  1. Wprowadzenie nagłówka lub tytułu, który przyciąga wzrok, wyraźnie odnosi się do naszej oferty i do wybranych przez nas słów kluczowych oraz zawiera nie więcej niż 25 znaków.
  2. W pierwszych dwóch linijkach, powinna znaleźć się informacja, co oferujemy i dlaczego stanowi to wartość dla naszego klienta.
  3. Wprowadzenie wyświetlanego adresu URL, który jest  linkiem pojawiającym się na naszej reklamie. Nie musi to być link śledzący , więc można użyć linka, który odnosi się do naszej firmy. Musi natomiast zawierać tą samą domenę, co docelowy adres URL.
  4. Wprowadzenie docelowego adresu URL . Nie będzie on widoczny na reklamach w wynikach wyszukiwania.
  5. W ramach jednej grypy reklam można utworzyć wiele różnych reklam. Google, zgodnie z tym, która reklama ma najlepszy współczynnik klikalności,  równomiernie je zmienia. Utworzenie więcej niż jednej reklamy może być korzystne przy uzyskaniu najlepszych wyników z kampanii.

Słowa kluczowe

I na koniec pozostało nam wprowadzenie słów kluczowych, które chcemy użyć w grupach reklam.

Powyżej znajdują się słowa kluczowe powiązane z krzesłami ,jako, że grupę reklam stanowią krzesła zewnętrzne. Nawet jeśli kampania została już uruchomiona, to możemy później dodać więcej słów kluczowych do grupy reklam.

Uwaga na temat wyników jakości

Google szereguje reklamy opierając się na ich wynikach jakości. Wyższy wynik jakości prowadzi do lepszego pozycjonowania reklamy i wyższego CTR. Wynik jakości zależy od samego początku od współczynnika CTR reklamy. Dlatego też, na początku kampanii reklamowej ważny jest wysoki wynik w rankingu i umieszczenie reklamy na pozycji 1-3, dzięki czemu, nasza reklama będzie najbardziej widoczna w wynikach wyszukiwania. Licytowanie może początkowo zwiększyć nasz wynik oraz poprawić optymalizację naszych reklam i stron landingowych. Aby zoptymalizować reklamy, uzyskać jak najlepszy wynik CTR i miejsce w rankingu na Google, powinniśmy użyć słów kluczowych w treści naszych reklam. Jeśli nasze słowa kluczowe, reklamy i strony landingowe będą ze sobą powiązane, to klient łatwo zobaczy, co oferujemy i jaka jest tego wartość.

Czy stworzyliście już pierwszą kampanię Google AdWords? Czy macie jakieś pytania dotyczące całego procesu?