Jak prowadzić skuteczne kampanie marketingowe w internecie?

Kwiecień 16, 2012 Marketing i Reklama

Reklama naszej firmy może okazać się łatwym zadaniem, jeśli tylko zwrócimy uwagę na kilka istotnych kwestii. Podstawą jest dobry plan marketingowy, który musi wykraczać poza tradycyjną formę reklamy.  Dzięki Internetowi, marketing może być o wiele łatwiejszy niż kiedykolwiek. Internet pozwala nam wskazać i wybrać z całego środowiska online, tych potencjalnych klientów, konkretny target, który uznamy za najbardziej odpowiedni dla naszej firmy. Na co zatem należy zwrócić uwagę?

Znajomość wyszukiwanych przez użytkowników haseł

Największą zaletą Internetu jest możliwość wyszukiwania dokładnie tego, czego chcemy i kiedy chcemy. Konsumenci korzystają z tego przez cały czas. Ważne jest, żeby wiedzieć, czego poszukują, co potrzebują i czego chcą ludzie. Musimy wiedzieć, w jaki sposób można dać im to, czego potrzebują, ale w taki sposób, żeby to oni wybrali nas spośród istniejącej konkurencji. Pomóc może nam zapoznanie się z nawykami wyszukiwania potencjalnych klientów. Dzięki temu możemy zoptymalizować naszą stronę internetową pod kątem zajmowania wyższych miejsc w organicznym wyszukiwaniu. Możemy również zbudować skuteczną kampanię reklamową PPC (Pay Per Click).

Monitorowanie zachowań użytkowników

Kiedy ludzie znajdują się na Twojej stronie, to co robią? Jak wielu z nich pozostaje na niej dłużej niż kilka sekund? Jak wiele osób przechodzi ze strony głównej do innych stron i jak głęboka jest struktura nawigacji? Korzystanie z serwisów analitycznych, takich jak Google Analytics pomaga odpowiedzieć na te wszystkie pytania.  Pozwala także śledzić i zobaczyć, które strony są najbardziej popularne wśród potencjalnych klientów. W ten sposób zdobywamy wiedzę, co interesuje użytkowników i możemy ją wykorzystać do generowania sprzedaży.

Social Media

Praktycznie każdy z nas korzysta każdego dnia z portali społecznościowych. Dlatego też nasza firma powinna założyć fanpage’a na Facebooku, stronę firmową na Google+, konto na Twitterze czy profil na innym portalu społecznościowym. Dzięki temu zyska dostęp do szerokiej i zróżnicowanej bazy klientów. Niektóre usługi, takie jak reklamy na Facebooku znajdujące się na bocznym pasku, pozwalają kierować reklamy do określonych użytkowników, którzy sprawdzając swoje strony, jednocześnie zwracają uwagę na pojawiające się reklamy.

Oferowanie treści wysokiej jakości

Aktualizowanie statusów oraz tweetów wywołuje zainteresowanie użytkowników. Ma to jednak sens tylko wtedy, gdy ludzie postrzegają nas jako dostarczycieli ciekawych treści o wysokiej jakości. Artykuły, oficjalne dokumenty, e-booki czy inne treści wzbudzają zainteresowanie wśród potencjalnych klientów i mogą być kierowane do określonych rynków, które odnoszą się bezpośrednio do naszej firmy. Musimy być jednak pewni, że rzeczy, które publikujemy i udostępniamy są ważne i przydatne. W przeciwnym razie, potencjalni klienci nie będą nami zainteresowani.

Obserwacja

Klienci nie powinni nigdy o nas zapomnieć. Dlatego należy korzystać z listy kontaktowej i obserwować klientów, którzy wyrazili zainteresowanie zakupem naszych produktów czy usług. W dynamicznym świecie Internetu, ludzie bardzo szybko się rozpraszają. Ale jeśli dołożymy starań, aby dotrzeć do klientów, to będą oni pamiętali o naszej firmie i w odpowiednim dla nich momencie, dokonają u nas zakupu.

Korzystanie z Internetu w prowadzeniu marketingu ma duży potencjał. Szczególnie jeśli chcemy połączyć naszą firmę z większą liczą klientów. Dzięki prowadzeniu obserwacji, tworzeniu wysokiej jakości treści oraz dialogowi niosącemu perspektywy, potencjalny klient może stać się klientem, który nam zapłaci. Zaś nasza firma może zyskać rosnący poziom ROI (return of investment).