Niektóre z szokujących statystyk zostały wydane przez Edison Research. Pochodzą od najlepszych i najzdolniejszych ludzi z branży social mediów, takich jak: Jason Falls, Tom Webster, Jay Baer czy Mark Schaefer. Poniżej znajduje się ich lista.
1. 47% – w takim stopniu Facebook wpłynął na zachowania zakupowe klientów.
W ubiegłym roku, 68% Amerykanów korzystających z sieci społecznych wyraziło opinię, że żadna z tych sieci nie miała wpływu na ich decyzje zakupowe. W tym roku, tylko 36% stwierdziło, że nie widzą żadnego wpływu portali społecznościowych na ich zachowania. Obecnie, 47% Amerykanów uważa, że największy wpływ na ich zachowania zakupowe ma Facebook (wzrost w porównaniu z 24% w 2011r.). W tej samem kategorii Twitter wykazał bardzo niską skuteczność na poziomie 5%. Jeśli zatem chcemy kształtować zachowania zakupowe, to najlepszym miejscem do tego jest Facebook.
2. 40% użytkowników Twittera deklaruje przynależność do demokratów.
40% użytkowników Twittera uważa się za demokratów, w porównaniu do 30% całej populacji Stanów Zjednoczonych.
3. Liczba użytkowników, która śledziła różne marki na social mediach wzrosła do 106%.
Od 2010r. do 2012r. odsetek amerykańskich zwolenników jakiejkolwiek marki na portalach społecznościowych wzrósł z 16% do 33%. Ten wyraźny wzrost oznacza także, że dwie trzecie Amerykanów korzystających z portali społecznościowych nigdy nie śledziło żadnej marki w social mediach. Tak więc, nadal istnieje tutaj duża przestrzeń do wykorzystania.
4. Najszybciej rozwijającą się grupą wiekową w mediach społecznościowych są osoby w przedziale wiekowym 45 – 54 lat.
To już nie tylko dla dzieci. Największy wzrost w przypadku grup wiekowych, od 2011r. do 2012r., odnotowano wśród osób w wieku 45 – 54 lat. Obecnie 55% Amerykanów w przedziale wieku 45-54 lata posiada swój profil na portalu społecznościowym. Jedyną grupą, która jest poniżej średniej na portalach społecznościowych, jeśli chodzi o udział procentowy, są Amerykanie powyżej 55 roku życia (3 osoby na 10).
5. Ludzie nie korzystają z opcji „check-in”.
74% Amerykanów nie zna pojęcia „zalogowania się” za pomocą urządzenia mobilnego i tylko 3% kiedykolwiek tego spróbowało. Na tym polu odnotowano spadek w porównaniu z 2011r. , kiedy to 4% ankietowanych odpowiedziało, że korzystało z logowania.
6. 54% użytkowników Facebooka uzyskuje dostęp do portalu poprzez telefon komórkowy.
54% użytkowników Facebooka korzysta z tego portalu społecznościowego za pośrednictwem telefonu, a 33% używa telefonu jako podstawowego narzędzia, aby uzyskać dostęp do Facebooka. A to wszystko w sytuacji, w której doświadczenie mobilne oraz mobilne aplikacje Facebooka są przeciętne. Część niepowodzeń IPO Facebooka była skutkiem nieprawidłowego zarabiania i rynku telefonii komórkowej.
7. Facebook to najbardziej uzależniający z portali społecznościowych.
23% użytkowników Facebooka sprawdza swoje konto 5 lub więcej razy dziennie. Średnia liczba jeśli chodzi o codzienne sprawdzenie Facebooka wynosi 4.
8. Twitter zagarnia coraz więcej nowych klientów.
53% użytkowników Twittera posiada swoje konto mniej niż rok, w porównaniu do zaledwie 19% użytkowników na Facebooku. Stanowi to przewagę, która może przyczynić się do rozwoju portalu.
9. 76% użytkowników Twittera publikuje aktualizacje statusu.
Jest to jedna z największych zmian w zachowaniu, jakie odnotowano w ostatnich dwóch latach. Przeprowadzone w 2010r. badanie ‘The Social Habit’ wykazało, że tylko 47% użytkowników Twittera rzeczywiście wysyła tweety z więcej niż połową użytkowników występujących jako słuchacze. Zdecydowana większość obecnych nowych użytkowników to aktywni twitterzy, których jest około 76%.
10. 22% użytkowników korzysta z portali społecznościowych kilka razy dziennie.
Użytkowanie portali społecznościowych naprawdę staje się nawykiem społecznym. W zeszłym roku, 12 mln. Amerykanów korzystało z social media wiele razy dziennie.
Coraz więcej jest Nas na portalach społecznościowych. Nie czekajcie zatem i dołączcie do Nas na Facebooku