Facebook testuje samoobsługowe aktualizacje reklam

Kwiecień 30, 2012 Marketing Społecznościowy

Facebook rozpoczął test mający na celu poprawę rynku reklamy platform samoobsługowych. Prowadzący platformę zasugerowali się opiniami użytkowników korzystających z funkcji samoobsługowych reklam, którzy chcieli otrzymywać więcej wskazówek dotyczących prowadzenia skutecznej kampanii w oparciu o ich cele marketingowe. Przykładowo, niektórzy reklamodawcy zainteresowani są zwiększeniem instalacji przez użytkowników ich aplikacji, inni natomiast skupiają się na uzyskanych „Lubię to”. W odpowiedzi na potrzeby reklamodawców Facebook przygotował nowe narzędzia do budowy samoobsługowych reklam, które aktualnie są w fazie testowania.

Kluczowe testowane zagadnienia dotyczą:

Elastyczności w targetowaniu. Reklamodawcy będą mogli jednocześnie kierować swój przekaz do osób z bardzo sprecyzowanymi zainteresowaniami, a także do szerokich kategorii odbiorców. Aktualnie reklamodawcy muszą wybierać pomiędzy tymi dwoma możliwościami.

Automatyzacji reklam skierowanej na cele. Marketerzy będą mogli bezpośrednio określić cele kampanii, np. celem jest zwiększenie liczby zainstalowanych aplikacji lub uzyskanie większej liczby „Lubię to”/fanów. Nowy system będzie optymalizował reklamy w oparciu o konkretne cele.

Prostszego interfejsu.

Nadrzędnym celem Facebook’a jest ułatwienie tworzenia kampanii reklamowych dostosowanych do osiągnięcia konkretnych celów marketingowych.

Oto zrzut ekranowy efektów pracy z przebiegu testu z uwzględnieniem omawianych wyżej kwestii: