Program partnerski to świetny sposób na zarabianie pieniędzy w Internecie. Piszesz treści, które tak naprawdę tworzysz zazwyczaj, a następnie łączysz je z opisywanym produktem zamieszczając bezpośredni link do niego. Kiedy jeden z twoich czytelników, zdecyduje się na przejście na stronę producenta i dokona zakupu – ty otrzymujesz prowizję od dokonanej sprzedaży.
Powodem na którego programy afiliacyjne tak skutecznie funkcjonują jest świadomość, że Reklamodawcy nie muszą polegać wyłącznie na komputerach, aby dopasować reklamę do treści. Tutaj decydujesz sam, co najlepiej pasuje do stworzonej przez ciebie zawartości strony, a także samodzielnie dokonujesz wyboru produktów i usług na temat których chcesz napisać, jednocześnie je polecając. Kiedy czytelnicy zobaczą, że poświęciłeś swój czas na bliższe poznanie i przyjrzenie się produktowi lub usłudze, sami będą czuć się bardziej komfortowo dokonując jego zakupu.
Jak rozliczane są programy partnerskie?
Większość programów ma bardzo specyficzne zasady dotyczące sposobu rozliczania, jednak są dwie podstawowe metody, zatem możesz się spodziewać opcji:
Pay per click: Działa on na bardzo podobnych zasadach w przypadku wszystkich reklam internetowych – zarabiasz kiedy użytkownik kliknie na link, przycisk lub obraz zamieszczony na twojej stronie. W przypadku PPC koszt za wygenerowanie jednego kliknięcia jest zazwyczaj niski.
Cost per action: W tym przypadku nie otrzymujesz płatności za każdym razem, gdy ktoś kliknie na link z twojej witryny, ta metoda płatności w programach partnerskich śledzi to, co klient robi po przejściu na stronę producenta. Tutaj możesz być wynagradzany w formie procenta prowizji od wszelkich sprzedaży jakie wygenerowałeś, lub możesz zarabiać za każdym razem kiedy użytkownik przekierowany z twojej witryny dokładniej przegląda stronę docelową producenta. Możesz także zarabiać dzięki wygenerowanym leadom. Ta metoda, zwłaszcza w przypadku uzyskiwania prowizji ze sprzedaży, może być bardzo opłacalna.
Każdy z programów afiliacyjnych ustala własne stawki opłat dla swoich partnerów, wszystko zależy od miejsca, produktów/usług, a także polityki danego programu.
Do najważniejszych zalet uczestnictwa w programach partnerskich możemy zaliczyć:
- Dają one gwarancję dokładnego rozliczania się i otrzymywania stałych wypłat
- Możliwość stałego monitorowania swoich postępów w sprzedaży i promocji
- Programy partnerskie zwiększają zaangażowanie Wydawców
- Formalizacja relacji Reklamodawca – Wydawca
- Każda ze stron ma jasno określone prawa i obowiązki
- Oferty Reklamodawców są bardziej atrakcyjne kiedy zapewniają odmienne formy płatności
- Reklamodawcy mają szansę na zwiększenie zainteresowania swoimi produktami/usługami Wydawców, a co za tym idzie za ich pośrednictwem zwiększyć liczbę klientów
- Dzięki programom afiliacyjnym Wydawcy zapewniają Reklamodawcom jedną z najskuteczniejszych metod reklamowania – w pełni dopasowaną do odbiorców
- Uczestnictwo w programach partnerskich wpływa na zwiększenie tempa rozwoju firmy
Więcej na temat sieci afiliacyjnych, programów partnerskich, sposobów rozliczania i wielu innych tematów związanych z marketingiem afiliacyjnym znajdziecie na naszym blogu.
A wy myśleliście już nad przystąpieniem do jakiegoś programu afiliacyjnego? A może macie już jakieś doświadczenia w tym temacie? Zachęcamy do komentowania i podzielenia się z nami swoimi wrażeniami!
Uwaga! Jeżeli interesujesz się tematem marketingu afiliacyjnego i programów partnerskich, koniecznie zobacz nasz darmowy poradnik:
Marketing Afiliacyjny dla twojej firmy: