Jeśli przyjrzymy się poniższej infografice, zrozumiemy, że e-mail marketing nie trafia wszędzie, za wyjątkiem strony landingowej. Każde wezwanie do działania w naszym e-mailu musi znaleźć się na wybranych stronach landingowych, specjalnie pasujących do tego, na co ludzie kliknęli, aby się tam dostać. Jednym z powodów, dla których to działa jest to, że skracamy długość naszych e-maili (co zwiększy liczbę ludzi, którzy faktycznie je czytają) i pozostawiamy pełny opis na stronie landingowej.
W jaki sposób używać strony landingowej w e-mail marketingu?
Strony landingowe pomagają nam zwiększyć konwersję. Niemniej jednak, muszą przez cały czas być skuteczne. Jeśli w tej chwili wysyłamy linki naszych e-maili do strony głównej, to marnujemy okazję.
Dlaczego należy wysyłać kampanie e-mailowe do strony landingowej?
Segmentacja: Jeśli dokonujemy segmentacji (a powinniśmy), powinniśmy stworzyć różne doświadczenia dla każdego typu klienta czy różną ofertę dla każdej grupy na naszej liście. Aby to zrobić, trzeba oddzielić strony landingowe. Dzięki temu, będziemy mogli śledzić efektywność i zdolność reagowania każdej z grup.
Przyswajanie informacji: Zastanówmy się, jak wiele jest elementów rozpraszających na naszej stronie, które mogą spowodować spadek konwersji. Często wynika to z braku zrozumienia głównego celu. Jeśli dla przykładu wybierzemy jedną osobę i rzucimy jej jedną piłeczkę do ping-ponga, to jest szansa, że ją złapie. Jeśli rzucimy jej pięć piłeczek, to będziemy mieli szczęście, gdy złapie jedną może dwie. To jest właśnie różnica pomiędzy wysłaniem kogoś na stronę landingową skupioną na jednym celu, a przekierowaniem na stronę główną, która ma do zrealizowania wiele celów. W drugim przypadku, taka osoba najprawdopodobniej nie zrozumie nas i opuści stronę.
Zbieżność: W odniesieniu do ostatniego punktu, każdy element na naszej stronie landingowej powinien koncentrować się na pojedynczym celu na naszej stronie. To tak jak tancerze drugoplanowi w balecie, którzy są po to, aby skupiać uwagę na głównych tancerzach.
Jedno CTA: Prowadzi nas to do ostatniego punktu. Powinniśmy skoncentrować się na jednej rzeczy na naszej stronie landingowej i zrobić wszystko, co możliwe, aby skupić na niej uwagę ludzi. Chodzi tu o główną atrakcję.
Cykl w e-mail marketingu
Kiedy już przechwycimy wiadomość e-mail na naszej stronie landingowej, możemy wtedy ponownie wprowadzić ją w ruch, aby ukończyć cykl:
1.Wysłanie leada do strony landingowej.
2.Zobycie dodatkowych informacji (coś więcej niż to, co było we wcześniejszym e-mailu) za pomocą oferty innej usługi lub produktu (e-Book, szkolenie internetowe itp.).
3.Wysłanie ponownego e-maila. Tym razem, z podziałem na segmenty według dodatkowych informacji, które zebraliśmy za drugim razem.
4.Dodanie, powtórzenie.
Powracając do tematu, e-mail to doskonałe narzędzie, a pokazują to poniższe statystyki.
Aktualne statystyki dotyczące e-maili:
- 92% dorosłych użytkowników Internetu obsługuje co najmniej jedno konto e-mailowe;
- 72% użytkowników poczty elektronicznej sprawdza swoje skrzynki odbiorcze 6 i więcej razy każdego dnia;
- 65% dorosłych użytkowników Internetu odwiedza portale społecznościowe;
- W rzeczywistości, jest 3 razy więcej kont e-mailowych niż wszystkich kont na Facebooku i Twitterze razem;
- Przewiduje się, że liczba kont poczty elektronicznej na świecie wzrośnie z 3,38 mld. (2012r.) do 4,34 mld. (2016r.);
- Prognozy wskazują, że codzienny ruch na poczcie elektronicznej na całym świecie zwiększy się z 144,8 mld. (2012r.) do 192,2 mld. (2016r.)
Rynek online:
- 71% dorosłych użytkowników Internetu kupuje produkty online;
- 9% wszystkich sprzedaży w Stanach Zjednoczonych jest dokonywana online;
- 13% klientów wakacyjnych wymienia newsletter jako ulubione źródło lokalizowania ofert (w porównaniu z 9% osób, które dowiedziały się o ofercie od innej osoby, 3% z Facebooka i 1% z Twittera).
Outbound marketing:
- 59% marketerów wierzy, że e-mail jest najlepszym generatorem nowych dochodów;
- 100 najlepszych sprzedawców w 2011r. wysłało średnio 177 e-maili każdemu klientowi;
- Niektórzy sprzedawcy wysłali ponad 500 wiadomości e-mail;
- 83% e-maili trafia do skrzynki odbiorczej adresata;
- 20,1% – to średni globalny współczynnik otwarcia e-maili;
- 5,2% – to średni globalny współczynnik klikalności;
- 0,31% – tyle wynosi średni globalny współczynnik rezygnacji z subskrypcji.
Jak bardzo skuteczny jest e-mail marketing?
- Klienci, którzy otrzymują e-maile marketingowe wydają o 83% więcej pieniędzy podczas zakupów (zamawiają o 28% częściej, a ich zamówienia są o 44% większe w porównaniu z klientami, którzy takich e-maili nie otrzymują);
- Średni ROI związane z e-mail marketingiem wynosi 44,25 dolary za każdego wydanego dolara;
- 72% marketów uważa, że taki zwrot z inwestycji jest bardzo dobry.
Wskaźniki efektywności głównych dyrektorów w e-mail marketingu:
- 76% zgłębia nowe szanse i perspektywy;
- 76% buduje świadomość marki;
- 75% zwiększa utrzymanie klientów;
- 73% zwiększa liczbę odwiedzin na stronie;
- 69% generuje leady;
- 65% generuje sprzedaże.
Czego oczekiwać?
- E-mail marketing może być nawet do 20 razy bardziej opłacalny niż inne rodzaje marketingu;
- 63% marketerów planuje zwiększyć swoje wydatki na e-mail marketing;
- Przewiduje się, że wydatki w e-mail marketingu do 2014r. osiągną 2 mld. dolarów.