74% małych przedsiębiorstw nie ma jeszcze zaprojektowanych zoptymalizowanych wydań mobilnych swoich stron, a tylko jedna na dziesięć uważa, że jest to konieczne. Wyniki te pochodzą z badań przeprowadzonych na właścicielach małych firm (realizował je Serif) i wyraźnie pokazują, że mają oni wciąż poważne zaległości w kwestiach rozwoju mobilnego Internetu.
Wprowadzając zoptymalizowane mobilne wersje swoich stron, firmy mają gwarancję, że ich potencjalni klienci mogą szybciej i łatwiej odnaleźć potrzebne informacje, dzięki czemu zyskają przewagę nad rywalami.
Mobilne wyszukiwanie wzrosło o 500% w ciągu ostatnich dwóch lat, podczas gdy 85% użytkowników smarphonów w Wielkiej Brytanii poszukuje za ich pośrednictwem informacji lokalnych.
Małe firmy i przedsiębiorcy indywidualni pozostają w tyle jeśli chodzi o marketing online. Aż 40% firm nie posiada stron internetowych. Te, które je posiadają są zaślepione. 50% uważa, że atrakcyjny wygląd jest konieczny dla efektywnego działania strony, 29% twierdzi, że zależy to od informacji kontaktowych, 9% powołuje się na social media, a 7% na politykę prywatności. Większość stron internetowych małych firm nie jest dostosowanych do wydań mobilnych. W badaniu w Wielkiej Brytanii udział wzięło 400 respondentów posiadających strony firmowe, 50% z nich to specjaliści pracujący na własny rachunek, a pozostałe 50% to decydenci w małych firmach. W kwestii mobilnych stron internetowych 74% z nich nie posiada wydania dostosowanego do przeglądania na smartphonach, a 86% nie stworzyło wydania kompatybilnego z tabletami. 41% firm zignorowałoby optymalizację stron do wydań mobilnych, jeśli uważałoby, że jest to zadanie zbyt drogie lub za trudne do wykonania. 40% nawet nie ma pojęcia o tym w jaki sposób ich strony wyświetlają się na smartphonach i tabletach. Jedynie 1 na 10 osób uważa, że konieczne jest posiadanie wydania mobilnego swojej strony internetowej.