Sprawdzone zostały wymagania istniejących Sieci Afiliacyjnych względem nowych użytkowników i formalności związanych z rejestracją. Na postawie zebranych informacji przedstawiamy kilka najważniejszych kwestii, które każdy aplikujący powinien przygotować przed rejestracją.
Co będzie ci potrzebne?
- Nazwa
- Adres e-mail
- Inne dane kontaktowe (np. numer telefonu)
- Aktualny adres
- Nazwa firmy (opcjonalnie)
- Informacje odnośnie płatności (PayPal czy inna forma)
- Szczegóły dotyczące strony w tym UB i nisze
- W jaki sposób zamierzasz generować ruch (e-maile, PPC, SEO)
- Jeśli wybierasz opcję e-mail, zostaniesz poproszony o adres IP serwera twojej poczty
- Informacje dotyczące innych Sieci z którymi współpracujesz
Domena
Zostaniesz poproszony o podanie domeny, której używasz do prowadzenia wszelkich działań. Upewnij się, że domena jest aktywna i nie występuje w postaci holding page. Poza tym, upewnij się, że nazwa wybranej domeny jest adekwatna i ma potencjał, aby zapewnić Sieci leady i sprzedaż. Należy unikać umieszczania nazw w domenie typu adwords.com lub innych pochodnych, ponieważ prawdopodobnie zostaną one odrzucone (to zależy od Sieci, często w przypadku PPC jest to dopuszczalne). Jeśli zajmujesz się wyłącznie SEM, odradzamy umieszczania jakiejkolwiek zewnętrznej strony w nazwie.
Adres e-mail
Jest to istotna część rejestracji. Najlepiej podać adres e-mail, który koresponduje z wcześniej podaną nazwą domeny. Takie rozwiązanie dowodzi twojej legalności działań w Sieci do której aplikujesz. Staraj się unikać darmowych kont pocztowych takich jak hotmail, gmail czy yahoo.
Weryfikacja
W tym momencie rejestracji większość Sieci poprosi cię o weryfikację tego, czy jesteś właścicielem strony lub nawiążą z tobą kontakt, aby porozmawiać na ten temat. Jest to dobra okazja, aby rozpocząć od rozmowy z Opiekunem Wydawców Sieci do której aplikujesz, jeszcze zanim zostaniesz zaakceptowany. To pomoże ci w sprawdzeniu skuteczności i wiedzy posiadanej przez Sieć. Zdarza się czasem, że Sieć w ramach weryfikacji prosi o umieszczenie jednego z linków ich dotychczasowych partnerów na twojej stronie.
Czego nie robić, kiedy zostaniesz zaakceptowany do programu partnerskiego?
- Nie kłam o stronie, której jesteś właścicielem
- Nie staraj się od razu zarabiać najwięcej przy pierwszych ofertach, poczekaj, aż osiągniesz pewniejszą pozycję
- Nie przysparzaj kłopotów swojemu Opiekunowi Wydawców, współpracuj z nimi mądrze
- Unikaj licytacji marek
- Bądź ostrożny w motywowaniu odbiorców, niektóre oferty na to pozwalają, jednak większość tego unika
W jaki sposób powinieneś współpracować z Opiekunem Wydawców?
Opiekunowie są głównym źródłem informacji w niektórych Sieciach, najważniejsze jest to jak z nimi pracujesz – im skuteczniejszy jesteś, tym więcej obie strony zarabiają.
Zadawaj właściwe pytania, nie musisz się przepracowywać, aby samodzielnie uzyskać odpowiedzi:
– Które z ofert aktualnie mają wysoki współczynnik konwersji?
– Które ze stron docelowych są najpopularniejsze? (większość Opiekunów nie odpowie na to pytanie, ale warto próbować!)
To wszystko powinno wystarczyć, abyś mógł zacząć owocną współpracę z wybraną Siecią, zatem do dzieła!