Marketerzy poświęcają mnóstwo czasu na tworzenie treści, budowanie stron docelowych i generowanie leadów. Dokładnie tak jak powinni! Mając w posiadaniu potężny ładunek leadów, możesz także wysłać wielką dawkę niesamowitych wiadomości e-mail marketingu, aby przekształcić leady w realnych klientów, uskuteczniając swoje działania marketingowe i promocyjne.
Problem tkwi w tym, że entuzjazm twoich subskrybentów może z czasem maleć. Bywa tak, że niezależnie od tego jak wspaniały będziesz prowadzić e-mail marketing to część odbiorców przestanie klikać, przestanie otwierać wiadomości, a nawet ewentualnie zdecyduje się na wypisanie z subskrypcji.
Ale co stanie się w sytuacji kiedy będziesz miał lepszy wgląd w powody dla których odbiorcy zachowują się właśnie w ten sposób? Cóż, prawdopodobnie będziesz mógł coś z tym zrobić. Nadszedł ratunek dla twojego marketingu i reklamy! Firma Litmus stworzyła tą poręczną infografikę, która w prosty sposób przedstawia powody dla których odbiorcy tracą zainteresowanie twoją pracą, a co ważniejsze – dają pomysły jak możesz temu zaradzić.
Dlaczego czytelnicy tracą zainteresowanie twoim e-mail marketingiem
Po wizycie na twojej stronie, dokonaniu zakupu lub przejrzeniu twojego firmowego bloga, klient zdecydował się na zapisanie do subskrypcji, aby otrzymywać od ciebie wiadomości. Dla marketera jest to najdelikatniejsza i najtrudniejsza relacja do utrzymania i nawet jeden niewłaściwy krok może skończyć się tragicznie powodując, że twoja elektroniczna korespondencja wyląduje w folderze spam. Spójrz poniżej, aby dowiedzieć się w jaki sposób uniknąć tej tragedii podczas wysyłania wiadomości e-mail do masowych grup ludzi.
To rynek subskrybentów
Niechciana korespondencja stała się przyczyną dla której subskrybenci coraz bardziej obawiają się udostępniania swoich adresów e-mail.
77% amerykańskich konsumentów internetowych, twierdzi, że stało się bardziej ostrożne w podawaniu swojego adresu e-mail firmom w ciągu ostatniego roku
18% twierdzi, że nigdy nie otwiera wiadomości e-mail przesyłanych przez firmy
Co gorsza
Niezaangażowani użytkownicy mogą być bezpośrednio odpowiedzialni za niedostarczenie twoich wiadomości do skrzynek odbiorczych.
Dostawcy Usług Internetowych (ISPs) monitorują nawyki swoich użytkowników, a także poziom zaangażowania subskrybentów, chociażby obserwują niski współczynnik klikalności, co może skutkować przesłaniem twojej wiadomości do folderu spam.
Niektórzy usługodawcy posuwają się dalej w swoich analizach i aktualnie segregują wiadomości jeszcze bardziej agresywnie niż do tej pory:
Spójrzmy na Gmail:
SKRZYNKA PRIORYTETY
Gmail wprowadził Skrzynkę Priorytetów, która segreguje wiadomości e-mail w oparciu o nawyki użytkownika. Automatycznie identyfikuje ważne wiadomości w oparciu o informacje o ich odczytaniu i udzielonych odpowiedziach, dodatkowo uwzględnia treści oznaczone przez samego użytkownika jako „ważne”.
ZAANGAŻOWANIE SUBSKRYBENTA
Gmail wykorzystuje zaangażowanie subskrybenta do oznaczenia poziomu ważności zamówionej subskrypcji dla użytkownika, co dodatkowo utrudnia swobodny przepływ twoich wiadomości e-mail.
Spójrzmy na Hotmail:
Hotmail mierzy zaangażowanie subskrybenta w następujący sposób, aby określić właściwe wiadomości do dostarczenia:
- Wiadomości odczytane, następnie usunięte przez subskrybenta.
- Wiadomości usunięte bez uprzedniego odczytania.
- Wiadomości na które użytkownicy odpowiedzieli.
- Częstotliwość otrzymywania i odczytywania wiadomości od poszczególnych kontaktów.
UTRATA ZAINTERESOWANIA
Powody dla których ludzie rezygnują z subskrypcji:
54% twierdziło, że wiadomości e-mail przychodzą ze zbyt dużą częstotliwością
49% uznało treści za powtarzające się lub nudne z upływem czasu
47% otrzymywało zbyt dużą liczbę wiadomości i zdecydowało się na zmniejszenie ich ilości
25% uznało treści za nieistotne
24% wolało poszukiwać informacji samodzielnie
22% zapisało się do jednorazowej oferty
13% zmieniły się okoliczności (przeprowadzka, małżeństwo, zmiana pracy, itp.)
8% zmieniło firmę na dostarczającą lepsze informacje
6% znalazło alternatywny sposób na uzyskiwanie tych samych informacji (za pośrednictwem bloga, Facebook’a, itp.)
KIEDY SUBSKRYBENT NIE JEST DŁUŻEJ ZAINTERESOWANY OTRZYMYWANIEM TWOICH WIADOMOŚCI, NAJPRAWDOPODOBNIEJ:
67% kliknie w rezygnację z subskrypcji
17% będzie kasowało wiadomości po ich dostarczeniu
8% kliknie na przycisk „spam” lub „kosz”
6% nie zrobi nic, będzie wyłącznie ignorować otrzymane wiadomości
2% uruchomi filtr w swoim programie pocztowym
SZTUCZKI HANDLOWE
W e-mail marketingu nigdy nie może wszystko iść gładko jeśli chodzi o zaangażowanie subskrybentów. Ten wybredny rodzaj związku zawsze musi być traktowany ze szczególną starannością. Jednakże odpowiednio wykorzystując tą metodę twoja firma może osiągnąć świetne wyniki.
ZASADY ZAPISYWANIA TWOICH WIADOMOŚCI
Wprowadzenie zasad przedstawionych poniżej pomoże ci w uzyskaniu pewności, że twoje wiadomości będą dostarczane tak długo, jak subskrybent pozostanie zaangażowany:
Twoi subskrybenci powinni zacząć od wypełnienia formularza zapisu (lub jego podwójnego wydania) na listę wysyłkową, co stanowi dobry początek dla przyszłych relacji. Dzięki temu budujesz pewność i zaufanie do twojej firmy.
Stwórz program powitalny dla swoich subskrybentów, uwzględnij ważne preferencje oraz opcje związane z częstotliwością otrzymywania wiadomości. Tym sposobem będziesz komunikować się ze swoimi odbiorcami zgodnie z ich preferencjami co pomaga w budowaniu zaangażowania.
Monitoruj reakcje swoich subskrybentów. Zmiany w ich zaangażowaniu mogą bezpośrednio przeszkodzić w dostarczaniu twoich wiadomości e-mail.
Czy któryś z wyżej wymienionych powodów zaskoczył was? Jakie taktyki stosujecie w celu utrzymania zaangażowania użytkowników w kampaniach e-mail marketingu?