W 2011 roku Facebook dzięki reklamom zarobił 3,7 miliarda dolarów. W tym samym roku ilość reklam pojawiających się na portalu wzrosła o 42%, a ich koszt o 18%. Wyniki takie uzyskano dzięki wzmożonej aktywności użytkowników (39% z 845 milionów zarejestrowanych osób).
Zeszły rok według MediaWeek był tak korzystny dla Facebooka ze względu na nowe formy reklamy – głównie Sponsored Stories oraz Timeline, które są lepiej targetowane oraz prezentują się w nowoczesnej odsłonie. Odnotowano, także wzmożony udział reklamodawców pozaamerykańskich – głównie z Europy, Kanady i Australii (w 2010 62% reklam pochodziło z USA, natomiast w 2011 odnotowano spadek do 56%).
Dodatkowo Zieltraffic podaje informacje o kolejnych nadchodzących zmianach w reklamach Facebooka. Jak podają „Facebook ma zamiar zrezygnować z dotychczasowych form reklam i wprowadzić całkiem nowe: bardziej angażujące i skuteczniejsze (od 40%-60%), zmieni się także sposób targetowania odbiorców.” Więcej szczegółów na ten temat: http://www.scribd.com/fullscreen/82289675