W pierwszej części przewodnika po Twitterze opisaliśmy niezbędne elementy firmowego profilu, metody zdobywania obserwatorów oraz skuteczne techniki nawiązywania i utrzymywania kontaktu z użytkownikami mediów społecznościowych. Poruszyliśmy także temat automatyzacji i personalizacji, który będziemy kontynuować także w tej części. Dowiecie się również więcej na temat wyszukiwania i list Twittera, poruszanych tematów i wykorzystywanych symboli hashtag. Zatem do dzieła, przejdźmy do konkretów!
Co może zostać zautomatyzowane, a co powinno funkcjonować personalnie
Automatyzacja może okazać się strzałem w kolano w przypadku mediów społecznościowych, ponieważ w pełni usystematyzowany tryb prowadzenia konta na Twitterze nie przyniesie pożądanych efektów. Jednakże, istnieje kilka form automatyzacji, które mogą okazać się przydane zarówno dla osoby prowadzącej profil, jak i jej obserwatorów.
Istnieją w zasadzie dwa serwisy automatyzujące działanie Twittera, które prowokują reakcję ze strony użytkowników. Pierwszym jest TwitterFeed. Usługa ta pozwala na połączenie konta na Twitterze oraz publikacji tweetów pochodzących z kanału RRS np. ulubionego bloga.
Korzystając z ustawień zaawansowanych możesz połączyć blogi z kontem na Twitterze, będziesz pokazywać swoim obserwatorom zainteresowanie także ich pracą w social media, automatycznie udostępniając ich treści, co w przyszłości może przerodzić się we współpracę – gościnne wpisy, wzajemną promocję itp. Dlaczego TwitterFeed jest tak dobry? Jeśli wybierasz blogi, które związane są z twoją branżą i udostępniasz ich treści, administratorzy to docenią retweetując także twoje posty, dzięki czemu powiększasz swoje grono odbiorców.
Druga automatyczna wtyczka działa wyłącznie na blogach WordPressa – Tweet Old Posts. Za pośrednictwem tej wtyczki będziesz tweetować wszystkie zamieszczane na swoim blogu posty, a tym sposobem obserwatorzy będą widzieli pełen zestaw treści, a co więcej dzięki mediom społecznościowym dotrą do tych, które wcześniej mogły umknąć ich uwadze.
Najlepszym elementem obu wtyczek jest fakt, że utrzymają one twoje konto w stałej aktywności, nawet jeśli sam nie zajmujesz się tweetowaniem. Jednak pamiętaj, że nie mogą być one jedynym źródłem treści zamieszczanych w social media.
Najważniejszymi aktualizacjami jakich możesz dokonać są te, które w bezpośredni sposób wpływają na zaangażowanie społeczności Twittera – nie tylko twoich obserwatorów, ale także wpływowych osób w branży.
Rozmowy o najwyższym stopniu ważności to te, w których odpowiadasz bezpośrednio użytkownikowi (@nazwaużytkownika) – są one kluczowe w pokazaniu społeczności, że nie jesteś zautomatyzowanym robotem, ale żywą jednostką, która stara się nawiązać realny kontakt z innymi. Oznacza to, że w świecie mediów społecznościowych oprócz tweetowania, musisz także słuchać innych.
Słuchanie innych na Twitterze poprzez wyszukiwania i listy
Jednym z najlepszych narzędzi do zarządzania kontem na Twitterze jest HootSuite, który gorąco polecamy przy tworzeniu taktyki słuchania pozostałych użytkowników. Dzięki niemu, możesz ustawić wiele kart jednocześnie składających się z 10 kolumn, co pomoże ci w monitorowaniu wszystkich wzmianek na twój temat, bezpośrednich widomości, wyszukiwań oraz list.
Wyszukiwania na Twitterze
Wyszukiwania na Twitterze są potężnym źródłem wiedzy, ponieważ możesz monitorować wszystkie tweety zawierające dane słowo kluczowe. Przykładowo, jeśli zajmujesz się sprzedażą części samochodowych, możesz ustawić wyszukiwanie w HootSuite dla słów najlepszy tłumik?, żeby zobaczyć kiedy użytkownicy tweetują w celu znalezienia najlepszego tłumika. Jeśli prowadzisz bloga związanego z kulinariami, możesz ustawić wyszukiwanie dla przepis na ciasteczka? sprawdzając kiedy ktoś w social media poszukiwał takowych przepisów.
W obu przypadkach możesz odpowiedzieć bezpośrednio użytkownikowi (@nazwaużytkownika) udostępniając link do swojej strony, gdzie znajduje się odpowiedź na zadane pytanie. Po wypróbowaniu tej metody w przypadku bloga na WordPressie otrzymaliśmy wyłącznie odpowiedzi z podziękowaniami.
Możesz także skorzystać z zaawansowanego wyszukiwania na Twitterzew celu uzyskania większej ilości szczegółów związanych z poszukiwaniami – np., w jakiej lokalizacji ktoś wyszukiwał korzystając z danych słów.
Listy Twittera
Listy Twittera pozwalają na dodanie osób (ograniczenie do 500) do konkretnych grup co pomaga w monitorowaniu użytkowników mediów społecznościowych. To świetna metoda na odnalezienie liderów opinii w danej branży. Możesz w tym celu wykorzystać HootSuite dodając nową kolumnę do jednej z kart, tworząc nową listę i dodając do niej użytkowników. Obserwując ich dowiesz się jakie tematy są najistotniejsze w branży, możesz ich retweetować i odpowiadać na pojawiające się pytania, dzięki czemu zwrócisz na siebie uwagę.
Monitorowanie firmy i marki
Inną również świetną metodą słuchania / strategią zarządzania wizerunkiem online, którą możesz wdrożyć za pośrednictwem Twittera i HootSuite jest monitorowanie wzmianek o twojej firmie, marce, stronie, blogu lub produktach, poprzez stworzenie słów kluczowych dla wyszukiwań związanych z konkretnymi nazwami. Tym sposobem, możesz podziękować tym, którzy wypowiadają się przychylnie, a także szybko zareagować za pośrednictwem social media na negatywne wiadomości dotyczące problemów z użytkowaniem, itp.
Wykorzystując w ten sposób platformę społecznościową, możesz pokazać także innym użytkownikom (potencjalnym nowym klientom), że skupiasz się przede wszystkim na ich satysfakcji, co wzmocni pozytywne odczucia związane z twoją firmą/marką.
Modne tematy i stosowanie symboli (hashtag)
Te metody nie koniecznie będą związane z każdą branżą, jednakże są sposobem na rozprzestrzenienie wiadomości na Twitterze nie tylko w obrębie obserwatorów poprzez wprowadzenie aktualnie popularnego symbolu hashtag (#słowokluczowe) lub tematu. Lista dziesięciu najpopularniejszych symboli hashtag znajduje się po prawo na stronie głównej. Możesz je zmieniać sprawdzając światowe trendy lub te, aktualnie panujące w konkretnych krajach.
Jeśli istnieje trend lub symbol pod który możesz podpiąć swoją markę, twój tweet będzie widoczny dla każdej z osób śledzących dany temat. Jest to świetny sposób na promocję w mediach społecznościowych postów i treści na blogu związanych z tematem, co w konsekwencji dostarczy nowego ruchu na stronę i prawdopodobnie zwiększy liczbę obserwatorów na samym Twitterze.
Czaty na Twitterze
W końcu! Uczestnictwo w czatach to doskonały sposób na włączenie się do społeczności Twittera. Dostępny jest harmonogram regularnie odbywających się czatów na Twitterze można jest znaleźć na Google spreadsheet. Regularne uczestniczenie w tych rozmowach zazwyczaj dostarcza nowych użytkowników z grupy docelowej, co więcej to świetny sposób na wygenerowanie nowego ruchu na stronie, oczywiście przy założeniu, że treści jakie tworzysz są bezpośrednio związane z poruszanym tematem w social media.
Twoje pomysły na działania marketingowe na Twitterze
Mamy nadzieję, że powyższy przewodnik okazał się pomocny przy tworzeniu strategii działań na Twitterze i odkryciu korzyści jakie za sobą niesie social media, wpływając na zaangażowanie twojej społeczności, a także poprawiając samą strategię marketingu internetowego.
Może masz jakieś własne pomysły, wskazówki lub sugestie wpływające na poprawienie prowadzonej strategii marketingowej na Twitterze? Zachęcamy do komentowania!