Czy jesteś gotowy na rozszerzenie listy mailingowej swojej firmy? Jeśli tak to potrzebujesz umieścić swój formularz aktywacyjny w miejscach najbardziej zauważalnych przez odwiedzających twoją stronę. Nie chcesz umieszczać ich gdziekolwiek, chcesz umieścić je tam, gdzie najchętniej odwiedzający będą się zapisywać. Poniżej opisano 5 miejsc, wraz z korzyściami, w których możesz umieścić swój formularz.
Strony docelowe
Na początek będziesz chciał stronę przeznaczoną do przechwytywania rejestracji z e-mail. To strona, na której mówisz odwiedzającym dlaczego powinni zapisać się do twojej listy mailingowej.
W przykładzie widać stronę docelową stworzoną przez Unbounce. To strona poświęcona ludziom, którzy są gotowi aby kupić dom. Ta strona ma jeden cel: wpisanie przez kogoś adresu e-mail. Strona mówi, kto powinien się zarejestrować (potencjalni nabywcy domów) i dlaczego (ponieważ chcą nowego domu na czas, w budżecie i w 99 dni). W zamian za realizację celu firma oferuje bezpłatny przewodnik.
Korzyścią płynącą z posiadania strony docelowej poświęconej tworzeniu listy e-mail jest to, że możesz odwołać się do niej w każdym miejscu, aby pomóc w budowaniu tej listy. Przykładowo, możesz użyć tego jako linku docelowego w płatnych reklamach w sieciach społecznościowych i wyszukiwarkach. Możesz go również umieścić w:
- stopce e-mail
- na stronach, gdzie jesteś autorem treści
- podpisie na forum
- profilu społecznościowym
- wszędzie gdzie istniejesz online
Jeśli oferujesz bezpłatną treść (tak jak w przykładzie), liczba rejestracji drastycznie wzrośnie. Zamiast prosić ludzi o wejście i zapisanie się do twojej listy mailingowej możesz to sprzedaż przez hasło „Ściągnij dziś bezpłatny przewodnik o ___!”.
Strony z darmowym pobieraniem
Jeśli oferujesz jakiekolwiek darmowe pliki do pobrania: e-booki, raporty, samouczki wideo itp., w zamian za to odwiedzający powinni dopisywać się do twojej listy mailingowej.
Większość ludzi z radością wpisze swój e-mail w zamian za treść, którą uważa za wartościową. Co najlepsze, możesz korzystać z różnych bezpłatnych treść by ocenić, których abonenci chcą najbardziej.
Przykładowo, agencja marketingu cyfrowego może stworzyć darmowe e-booki o social media, optymalizacji wyszukiwarki, blogowaniu i innych strategiach marketingu online. Następnie mogą posegregować swoich subskrybentów w zależności od tego jaką treść dla siebie wybrali i odpowiednio kierować do nich swoją promocję.
Paski boczne
Jeśli twoja firma ma bloga i zawiera on pasek boczny jest to idealne miejsce dla twojego formularza do subskrybcji. Treść bloga przyciąga organiczny ruch, który zamienia każdy post na blogu w stronę docelową. W związku z tym, będziesz chciał zoptymalizować każdy kawałek treści swoim formularzem zapisu.
Skoro odwiedzający wchodzą na twój blog ze względu na treść, najlepszym sposobem jest zachęcenie ich do zapisania się do listy mailingowej w celu zapoznania się z najnowszą treścią. W ten sposób, za każdym razem gdy opublikujesz coś co może spodobać się subskrybentom możesz wysłać im wiadomość e-mail z częścią posta lub jego streszczenie wraz ze wzmianką o aktualnej promocji.
Ewentualnie, jeśli chcesz by subskrybenci skupiali się tylko na treści bloga możesz przesyłać im linki zawierające silne wezwania do działania i aktualizacje na temat ofert innych treści takie jak webinaria, czy bezpłatne pliki do pobrania.
Pod koniec postu na blogach
Innym dobrym obszarem do konwersji odwiedzających w subskrybentów jest koniec treści na twoim blogu. Gdy ktoś skończy czytać wspaniały post będzie chciał być na bieżąco z aktualizacjami. Nie przegap uchwycenia ich gdy są najbardziej zainteresowani!!
Nagłówki i stopki
W końcu, możesz umieścić prosty formularz aktywacyjny w nagłówku i stopce. W ten sposób pozyskujesz ludzi, którzy sprawdzają jakie treści posiadasz na swojej stronie internetowej.
To odpowiednie miejsca do uchwycenia kogoś kto jest w pośpiechu i nie ma czasu by zagłębić się w treść twojej strony. Daj im po prostu dobry powód na wpisanie swojego adresu e-mail!
Choć nagłówek nie da ci wiele miejsca na przekonanie ludzi do zapisania się, stopka da ci wiele możliwości do promowania darmowych plików i omówienia korzyści wynikających z przystąpienia do listy mailingowej.
W jakich innych miejscach wy umieszczacie swoje formularze?