W lipcu 2010 roku powstał podobny artykuł związany z social media, gdzie zbadano niektóre zadziwiające wyniki uzyskane w przestrzeni mediów społecznościowych. Wtedy Wielką Piątkę stanowiły Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube i blogowanie. Co zmieniło się od tamtej pory? Przedstawiamy 52 intrygujące fakty dotyczące social media w 2012 roku.
- 85% kobiet jest irytowana przez swoich znajomych (uwaga – nie wydaje nam się, żeby ta kwestia ograniczona była wyłącznie do Facebooka!)
- Linki z materiałami dotyczącymi seksu, są udostępniane 90% więcej razy, niż jakiekolwiek inne linki
- Ponad 350 milionów użytkowników cierpi na syndrom uzależnienia do Facebooka
- 25% użytkowników nie dba zupełnie o jakiekolwiek formy ochrony prywatności
- Przeciętny użytkownik Facebooka ma 130 znajomych
Statystyki pochodzą z Economist, Social Times, CNN.
- 750 tweetów na sekundę jest udostępnianych na Twitterze
- Oryginalna wersja beta Twittera została uruchomiona w dniu urodzin CEO Evan’a Williams’a
- Jeśli Twitter byłby krajem, zajmowałby 12 miejsce w rankingu światowym pod względem wielkości
- 30% użytkowników Twittera posiada roczny dochód wyższy niż 100 000 dolarów
- Twitter obsługuje więcej zapytań miesięcznie niż kombinacja Bing’a i Yahoo (odpowiednio 24 miliardy na Twitterze w stosunku do 4,1 miliarda (Bing) i 9,4 miliarda(Yahoo))
Statystyki pochodzą z Compete, Centrum Prasowego Twittera i BNN News.
- W każdej sekundzie rejestruje się dwóch nowych użytkowników na LinkedIn
- LinkedIn posiada 161 milionów użytkowników w ponad 200 krajach i społecznościach
- Użytkownicy są na dobrej drodze, aby dokonać więcej niż 5,3 miliarda wyszukiwań na platformie w 2012 roku
- Przychody LinkedIn podwajają się każdego kwartału w ciągu ostatnich dwóch lat
- Istnieje ponad milion grup na LinkedIn
Statystyki pochodzą z Centrum Prasowego LinkedIn
YouTube
- YouTube powstał, aby użytkownicy mieli możliwość przekazywania sobie prywatnych filmików wideo od kiedy ich format był zbyt duży do przesłania drogą mailową
- Najczęściej oglądanym wideo jest produkcja Lady Gagi „Bad Romance” i odnotowuje 470 milionów wyświetleń
- Najczęściej oglądanym niekomercyjnym wideo jest „Charlie Bit My Finger Again” i odnotowuje ponad 458 milionów wyświetleń
- Przeciętny odwiedzający YouTube każdego dnia spędza na nim 15 minut
- Pierwotnie YouTube pełnił funkcję serwisu randkowego i działał pod wpływem strony Hot Or Not
Statystyki pochodzą z Techzine i Archiwów YouTube
Blogowanie
- 3 miliony nowych blogów powstają każdego miesiąca
- 60% blogerów jest między 25 a 44 rokiem życia
- 20% blogerów prowadzi bloga od ponad sześciu lat
- Profesjonalni blogerzy prowadzą średnio cztery blogi
- 35% blogerów firmowych pracowało w dziennikarstwie, mediach lub zajmowało się pisaniem zawodowo
Statystyki pochodzą z Technorati State of the Blogosphere 2011
- Pinterest generuje większy ruch niż kompilacja YouTube, Google+ i LinkedIn
- Użytkownicy na portalu spędzają niecałe 16 minut podczas jednorazowej wizyty
- Najpopularniejszy jest w grupie wiekowej 25-34, która stanowi 27,4% wszystkich użytkowników
- Pineterst ma dziennie 1,3 miliona odwiedzających
- 97% fanów Pinterest’a na Facebook’u to kobiety.
Statystyki pochodzą z Modea
- 25% użytkowników Instargarmu przesłało więcej niż trzy zdjęcia
- Ponad 5 milionów zdjęć jest przesyłanych każdego dnia
- Prezydent Obama korzysta z Instagramu od stycznia 2012
- Earlybird jest najpopularniejszym filtrem, preferuje go ponad 12,5% użytkowników (47% użytkowników nie wykorzystuje żadnych filtrów, „naturalne” wydanie jest najpopularniejsze)
- W każdej sekundzie pojawia się 575 „Lubię to”
Statystyki pochodzą z Centrum Prasowego Instagramu, ReadWriteWeb i Social Media Delivered.
Google +
- „Student” jest najczęściej występującym zawodem wśród użytkowników Google +
- Ponad 2/3 użytkowników to mężczyźni
- Przycisk Google +1 jest używany ponad pięć miliardów razy dziennie
- Google+ uzyskuje 635 000 nowych użytkowników każdego dnia
- Ponad 42% użytkowników Google + jest singlami
Statystyki pochodzą z Google Blog, Techcrunch, Google Investor Reports.
Wpływowe platformy Social Media
- Klout ma 50 razy większy ruch niż PeerIndex, a jest jego najbliższym konkurentem
- Kred stara się zmierzyć wpływ offline pozwalając na dodawanie osiągnięć z dala od aktywności online
- Klout zmienił swój model prywatności pozwalając na rezygnację ze swoich usług po negatywnym wydźwięku w 2011 roku
- Empire Avenue ma użytkowników w ponad 150 krajach
- Justin Bieber jest jedyną osobą z doskonałym wynikiem Klout równym 100
Statystyki pochodzą z Social Media Today i The Next Web.
Mobilne strony
- 42% telefonów używanych w USA to smarthony, natomiast w Europie przejęły one 44% rynku
- Ponad 110 milionów użytkowników smartphonów w USA i Europie odwiedza sieci społecznościowe i blogi za ich pośrednictwem
- Tablety w ciągu dwóch lat uzyskały 40 milionów użytkowników w USA, smartphonom osiągniecie takiego wyniku zajęło siedem lat
- Chiny są numerem jeden na świecie pod względem korzystania ze smartphonów, posiadając miliard użytkowników
- W Wielkiej Brytanii istnieje dwa razy więcej użytkowników smartphonów, niż osób palących papierosy
Statystyki pochodzą z ComScore i SoMobile.
Ekstra fakty
- Szacuje się, że osoby korzystające z gier w social media wydadzą 6 miliardów dolarów na wirtualne dodatki do nich w 2012 roku
- Jedna na pięć par poznaje się online; trzy na pięć par homoseksualnych poznaje się online
Statystyki pochodzą z Marketer i Stanford University.