Optymalizując Strony Dla Urządzeń Mobilnych Nie Zapominaj o Swoich Klientach

Luty 13, 2013 Urządzenia Mobilne

zakupy mobilneTo, że użycie urządzeń mobilnych rośnie z dnia na dzień to nic nowego. W ostatnie Święta Bożego Narodzenia (w samą Wigilię) aktywowano aż 9 milionów tabletów i 8 milionów smartfonów. Dla porównania dziennie średnio aktywowanych jest łącznie 4 miliony tabletów i smartfonów.

 

Dla ciebie, jako marki oznacza to dwie rzeczy. Po pierwsze, twoi klienci coraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych nie tylko szukając informacji o twojej marce, ale także wtedy, gdy są gotowi do podjęcia decyzji. Choć niektóre badania wskazują, że klienci wolą poszukiwać informacji przy pomocy komputera to nie zawsze jest to możliwe. I tak jak coraz więcej klientów aktywuje swoje tablety i smartfony, wspomniane preferencje będą się zmieniać, ponieważ odkryją oni wygodę siedzenia na kanapie z tabletem zamiast obszernego laptopa, czy nawet chowania się za biurkiem z dala od rodziny i znajomych. Klienci będą coraz częściej korzystać z urządzeń mobilnych będąc w domu, komunikacji miejskiej, czy nawet w biurze (zwłaszcza, gdy zapory sieciowe uniemożliwiają dostęp do ulubionych stron internetowych, w tym twojej). Gdy klienci zaczną woleć urządzenia mobilne od komputerów stacjonarnych, będą chcieli korzystać ze stron internetowych w taki sam sposób jak w przeszłości. Te czynności obejmują przede wszystkim przeglądanie zawartości, zapisywanie informacji i oczywiście, dokonywanie zakupów.

 

Ludzie wciąż będą używali komputerów stacjonarnych, więc twoja strona powinna być przede wszystkim zoptymalizowana do użytku na tego typu sprzęcie. W związku z rosnącym użyciem urządzeń mobilnych, witryna powinna być dostosowana także dla klientów pochodzących z urządzeń mobilnych. Będziesz chciał pomyśleć o nawigacji, obrazkach, przyciskach, o sposobie w jaki klienci będą chcieli wchodzić w interakcję z treścią. Wszystko po to, aby pomóc im w podjęciu decyzji.

 

Potem pomyślisz jak proste będzie dla kogoś dokonanie zakupu poprzez smartfon czy tablet. Jak łatwe jest zalogowanie dla powracających klientów? Czy twoja strona internetowa jest zintegrowana z Google Wallet? Wypełnianie formularzy na urządzeniach mobilnych może być kłopotliwe. Redukcja problemów z tym związanych może generować więcej potencjalnych klientów, konwersji i/lub sprzedaży. Bez względu na cel.

 

W związku ze wzrostem przyjęcia się urządzeń mobilnych, drugą sprawą do rozważenia jest to, że reklama nie jest już wyśrodkowana na pulpit. Przeciętny użytkownik smartfona ma ponad 60 aplikacji. Wiele z nich wyposażonych jest w aplikacje reklamy. Czy twoja marka bierze na poważnie reklamy wewnątrz aplikacji mobilnych? Reklama w aplikacji może generować zarówno dochody jak i prowadzić do firm, które wykorzystują tę funkcję. Ci, którzy korzystają z tych możliwości będą mieli znaczącą przewagę nad konkurentami.

 

Twoi użytkownicy urządzeń mobilnych będą (i powinni) angażować całą twoją firmę. Wzrost przyjęcia się urządzeń mobilnych przenosi cały zestaw demograficzny osób, które szukają, porównują i kupują detalicznie online (oraz generalnie używają internetu). To istotne, by każdy w firmie wiedział kim naprawdę są twoi klienci i kim mogą być w przyszłości. Rozumienie potrzeby optymalizacji strony nie tylko dla użytkowników urządzeń mobilnych nie wystarczy. Naprawdę musisz wiedzieć kim są twoi klienci, a następnie skierować do nich swoją strategię na urządzenia mobilne.