
Jakie są zatem główne źródła zwiększające oglądalność stron, które stosują Wydawcy?
Bezpłatne wyszukiwanie (ograniczne wyniki wyszukiwania)
Wiele osób, które zajmuje się marketingiem afiliacyjnym doskonale radzi sobie także z zagadnieniem jakim jest optymalizacja i pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych (SEO – „serach engine optimalization”). Dzięki znajomości SEO mogą bardzo łatwo umieszczać swoje strony na najwyższych pozycjach w wyszukiwarkach. Dotyczy to określonych wyrażeń i słów kluczowych, po których znajdujemy daną stronę internetową. Jest to bezpłatna metoda, która efektywnie podnosi oglądalność strony.
Wykorzystywanie słów kluczowych w nazwach domen
Istotnym zabiegiem, który zwiększa ruch na stronach jest wyszukiwanie terminów poprzez dodanie do nich końcówki adresu –pl, – com czy – org. Jeśli zatem ktoś szuka w Internecie programu Auto Responder, to zamiast wpisywania w wyszukiwarce „Auto Responder Software”, może w pasku adresu wpisać „AutoResponderSoftware.com”. Warto pamiętać o możliwości takiego ustawienia adresu internetowego. Jest to dodatkowe źródło, które dostarcza kolejnych gości na naszych stronach.
Płatne wyszukiwanie (Kampanie reklamowe PPC)
Kolejną możliwość daje wykupienie płatnego miejsca w wyszukiwarce. Dzięki temu nasza strona będzie wyświetlana jako pierwsza, a dodatkowo także po prawej stronie wyników wyszukiwania. Za takie pozycjonowanie wyszukiwarka Google pobiera określone opłaty na podstawie kliknięć.
Reklama banerowa
Aby zwiększyć ruch na swoich stronach i promować Reklamodawców, niektórzy Wydawcy decydują się na kupno reklam i umieszczenie ich na stronach należących do branży medialnej. Oprócz tego, Wydawcy praktykują również sponsorowanie określonych stron a także umieszczają reklamy w newsletterach.
Reklama w mediach społecznościowych
W dobie popularności takich portali jak FaceBook, Twitter, Linkedln czy Youtube, Wydawcy nie mogliby nie wykorzystać możliwości promocji jakie oferują social media. Dzięki zintegrowaniu strony internetowej z kontami na powyższych portalach, kierują użytkowników social mediów bezpośrednio na swoje strony.
Uwaga! Koniecznie zobacz przewodniki po marketingu na Facebook’u, Twitterze i innych mediach społecznościowych.
E-mail marketing
Wielu Wydawców coraz częściej korzysta z list mailingowych i przykłada dużą uwagę do ich rozbudowywania. Dzięki nim mogą wysyłać do swoich subskrybentów powiadomienia o promocjach, które prowadzą. W konsekwencji zwiększają ruch i sprzedaż na stronach Reklamodawców.
Zobacz przewodnik po skutecznym email marketingu.
Są to tylko niektóre ze sposobów reklamowania swoich stron, jakie daje Internet. Warto pamiętać, aby w miarę możliwości korzystać z nich wszystkich. Mogą tylko przynieść dodatkowe korzyści dla Wydawców, którzy poprawią wyniki oglądalności swoich stron oraz dla Reklamodawców, którzy podniosą wyniki sprzedaży. A zachętą do działania powinna być bezpłatność większość tych metod.

