Wielka Brytania, 2012r: Marketing Afiliacyjny Wygenerował Sprzedaż o Wartości 9 mld Funtów

Young man with laptop and coffeeW 2012 roku w Wielkiej Brytanii wydano ponad 800 milionów funtów na generację leadów – tak wynika z pierwszego badania poświęconego brytyjskiemu rynkowi marketingu internetowego.

Badanie przeprowadził Price Waterhouse Cooper na zlecenie Internet Advertising Bureau (IAB), jego wyniki wskazują, że w ciągu ostatniego roku zainwestowano 814 milionów funtów generując sprzedaż o wartości 9 miliardów funtów.

100 milionów bezpośrednich transakcji ubiegłego roku odbyło się z udziałem marketingu afiliacyjnego, zebrano 70 milionów informacji o użytkownikach, co dało wynik sprzedaży o wartości miliarda funtów uzyskanego dzięki generacji leadów.

Efektywność marketingu internetowego na platformach typu: porównywarki cenowe, strony lojalnościowe i oferujące vouchery, osiąga poziom od 5 do 6% wszystkich wygenerowanych sprzedaży e-commerce w Wielkiej Brytanii.

Tim Elkington, Dyrektor ds. Badań i Strategii z IAB, komentując wpływ marketingu internetowego na ekonomię (który nie jest powszechnie uznawany), opisuje ten sektor jako „najlepiej utrzymywany sekret, pomimo zaangażowania 3500 reklamodawców i 10 000 wydawców”.

„Jest to szczególnie zaskakujące, kiedy weźmiemy pod uwagę fakt, że każdego roku marketing internetowy generuje więcej niż dwie sprzedaże online przypadające na każdą pełnoletnią osobę w Wielkiej Brytanii. Co więcej, każdy dokonany przez użytkownika zakup wymaga od niego uzupełnienia danych personalnych przy produkcie, który go interesuje –  dzięki temu wygenerowano 11 funtów przychodu z każdego wydanego funta.” – dodaje Tim.

Sektorem marketingu internetowego w który inwestowano najwięcej, okazał się rynek finansowy obejmujący ubezpieczenia oraz karty kredytowe. Stanowił on niemal połowę (45%) wydatków w 2012 roku, natomiast obszarem istotnym przy generowaniu leadów były porównywarki cenowe. Drugim sektorem była sprzedaż detaliczna, która pochłonęła 20% wydatków, za nią lokują się kolejno: telekomunikacja i media (10% wydatków), podróże i rozrywka (9%) oraz gry (6%).

Według Anny Bartz, Senior Managerki w PwC, budżety marketingowe zostały mocno ograniczone w wyniku trudnej sytuacji ekonomicznej na rynku, marketerzy dzisiaj muszą mieć pewność zwrotu z inwestycji. „Jako rezultat, oczekujemy wysokiej atrakcyjności opłacanych reklam, które są bardzo wymierne i przekładają się na konkretne działania konsumenckie, dzięki czemu inwestycje w marketing internetowy wzrosną, najważniejsze jest przedstawienie go, jako kluczowego kanału przynoszącego sprzedaż.”

Przewidywany wzrost przychodów z marketingu internetowego w Wielkiej Brytanii wynosi 25%, dzięki jego rozwojowi oraz wzrostowi udziałów w rynku. Co więcej przewiduje się również, że marketerzy będą inwestować w marketing online średnio o 5-10% więcej w 2013 roku.

Badanie zostało zrealizowane w oparciu o raporty przedłożone przez 23 firmy, a także uzupełnione 30 wywiadami pogłębionymi ze specjalistami z firmy PwC.