Facebook rozpoczął test mający na celu poprawę rynku reklamy platform samoobsługowych. Prowadzący platformę zasugerowali się opiniami użytkowników korzystających z funkcji samoobsługowych reklam, którzy chcieli otrzymywać więcej wskazówek dotyczących prowadzenia skutecznej kampanii w oparciu o ich cele marketingowe. Przykładowo, niektórzy reklamodawcy zainteresowani są zwiększeniem instalacji przez użytkowników ich aplikacji, inni natomiast skupiają się na uzyskanych „Lubię to”. W odpowiedzi na potrzeby reklamodawców Facebook przygotował nowe narzędzia do budowy samoobsługowych reklam, które aktualnie są w fazie testowania.
Kluczowe testowane zagadnienia dotyczą:
– Elastyczności w targetowaniu. Reklamodawcy będą mogli jednocześnie kierować swój przekaz do osób z bardzo sprecyzowanymi zainteresowaniami, a także do szerokich kategorii odbiorców. Aktualnie reklamodawcy muszą wybierać pomiędzy tymi dwoma możliwościami.
– Automatyzacji reklam skierowanej na cele. Marketerzy będą mogli bezpośrednio określić cele kampanii, np. celem jest zwiększenie liczby zainstalowanych aplikacji lub uzyskanie większej liczby „Lubię to”/fanów. Nowy system będzie optymalizował reklamy w oparciu o konkretne cele.
– Prostszego interfejsu.
Nadrzędnym celem Facebook’a jest ułatwienie tworzenia kampanii reklamowych dostosowanych do osiągnięcia konkretnych celów marketingowych.
Oto zrzut ekranowy efektów pracy z przebiegu testu z uwzględnieniem omawianych wyżej kwestii: