8 trendów w marketingu mobilnym

Dla marketingu nastał teraz zupełnie nowy czas. Bez odpowiedniego przewodnika można zgubić się we wszystkich pojawiających się nowościach. Aby lepiej zrozumieć tą branżę, poniżej znajduje się osiem najbardziej znaczących trendów w marketingu mobilnym 2011 roku, które z całą pewnością zmieniły jego oblicze.

TREND 1: Wydatki na reklamę na urządzeniach mobilnych ciągle rosną

Według badań przeprowadzonych przez Forrestera w połowie 2011r., wydatki na reklamę na urządzeniach mobilnych w USA w 2011r., to biznes wart miliarda dolarów. Stanowiło to prawie jedną trzecią przewidywanego światowego rynku reklamy na urządzeniach mobilnych. Forrester przewidywał także, że rynek amerykański do 2014r. zwiększy się ponad dwukrotnie i osiągnie wartość 2,5 miliarda dolarów.

 

TREND 2: Smartphony przejmują dominację w świecie mobilnym

Firma eMarketer w połowie 2011r. obliczyła, że liczba użytkowników smartphonów w USA do końca 2010r. osiągnęła 60,2 mln i wzrosła o blisko o 50% od 2009r. eMarketer przewidywał stały wzrost użytkowników w 2011r., których miało być 73,3 mln pod koniec roku. Ten wzrost użytkowników smartphonów stanowił 23% całej społeczności użytkowników urządzeń mobilnych w 2011r. Do 2015r. ma ich być  43%. Rosnąca popularność „inteligentnych telefonów” z całą pewnością przełoży się na  rosnące zainteresowanie konsumentów chcących korzystać ze stron e-commerce i dokonywać za ich pośrednictwem zakupów.

 

TREND 3: Zwiększa się popyt na tablety

W nadziei na „złapanie złotej rybki” producenci telefonów: Samsung, Blackberry, HTC wprowadzili na rynek własne tablety, będące konkurencją dla iPadów. W połowie 2011r. eMarketer podał, że sprzedaż tabletów w 2011r. wyniesie 24 mln, a udział w rynku iPadów spadnie do 80%. Ten trend stworzył nową i istotną granicę w marketingu mobilnym, która powinna zostać wykorzystana przez firmy.

 

TREND 4: Optymalizacja telefonów staje się rzeczywistością

Ciągłe innowacje i udoskonalenia dokonywane są na stronach internetowych i projektowanych aplikacjach. Dzięki temu zmiany te są dla użytkowników bardziej atrakcyjne i jednocześnie proste. Kluczowa jest optymalizacja adresu URL dla dostępu do urządzeń mobilnych oraz stałe optymalizowanie strony pod względem prędkości, renderowania obrazu i dostępności. Innymi słowy, stosowane są wszystkie dotychczasowe zasady optymalizacji wyszukiwarek, które nadal są istotne i należy ich przestrzegać.

 

TREND 5: Mobilny znaczy społeczny

Według Nielsena, serwisy społecznościowe były najszybciej rozwijającą się kategorią wśród użytkowników aplikacji i mobilnych wyszukiwarek, wzrastając odpowiednio do 240% i 90%. eMarketer szacuje, że do 2015r. populacja użytkowników sieci społecznych na urządzeniach przenośnych osiągnie 79 mln osób. Blue Fountain Media odkrył, że Amerykanie spędzają swój czas w Internecie, przeznaczając jedną minutę na sześć na portale społecznościowe. Informacja ta daje ogromną szansę marketerom na zwiększenie czasu ekspozycji za pośrednictwem mobilnych sieci społecznościowych.

 

TREND 6: Lokalizacja koniecznością dla marketingu mobilnego

Użytkownicy nie chcą już dłużej aktualizować swoich statusów. Chcą mieć możliwość ustawienia i dostosowania wykonywanych działań do położenia geograficznego. Firma SNL Kagan wskazała, że platformy geolokacyjne sieci społecznych, takie jak Gowalla i Foursquare odnotowały gwałtowny wzrost w 2010r. Wraz z pojawieniem się ‘Place Application’ na Facebooku, konsumenci zaczęli oczekiwać i polegać na tym, że strony mobilne i aplikacje będą odpowiednio reagowały w zależności od ich położenia geograficznego.

 

TREND 7: Trwa debata pomiędzy aplikacjami na urządzenia mobilne i stronami mobilnymi

Nadal nie jest jasne, który z formatów jest bardziej skuteczny, aplikacje czy strony mobilne. Według ekspertów, wszystko zależy od tego, co chcemy osiągnąć w naszej kampanii. Według strony Geekwire, strony mobilne są bardziej skuteczne w zdobywaniu większych odbiorców i zapewnianiu natychmiastowych aktualizacji. Natomiast aplikacje promują lepsze połączenie, zaangażowanie oraz wykonanie.

 

TREND 8: Konsumenci chcą dostępu do Internetu

Konsumenci, aby uzyskać dostęp do Internetu, nie są już zdani wyłącznie na komputery. Mobile Groove odkrył, że średni czas sesji dla użytkownika przeglądarki mobilnej wynosi 6 minut. Pokazuje to, że konsumenci potrzebują stron mobilnych do pracy tak szybko, jak to możliwe. Jeśli strona nie będzie działała, opuszczą ją natychmiast.

 

Świat marketingu mobilnego bardzo szybko rozwija się i zmienia na naszych oczach. Użytkownicy stają się coraz bardziej zależni od mobilnych stron i aplikacji, które dają natychmiastowy dostęp do informacji, narzędzi, ofert i badań produktów. Dlatego też integralną częścią strategii marketingowej każdej firmy powinno być uwzględnienie i dostosowanie zmian następujących w zachowaniach konsumentów.