Jednym z największych wyzwań dla wszystkich firm korzystających z Social Media jest ustalenie gdzie powinny się pojawiać, aby dotrzeć do swojej grupy docelowej. Każdego dnia powstaje nowy kanał informacyjny i nie mamy wystarczającej ilości czasu, aby komunikować się za pomocą każdego z nich. Kluczem jest stworzenie mieszanki odpowiednio wybranych social media, która to pozwoli dotrzeć do wszystkich użytkowników, którzy mogą być zainteresowani tym co masz do powiedzenia, a także oferowanymi przez ciebie produktami. Dla ułatwienia doboru odpowiednich platform społecznościowych firma MBA Online stworzyła infografikę, która przedstawia najpopularniejsze portale (Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, LinkedIn, Reddit, Digg) uwzględniając dane demograficzne użytkowników: wiek, dochód, wykształcenie i płeć.
Facebook ma 845 milionów użytkowników z czego 57% stanowią kobiety. 46% użytkowników jest w wieku 45+, 22% w wieku 35-44 lata, 18% to osoby w wieku 25-34, a najmniejszą liczebność odnotowała grupa wiekowa 0-24 – 14%. Poziom wykształcenia użytkowników to w 57% niepełne wyższe, 24% posiada dyplom szkoły wyższej, a jedynie 10% ma wykształcenie średnie i 9% wykształcenie podstawowe. W kwestii dochodów wśród użytkowników Facebooka przeważają osoby na poziomie 50,000 – 99,999 dolarów rocznie (47%) i 25,000 – 49,999 dolarów w stali roku (33%). Jedynie 11% użytkowników zarabia więcej niż 100,000 dolarów co roku, a próg 9% osiągnęły osoby z dochodami niższymi niż 24,999 dolarów. Użytkownicy Facebooka mają średnio 130 znajomych, dziennie 200 milionów razy odwiedzają portal za pomocą urządzeń mobilnych. W ciągu miesiąca logują się średnio 40 razy, jednorazowo poświęcając na wizytę około 23 minut i 20 sekund.
Twitter ma 127 miliona aktywnych użytkowników z czego 59% stanowią kobiety. Jeśli chodzi o wiek, możemy zaobserwować dosyć równomierny rozkład – 33% to osoby w wieku 45+, 25% stanowią użytkownicy w wieku 35-44 lata, a niewiele mniej bo 23% to ludzie mający 25-34 lata, a 19% to konsumenci mający mniej niż 24 lata. Dominującym poziomem wykształcenia jest podobnie jak w przypadku Facebooka – niepełne wyższe (59%), 24% to osoby z wykształceniem wyższym, a 9% to użytkownicy z wykształceniem podstawowym, natomiast 8% korzystających z Twittera posiada wykształcenie średnie. Dochody roczne wśród użytkowników utrzymują się głównie na poziomie 25,000 – 49,999 dolarów rocznie (38%) i 50,000 – 99,999 dolarów każdego roku (37%). Pozostałe osoby znajdują się w skrajnej położeniu – 15% zarabia mniej niż 24,999 dolarów, natomiast 10% ma dochód wyższy niż 100,000 dolarów. Dodatkowo dowiadujemy się, że 13% użytkowników tweetuje online, a 54% użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych. Osoby korzystające z Tweetera w 36% wysyłają co najmniej jedną wiadomość dziennie, a odwiedzając swój profil spędzają na nim średnio 11 minut 50 sekund.
Google+
Google + posiada 90 milionów unikalnych użytkowników z czego 71% stanowią mężczyźni. Dominują osoby w wieku poniżej 24 roku życia (50%), 28% stanowią ludzie w wieku 25-34 lata, natomiast po 11% uzyskali użytkownicy w wieku 35-44 lata i 45+. 43,82% stanowią osoby nie będące w związku i 41,99% korzysta z Google+ w celu znalezienia znajomych. Głównie wykonywane zawody to inżynier (1,77%), deweloper (1,02%) oraz projektant (0,82%).
Pinterest posiada 21 milionów unikalnych użytkowników, głównie są to kobiety (82%). Podobnie jak w przypadku Twittera rozkład wieku jest dosyć zrównoważony 35% – osoby w wieku 45+, 29% – wiek 35-44 lat, natomiast 26% to użytkownicy w wieku 25-34 lata. Najmniej liczną grupą są ludzie w wieku 24 i mniej – 10%. Użytkownicy mają głównie niepełne wykształcenie wyższe (61%), 25% to osoby z wykształceniem wyższym, 9% posiada wykształcenie podstawowe, a 5% średnie. Z Printerest korzystają głównie osoby z rocznym dochodem w granicach 50,000 – 99,999 dolarów (46%) i 25,000 – 49,999 dolarów (37%). Pozostali to osoby o dochodach większych niż 100,000 dolarów (10%) i mniejszym niż 24,000 dolarów (7%). Największą popularnością cieszy się firma Real Simple, która posiada 34,517 obserwatorów, a najwięcej użytkowników korzystających z portalu ulokowanych jest w Missisipi, Alabamie, Kentucky i Tennessee. Wśród użytkowników USA do głównych zainteresowań użytkowników należą: rękodzieło artystyczne, prezenty, hobby/rekreacja, projektowanie wnętrz, moda, projektanci/kolekcje. Średnio spędzany czas przy jednorazowej wizycie to 16 minut 40 sekund.
LinkedIn posiada 150 milionów zarejestrowanych użytkowników i są to kobiety i mężczyźni w stosunku 50/50. Przeważają osoby w wieku 45+ (49%), 32% to użytkownicy w wieku 35-44 lata, 15% jest w wieku 24-34 lata, a najmniejszą grupę stanowią osoby posiadające 24 lata i mniej (4%). Przede wszystkim posiadają wykształcenie wyższe (50%) i wyższe niepełne (37%). 10% stanowią osoby z wykształceniem średnim, a jedynie 3% z podstawowym. Dochody użytkowników przede wszystkim znajdują się w przedziale 50,000 – 99,999 dolarów każdego roku (50%), 22% to osoby z przychodami w granicach 25,000 – 49,999 dolarów rocznie. Równie liczną grupę stanowią ludzie z dochodem powyżej 100,000 dolarów, natomiast na LinkedIn znajdziemy najmniej osób z dochodem 24,999 i mniej dolarów każdego roku (7%). Wykorzystanie LinkedIn dla rozwoju biznesu wykorzystuje 64% użytkowników. 3 na 4 osoby wykorzystują portal w celach biznesowych i istnieją 2 miliony zarejestrowanych kont firmowych. Średni czas spędzony na stronie to 8 minut.
Reddit posiada 5,5 miliona unikalnych użytkowników z czego 66% stanowią mężczyźni. Rozkład wieku jest bardzo zrównoważony i tak kolejno procentowy udział osób w wieku: 35-44 lata – 28%, 0-24 lata – 25%, 45+ – 24% oraz 25-34 lata – 23%. Poziom wykształcenia użytkowników to w przypadku 48% niepełne wyższe, a w 36% ukończone wyższe. Jedynie 10% stanowią osoby z wykształceniem podstawowym, a ze średnim 6%. Dochody użytkowników również utrzymują się na podobnym poziomie – 50,000 – 99,999 dolarów rocznie (32%), do 24,999 (31%) oraz 25,000 – 49,999 dolarów każdego roku (28%). Najmniej użytkowników (9%) posiada większe przychody niż 100,000 dolarów rocznie. Do najpopularniejszych wątków Reddit należą humor, polityka oraz technologie. Użytkownicy na swoich kontach każdorazowo spędzają średnio 16 minut 40 sekund.
Digg
Digg posiada 4,6 milionów unikalnych użytkowników z czego w niewielkim stopniu dominują mężczyźni (55%). Obserwujemy niewielkie zróżnicowanie wielu wśród osób korzystających z Digg – 34% stanowią osoby w wieku 45+, niewiele mniej bo 31% to ludzie w wieku 35-44 lata, natomiast pułap 21% osiągają użytkownicy w wieku 25-34 lata. Najmniej liczną grupę stanowią osoby w wieku 24 lata i mniej – 14%. Pod względem poziomy wykształcenia dominują osoby z wykształceniem niepełnym wyższym (59%), 28% posiada wykształcenie wyższe. Najmniej licznymi grupami są osoby z wykształceniem średnim (7%) i podstawowym (6%). Dochody osób korzystających z Digg skupiają się przede wszystkim w dwóch przedziałach (37%) 50,000 – 99,999 dolarów rocznie i (37%) 25,000 – 49,999 dolarów każdego roku. 16% to użytkownicy z dochodem 100,000 dolarów i więcej, a 10% grupa osób z dochodami 24,999 dolarów i mniej każdego roku. Do tematów cieszących się największym zainteresowaniem użytkowników Digg zaliczamy optymalizację wyszukiwarek i marketing. Średni czas poświęcany na przeglądanie portalu to 6 minut.
W jakich celach amerykanie korzystają z platform społecznościowych?
67% z nich chce pozostać w kontakcie ze znajomymi, 64% z rodziną, natomiast 50% chce odnowić stare znajomości. 14% użytkowników w USA poszukuje ludzi o podobnych zainteresowaniach, 9% chce nawiązać nowe znajomości, 5% czyta komentarze celebrytów, sportowców i polityków, a 3% z nich szuka potencjalnych partnerów.