Różnica Pomiędzy Google AdWords i Facebook Ads

google kontra facebook

 

Å»adna inna strona internetowa na Å›wiecie nie pozwoli ci na okreÅ›lenie tak dokÅ‚adnie grupy docelowej dla twoich reklam jak Facebook. Jednakże pomyÅ‚kÄ… czÄ™sto popeÅ‚nianÄ… przez ludzi, którzy zaczynajÄ… reklamować swój biznes na Facebook’u jest próba użycia tej samej strategii, której używajÄ… podczas kampanii w Google AdWords.

Facebook Ads i Google AdWords sÄ… bardzo podobne, jednak reklamy, które umieszczasz w Google nie zawsze dobrze zadziaÅ‚ajÄ… na Facebook’u. Choć z technicznego punktu widzenia reklamy sÄ… takie same, istnieje wiele różnic pomiÄ™dzy Facebook’iem i Google, które trzeba mieć na uwadze podczas ich projektowania i umieszczania.

 

Jaka jest różnica pomiÄ™dzy reklamami na Google i reklamami na Facebook’u?

  1. Google i Facebook służą do innych celów. Google jest wyszukiwarką internetową, a Facebook to portal społecznościowy. W związku z tym reklamy muszą być odpowiednio zaprojektowane.
  2. W Google ludzie szukajÄ… odpowiedzi, rozwiÄ…zaÅ„, produktów i usÅ‚ug. Na Facebook’u ludzie dostajÄ… informacje o swoich przyjacioÅ‚ach i grupach, a ponadto wchodzą  tam w celach rozrywkowych i towarzyskich.
  3. Reklamy Facebook’a i reklamy Google różnią się pod względem odbiorców, zasięgu i skutków.
  4. Oba miejsca wymagają innej strategii i podejścia.

 

JakÄ… strategiÄ™ reklamy należy realizować na Facebook’u?

 

1# Postaraj się angażować, a nie sprzedawać

Ludzie spÄ™dzajÄ… czas na Facebook’u by porozmawiać i siÄ™ rozerwać. Nie przebywajÄ… tam w celach zakupowych. Kiedy umieszczasz tam reklamÄ™ postaraj siÄ™ by nie wyglÄ…daÅ‚a ona tak jakbyÅ› próbowaÅ‚ coÅ› sprzedać. Zamiast tego z reklamy uczyÅ„ rozrywkÄ™. TytuÅ‚ twojej reklamy i pole powinny być czymÅ› ekscytujÄ…cym, czymÅ› co przyciÄ…gnie i sprawi, że ludzie bÄ™dÄ… chcieli dowiedzieć siÄ™ czegoÅ› wiÄ™cej. Ma to wyglÄ…dać mniej wiÄ™cej tak jak inne rzeczy, którymi podzieliÅ‚byÅ› siÄ™ na Facebook’u.

 

2# Użyj atrakcyjnych zdjęć

Użyj niewielkiej ilości tekstu z dużą liczbą atrakcyjnych obrazków. Możesz eksperymentować ze zdjęciami w zależności od tego jaki produkt próbujesz sprzedać. Podziel próbę i znajdź ten, który działa najlepiej. Głównym celem jest przyciągnięcie uwagi potencjalnego nabywcy.

 

3# Nie przekierowuj natychmiast użytkowników do strony docelowej

Możesz skierować użytkowników Facebook’a bezpoÅ›rednio do swojej strony docelowej. OznaczaÅ‚oby to jednak, że od razu zmuszasz ich do przejÅ›cia na tryb zakupowy.  To może doprowadzić do utraty klienta, dlatego pamiÄ™taj o tym, by na to uważać. Lepiej bÄ™dzie jeÅ›li reklama przekieruje ich na twój fanpage na Facebook’u.

 

4# Przekieruj użytkowników do swojego fanpage’a na Facebook’u

To będzie dobrze dopasowane do ich nastroju i pozwoli im się zrelaksować. Mogą chcieć dowiedzieć się czegoś więcej o twoich produktach, zaangażować się w konwersacje i dyskusje.

 

5# Przywiąż wagę do rozmów

W reklamach Google ludzie szybko siÄ™ wciÄ…gajÄ…. Na Facebook’u wiÄ™kszość ludzi polubi twojÄ… stronÄ™, a później pójdzie robić coÅ› innego. Jednakże jeÅ›li zobaczÄ…, że ich przyjaciele także lubiÄ… twój fanpage, co wiÄ™cej zobaczÄ…, że angażujÄ… siÄ™ w dyskusjÄ™, prawdopodobnie tam wrócÄ… i bÄ™dÄ… bardziej skÅ‚onni do zakupu.

 

UmieszczajÄ…c reklamy na Facebook’u miej powyższe punkty na uwadze. Upewnij siÄ™, że reklamy pasujÄ… i sÄ… angażujÄ…ce, a osiÄ…gniesz sukces.