52 intrygujące fakty dotyczące mediów społecznościowych

W lipcu 2010 roku powstał podobny artykuł związany z social media, gdzie zbadano niektóre zadziwiające wyniki uzyskane w przestrzeni mediów społecznościowych. Wtedy Wielką Piątkę stanowiły Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube i blogowanie. Co zmieniło się od tamtej pory? Przedstawiamy 52 intrygujące fakty dotyczące social media w 2012 roku.

 

Facebook

  1. 85% kobiet jest irytowana przez swoich znajomych (uwaga – nie wydaje nam się, żeby ta kwestia ograniczona była wyłącznie do Facebooka!)
  2. Linki z materiałami dotyczącymi seksu, są udostępniane 90% więcej razy, niż jakiekolwiek inne linki
  3. Ponad 350 milionów użytkowników cierpi na syndrom uzależnienia do Facebooka
  4. 25% użytkowników nie dba zupełnie o jakiekolwiek formy ochrony prywatności
  5. Przeciętny użytkownik Facebooka ma 130 znajomych

Statystyki pochodzą z Economist, Social Times, CNN.

Twitter

  1. 750 tweetów na sekundę jest udostępnianych na Twitterze
  2. Oryginalna wersja beta Twittera została uruchomiona w dniu urodzin CEO Evan’a Williams’a
  3. Jeśli Twitter byłby krajem, zajmowałby 12 miejsce w rankingu światowym pod względem wielkości
  4. 30% użytkowników Twittera posiada roczny dochód wyższy niż 100 000 dolarów
  5. Twitter obsługuje więcej zapytań miesięcznie niż kombinacja Bing’a i Yahoo (odpowiednio 24 miliardy na Twitterze w stosunku do 4,1 miliarda (Bing) i 9,4 miliarda(Yahoo))

Statystyki pochodzą z Compete, Centrum Prasowego Twittera i BNN News.

LinkedIn

  1. W każdej sekundzie rejestruje się dwóch nowych użytkowników na LinkedIn
  2. LinkedIn posiada 161 milionów użytkowników w ponad 200 krajach i społecznościach
  3. Użytkownicy są na dobrej drodze, aby dokonać więcej niż 5,3 miliarda wyszukiwań na platformie w 2012 roku
  4. Przychody LinkedIn podwajają się każdego kwartału w ciągu ostatnich dwóch lat
  5. Istnieje ponad milion grup na LinkedIn

Statystyki pochodzą z Centrum Prasowego LinkedIn

YouTube

  1. YouTube powstał, aby użytkownicy mieli możliwość przekazywania sobie prywatnych filmików wideo od kiedy ich format był zbyt duży do przesłania drogą mailową
  2. Najczęściej oglądanym wideo jest produkcja Lady Gagi „Bad Romance” i odnotowuje 470 milionów wyświetleń
  3. Najczęściej oglądanym niekomercyjnym wideo jest „Charlie Bit My Finger Again” i odnotowuje ponad 458 milionów wyświetleń
  4. Przeciętny odwiedzający YouTube każdego dnia spędza na nim 15 minut
  5. Pierwotnie YouTube pełnił funkcję serwisu randkowego i działał pod wpływem strony Hot Or Not

Statystyki pochodzą z Techzine i Archiwów YouTube

Blogowanie

  1. 3 miliony nowych blogów powstają każdego miesiąca
  2. 60% blogerów jest między 25 a 44 rokiem życia
  3. 20% blogerów prowadzi bloga od ponad sześciu lat
  4. Profesjonalni blogerzy prowadzą średnio cztery blogi
  5. 35% blogerów firmowych pracowało w dziennikarstwie, mediach lub zajmowało się pisaniem zawodowo

Statystyki pochodzą z Technorati State of the Blogosphere 2011

Pinterest

  1. Pinterest generuje większy ruch niż kompilacja YouTube, Google+ i LinkedIn
  2. Użytkownicy na portalu spędzają niecałe 16 minut podczas jednorazowej wizyty
  3. Najpopularniejszy jest w grupie wiekowej 25-34, która stanowi 27,4% wszystkich użytkowników
  4. Pineterst ma dziennie 1,3 miliona odwiedzających
  5. 97% fanów Pinterest’a na Facebook’u to kobiety.

Statystyki pochodzą z Modea

Instagram

  1. 25% użytkowników Instargarmu przesłało więcej niż trzy zdjęcia
  2. Ponad 5 milionów zdjęć jest przesyłanych każdego dnia
  3. Prezydent Obama korzysta z Instagramu od stycznia 2012
  4. Earlybird jest najpopularniejszym filtrem, preferuje go ponad 12,5% użytkowników (47% użytkowników nie wykorzystuje żadnych filtrów, „naturalne” wydanie jest najpopularniejsze)
  5. W każdej sekundzie pojawia się 575 „Lubię to”

Statystyki pochodzą z Centrum Prasowego Instagramu, ReadWriteWeb i Social Media Delivered.

Google +

  1. „Student” jest najczęściej występującym zawodem wśród użytkowników Google +
  2. Ponad 2/3 użytkowników to mężczyźni
  3. Przycisk Google +1 jest używany ponad pięć miliardów razy dziennie
  4. Google+ uzyskuje 635 000 nowych użytkowników każdego dnia
  5. Ponad 42% użytkowników Google + jest singlami

Statystyki pochodzą z Google Blog, Techcrunch, Google Investor Reports.

Wpływowe platformy Social Media

  1. Klout ma 50 razy większy ruch niż PeerIndex, a jest jego najbliższym konkurentem
  2. Kred stara się zmierzyć wpływ offline pozwalając na dodawanie osiągnięć z dala od aktywności online
  3. Klout zmienił swój model prywatności pozwalając na rezygnację ze swoich usług po negatywnym wydźwięku w 2011 roku
  4. Empire Avenue ma użytkowników w ponad 150 krajach
  5. Justin Bieber jest jedyną osobą z doskonałym wynikiem Klout równym 100

Statystyki pochodzą z Social Media Today i The Next Web.

Mobilne strony

  1. 42% telefonów używanych w USA to smarthony, natomiast w Europie przejęły one 44% rynku
  2. Ponad 110 milionów użytkowników smartphonów w USA i Europie odwiedza sieci społecznościowe i blogi za ich pośrednictwem
  3. Tablety w ciągu dwóch lat uzyskały 40 milionów użytkowników w USA, smartphonom osiągniecie takiego wyniku zajęło siedem lat
  4. Chiny są numerem jeden na świecie pod względem korzystania ze smartphonów, posiadając miliard użytkowników
  5. W Wielkiej Brytanii istnieje dwa razy więcej użytkowników smartphonów, niż osób palących papierosy

Statystyki pochodzą z ComScore i SoMobile.

Ekstra fakty

  1. Szacuje się, że osoby korzystające z gier w social media wydadzą 6 miliardów dolarów na wirtualne dodatki do nich w 2012 roku
  2. Jedna na pięć par poznaje się online; trzy na pięć par homoseksualnych poznaje się online

Statystyki pochodzą z Marketer i Stanford University.