Dostępne są wyniki czwartego corocznego raportu Social Media Marketing Industry. W przeprowadzonym przez Social Media Examiner badaniu zapytano ponad 3800 marketerów na czym koncentrują swoje działania w social media, ile czasu na nie poświęcają i jakie nagrody zapewniają w ich ramach. Wyniki pokazują jak profesjonaliści marketingu B2B w rzeczywistości odnoszą sukcesy w zakresie social media marketingu, niejednokrotnie pokonując swoich konkurentów działających w przestrzeni B2C.
Marketo we współpracy z ColumnFive stworzył infografikę pokazującą kluczowe wnioski zawarte w raporcie, uwzględniając zagadnienia: sieci społecznościowych na których marketerzy skupią się w przyszłości, najlepszych korzyści płynących z social media marketingu i najczęściej wykorzystywanych narzędzi społecznościowych i wielu innych kwestii.
Social media marketing jest często powiązany z rynkiem B2C (business-to-customer). Jednakże, pomimo wyjątkowych wyzwań marketingu B2B (business-to-business) marketerzy starają się dotrzeć do decydentów swojego rynku, a nowe badanie wykonane przez Social Media Examiner dowodzi, że wielu z nich zdołało opanować kod social media, wykorzystując go do rozwijania nowych biznesów.
Pewność siebie i doświadczenie
Udział B2B w social media marketingu przekroczył poziom 90%, stopniowo wzrastając od 2010 roku. Aktualnie wynosi on 93%, natomiast w 2010 roku odnotował wynik 83%. Marketerzy B2B przenieśli bogactwo doświadczeń w działaniach social media do prowadzonych przez siebie kampanii. W porównaniu do ich konkurencji B2C, obserwujemy ich większe doświadczenie w działaniach prowadzonych przez trzy i więcej lat.
Doświadczenie skutkuje w działaniach marketerów B2B
Ze względu na doświadczenie i oddanie social media, marketerzy B2B widzą fenomenalne wyniki swoich działań – wyprzedzając w tym względzie swoich rywali z rynku B2C w kwestiach zebranych spostrzeżeń rynkowych ze swoich działań w social media, lepszych wyników w osiągniętych wyszukiwaniach wygenerowanych dzięki ich działaniom w mediach społecznościowych oraz zdobywaniu nowych współpracowników z ich wykorzystaniem. B2C dominuje jedynie w zakresie pewności, że social media pomogły im w zdobyciu lojalnych fanów. Marketerzy B2B stoją przed wielkim wyzwaniem w tym zakresie. Budowa bazy fanów w sferze B2B jest z natury innym procesem niż w przypadku B2C, ponieważ klienci są członkami organizacji, a nie indywidualnymi konsumentami.
Narzędzia jakie wykorzystują
Nie jest to żadnym zaskoczeniem, że właściwie wszyscy marketerzy wykorzystują Facebook’a, ale ci działający na rynku B2B są zdecydowanie bardziej zorientowani w zakresie działań na LinkedIn, blogach i Google + w porównaniu z profesjonalistami B2C.
Jak w przyszłości będą inwestować swój czas
Często największym atutem marketerów B2B jest posiadanie silnej sieci, dlatego nie będzie niczym zaskakującym, jeżeli miejscem w przestrzeni social media, gdzie będą chcieli zintensyfikować swoje działania będzie LinkedIn. Co więcej marketerzy B2B planują inwestować więcej czasu w blogowanie niż ich konkurenci z B2C, co jest mądrą strategią dla każdego, kto chce poprawić swoje rankingi w wyszukiwarkach. Dążąc do poprawy umiejętności budowania bazy fanów znaczna część marketerów B2B zwiększy wykorzystanie Facebook’a. Jednakże, wciąż jest to obszar w którym dominują marketerzy B2C.
Marketerzy B2B są bardzo skoncentrowani na zyskach, co znajduje odzwierciedlenie w działaniach marketingu społecznościowego o którym chcą dowiedzieć się więcej w tym roku pod względem pomiarów ich skuteczności, konwersji działań w sprzedaż, a także odkrycia najlepszych taktyk social media.