Jeśli nie jesteś specjalistą od reklamy internetowej istnieje wiele rzeczy, których musisz się nauczyć by uniknąć kosztownych pomyłek. Kierowanie reklam do wybranych klientów i możliwość mierzenia rezultatów czyni Internet atrakcyjną alternatywą dla mediów tradycyjnych. Wielu reklamodawców myśli tylko o wyświetleniach i kliknięciach. Te dane oczywiście się liczą, jednakże istnieje wiele zmiennych, które przynoszą rezultaty.
Pomiar kampanii online to rdzeń korzyści płynących z reklamy internetowej. Szczegółowe dane są łatwo dostępne, że reklamodawcy mogą niemal śledzić rezultaty reklamy w czasie rzeczywistym. Niektórzy z nich będą analizować dane na nieskończonej ilości poziomów i wciąż nie będą ich wykorzystywać do poprawy reakcji i działań. Z kolei inni reklamodawcy wolą nie patrzeć na wszystkie dane. Może jest to zbyt skomplikowane lub wyniki są zbyt bolesne. Dzisiaj marketing jest tak skoncentrowany na wynikach, że nie możesz wszystkiego pozostawić przypadkowi. Plusem jest to, że z analizą i danymi dotyczącymi reklamy po prostu nie musisz tego robić.
Wadą tych danych jest to, że nie zawsze są używane po uruchomieniu kampanii. Jeśli chcesz ubezpieczyć więcej sprzedaży i ekspozycji sprawdzaj codziennie statystyki aby poszukać jakichś zmian lub szans na lepsze wyniki.
Teraz czas na rzeczy, które mają największy wpływ, a są często pomijane: reklamy i strony docelowe. Zanim uruchomisz kampanię uczciwie oceń jak bardzo w rzeczywistości jest efektywna i kreatywna. Jeśli nie jest musisz coś z tym zrobić, np. wynająć agencję lub freelancera do pomocy. To samo tyczy się stron docelowych. Muszą domykać cały proces, być dobrze zaprojektowane, przejrzyste i łatwe do zrozumienia. (To oznacza, że twoja strona główna prawdopodobnie nie będzie odpowiednia.)
Oto kilka kwestii do rozważenia w związku ze zwiększeniem wyników internetowych działań reklamowych:
- Mierzenie samych kliknięć nie mierzy sprzedaży. Ustawiaj cele. Czy zbierasz zaangażowanie w social media? Wpisy na listę e-mail? Czy ludzie pobierają kupony? To także są cele.
- Rzeczy takie jak współczynnik trafności, parametry kierowania i nawet pora dnia w jakiej reklama jest wyświetlana wpłyną na skuteczność reklamy.
- Ograniczenie się do jednego kanału zmniejszy efektywność kampanii. Zamieszczenie reklam zarówno w wyszukiwarkach, portalach społecznościowych, display czy urządzeniach mobilnych poskutkuje większą ilością odpowiedzi.
- Złe reklamy i strony docelowe nie konwertują. Kreatywność, dobry projekt, dobre oferty i stałe propozycje korzyści (dlaczego powinienem kupić?) robią dużą różnicę.
- Podczas kampanii wykorzystuj narzędzia do analizy reklam. Dostosuj targetowanie, słowa kluczowe i stawki by poprawić wyniki. Korzystaj z analiz po zakończeniu kampanii. To ujawni ci rzeczy takie jak czas spędzony na stronie, rodzaje odbiorców, liczbę urządzeń mobilnych, tabletów i komputerów stacjonarnych i wiele innych cennych danych, których możesz użyć aby zwiększyć swoje wyniki.
Jeśli zwrócisz uwagę na te dane i będziesz na nich działał zobaczyć poprawę swoich rezultatów i wysiłków, a ostatecznie wyższą sprzedaż przy niższych kosztach marketingowych.