Przegląd statystyk e-mail marketingu – rzeczy, które musisz wiedzieć
Email jest podstawą w rozwijaniu grupy odbiorców oraz osiąganiu celów sprzedażowych. Podstawowym obowiązkiem redaktorów internetowych jest odpowiedzialne wykorzystanie treści, ich recykling oraz ponowne wykorzystanie dodatkowych treści informacyjnych dotyczących produktów w postaci newsletterów oraz postów zamieszczanych online. Jeśli jesteś redaktorem w Mequoda System, twoim głównym celem jest zbudowanie jak największej listy subskrybentów. Będą oni doskonałymi kupcami dodatkowych informacji o produktach pochodzących z twojej organizacji.
Pod koniec każdego roku, większość instytutów badawczych oraz firm korzystających z emaili wspólnie tworzy listę zmian jakie zaszły w email marketingu. Mając w pamięci przedstawione cele, zachęcamy do przejrzenia kilku z najciekawszych statystyk email marketingu jakie udało nam się znaleźć:
Email nie umarł, statystyki idą w górę
Oto zestaw cennych informacji na temat popularnych wskaźników emaili pochodzących z badań firmy Epsilson, dotyczą one 3 kwartału 2012 roku w Północnej Ameryce. Raport składa się z testów skupionych wokół setek miliardów wysłanych wiadomości email.
- Średni wskaźnik otwarć emaili wzrósł o 14% w stosunku do ubiegłego roku z wynikiem 27,2%
- Średni współczynnik kliknięć wynosi 4,5%, który jest wyższy prawie o 3% w stosunku do całości
- Wiadomości z wezwaniem do działania osiągają wyższy o 75,1% wskaźnik otwarć wiadomości oraz o 114,8% wyższy współczynnik klikalności w porównaniu ze standardowymi emailami. Wiadomości z wezwaniem osiągają tak wysokie wyniki, dzięki inteligentnej automatyzacji (np. maile proponujące pokrewne produkty) oraz wiadomościom zainspirowanym lojalnością klientów.
- Około 28% subskrybentów otworzyło lub kliknęło w załącznik wiadomości w ciągu ostatnich trzech miesięcy.
- 66% nowych subskrybentów nie odnotowało żadnych otwarć, ani kliknięć.
Nadawcy wciąż zmagają się z dostarczaniem wiadomości
Z badania poświęconego inteligentnemu mailingowi (badano 3 kwartał 2012 roku), przygotowanego przez ReturnPath wynika, że „Emaile są wciąż dostarczane. Email marketing kontynuuje zapewnienie wysokiego ROI, a ludzie wciąż zapisują się do subskrypcji ofert. Inteligentny mailing dostarcza narzędzi niezbędnych do uzyskania wysokich wyników w programie email marketingu.” Oto kluczowe ustalenia wynikające z badania:
- ISP i dostawcy poczty walczą ze spamem i nadużyciami zarówno ich własnych sieci, jak i innych firm. Same sieci dostarczają około 5% z całego spamu, natomiast 22% pochodzi od innych dostawców zewnętrznych.
- Maile marketingowe w 70% gromadzą zgłoszenia „To jest spam”, co tłumaczy zawyżony poziom kontroli treści wiadomości przez niektórych marketerów.
- Maile marketingowe stanowią jedynie ,03% wszelkich unikalnych domen zarejestrowanych przez ISP, ale stanowią one 18% całego mailingu.
- Konsumenci dają marketerom zgodę na wysyłanie im dużej ilości wiadomości. W rzeczywistości 29% emaili docierających do użytkowników stanowią newslettery – prawie taką samą liczbę osiągają bezpośrednie wiadomości i odpowiedzi (maile „konwersacji”).
- Mniejsza ilość spamu w skrzynkach odbiorczych użytkowników to dla marketerów z jednej strony błogosławieństwo, a z drugiej przekleństwo. Wiadomości jakie otrzymują na skrzynki, dla marketerów w przeważającej ilości kończą są skargami – zatem czymś więcej niż dynamicznym adresem IP i skompromitowanym kontem email.
- Ameryka Północna pod względem wskaźnika dostarczania wiadomości email odnotowała 3% spadek do poziomu 82% w stosunku do tego samego kwartału roku ubiegłego. Europa doświadczyła 5% spadku tego samego wskaźnika, osiągając poziom 84%. Ameryka Łacińska zanotowała największy spadek ze wszystkich – aż 11% pod względem dostarczania wiadomości, pozostając na poziomie 69%.
Zaawansowane funkcje dostawców usług email nie są wykorzystywane w pełni
Raport rynku email marketingu w 2012 powstał w oparciu o badanie 800 cyfrowych marketerów na początku ubiegłego roku, aby zdeterminować w jaki sposób wykorzystanie emaili w marketingu zmieniło się na przestrzeni ostatnich 5 lat. Oto najciekawsze wnioski z raportu:
- Jedynie 40% badanych firm wykorzystywało dostawcę usług pocztowych do czegoś więcej niż do standardowego wysyłania wiadomości. Biorąc pod uwagę bogactwo dostępnych narzędzi pomiaru, optymalizacji i poprawy tego kanału, wygląda na to że jedynie nieliczni potrafią w pełni wykorzystać oferowane usługi.
- Tylko 31% ankietowanych firm regularnie testuje prowadzone kampanie email marketingu. Jednakże 81% spośród firm deklarujących testowanie, twierdzi, że wynik ROI ich emaili jest wyśmienity lub dobry. Dla porównania, podobnie twierdzi 72% firm okazjonalnie przeprowadzających testy, 65% – testujących kampanie nieregularnie, oraz 37% spośród tych, którzy nie testują maili wcale.
- Wyłącznie 31% badanych firm operuje programami powitalnymi oraz jedynie 28% wysyła wiadomości z wezwaniem do odwiedzenia strony lub zalogowania się. Ponad jedna trzecia (37%) stwierdza, że nie wykorzystuje żadnych wezwań do działania w automatycznym mailingu.
Wydania mobilne uzyskują imponującą liczbę otwarć, ale użytkownicy nie podejmują żadnych działań
Z raportu Knotice poświęconego mobilnym otwarciom wiadomości email dowiadujemy się nieco więcej na temat mobilnego email marketingu. Oto kilka przekonywujących dowodów na to, że powinniśmy projektować wiadomości dostosowane do urządzeń mobilnych:
- 36,01% wszystkich wiadomości email było otwarte za pośrednictwem urządzeń mobilnych (telefonów i/lub tabletów), co oznacza 32% wzrost od końca 2011 roku, kiedy wynik ten wynosił 27,39%.
- iPhone i iPad reprezentuje 29,34% wszystkich otwarć emaili, w porównaniu do mniej niż 5% otwarć dokonanych przy użyciu narzędzi z oprogramowaniem Android.
- iOS i Android, dwa dominujące oprogramowania urządzeń mobilnych w USA odnotowują 99,19% wszystkich mobilnych otwarć wiadomości email.
- Firmy B2B odnotowują około 14% wynik otwarć wiadomości email za pośrednictwem telefonów, 2,5% poprzez tablety oraz 83,5% z użyciem komputerów.
- W porównaniu do innych branż, zaobserwowali niewielką liczbę kliknięć uzyskanych za pośrednictwem smartphonów, jedynie 4,5% i 1% dla tabletów – pozostałe kliknięcia pochodzą z komputerów.
- Produkty konsumpcyjne oraz usługi finansowe są dwoma branżami, które wypadają najlepiej we wskaźniku CTO (Click To Open) zarówno na telefonach, jak i tabletach.
Ludzie wciąż lubią emaile, także je czytają!
Badanie z 2012 roku firmy Blue Kangaroo poświecone marketingowym emailom, było niewielką ankietą w której zapytano ludzi o ich mailingowe nawyki. Wyniki przedstawiają w jaki sposób, oraz dlaczego użytkownicy logują się na pocztę email, a przede wszystkim udowadniają one, że ludzie wcale nie nienawidzą emaili, tak jak niektórzy z marketerów twierdzą.
- 78% respondentów zapisuje się do subskrypcji wiadomości marketingowych korzystając z osobistego adresu email.
- 40% deklaruje, że lubi dostawać wiadomości od swoich ulubionych marek.
- 37% twierdzi, że ponad 20% poczty przychodzącej zajmują wiadomości od marketerów, oraz 53% z nich deklaruje, że są zadowoleni z liczby otrzymywanych wiadomości marketingowych.
- 42% twierdzi, że otwiera i czyta większość otrzymywanych wiadomości marketingowych, ale 48% z nich uważa, że czasami bywa to udręką.
- 35% deklaruje, że skorzystało z promocji wysłanej drogą email w ciągu ostatniego tygodnia, natomiast 33% deklaruje podobną aktywność w ciągu ostatniego miesiąca.
Czy istnieją jakieś interesujące statystyki, które sami odkryliście analizując wykonaną pracę? A co myślicie o przedstawionych powyżej wnioskach? Czekamy na Wasze komentarze!