Co musisz wiedzieć o Google Analytics

Styczeń 22, 2015 Analityka Internetowa Narzędzia

Google Analytics to doskonałe narzędzie do maksymalizacji korzyści z istnienia w świecie online. Choć jest bardzo przyjazny użytkownikowi, używanie nowego systemu zawsze ma krzywą uczenia się. Nie czuj się przytłoczony. Aby wszystko ułatwić najważniejsze rzeczy podkreślono.

Po pierwsze, pamiętaj, że Google Analytics ma pracować dla właścicieli witryn, nie kogoś innego. Instalacja kodu śledzenia na stronie sprawia, że proces się toczy, ale ważne jest by dowiedzieć się jakie są cele. Wskaźnik odrzuceń, wskaźnik konwersji reklamy i współczynnik klikalności może być monitorowany. Zastanów się przez chwilę jakie cele możesz osiągnąć dzięki Google Analytics.

Połączenie Analytics z innymi funkcjami Google

Właściciele witryn, którzy używają Google AdWords i Google AdSense powinni połączyć je z Google Analytics jak najszybciej. To pozwala uniknąć wykonywania podwójnej pracy i pozwala właścicielowi strony na zarządzanie narzędziami Google w jednym miejscu. Połączenie może odbyć się automatycznie przy ustawianiu Analytics i zajmie zaledwie kilka sekund. Szybko sprawdź, które strony przynoszą największe przychody i śledź ROI. Rozważ Analytics jako centrum narzędzi.

SEO nie jest automatyczne

Google Anaytics może poinformować właściciela witryny jak wygląda ich optymalizacja w wyszukiwarce (SEO), ale SEO wymaga poświęcenia mu uwagi. Analytics może pomóc w rozpoznaniu słów kluczowych i fraz. Jednakże nie zastąpi to prawdziwego badania, sprawdzania słów kluczowych konkurencji i posiadania w 100 % oryginalnej, organicznej treści. SEO to oddzielna bestia do ujarzmienia, ale Analytics pozwala użytkownikom na sprawdzenie tego jak sobie z tym radzą.

Wyklucz ludzki błąd z raportowania

Początkowo ważnym jest aby bawić się raportami w celu określenia, które są najważniejsze i preferencyjne. Jednakże gdy raz uregulujesz ustawienia, zautomatyzuj proces. Właściciele stron mogą skonfigurować automatyczne raporty e-mail z niezbędnymi informacjami. Wiadomości te mogą być wysyłane w dostosowanych odstępach do listy kluczowych interesariuszy. Gdy zautomatyzujesz raporty Analytics wszystko będzie na tej samej stronie i nie będziesz musiał poświęcać czasu na ich opracowywanie i wysyłanie

Wszystko jest w Podglądzie

Prawie wszystko czego przeciętny właściciel strony potrzebuje znajduje się bezpośrednie w sekcji głównej (Podgląd). Obejmuje odwiedziny, odsłony, współczynnik odrzuceń, średni czas spędzony na stronie i procent nowych wizyt. Google znany jest z rzeczy łatwych i przyjaznych użytkownikom, dlatego zanim zakopiesz się głębiej i poczujesz frustrację dokładnie obejrzyj główną stronę.

Analytics potrzebuje pomocy

Pamiętaj, że Analytics to wspaniałe narzędzie, ale musi być używane. Brak raportów nie pomoże w obserwacji. Użyj go jako fundament aby zobaczyć jak działa strona i w jakim kierunku iść by poprawić swoje wyniki. Liczby nie kłamią, dlatego przyjrzyj się stronom, które dobrze sobie radzą i tym, które być może potrzebują pomocy. Co trzeba zmienić?

Generalnie Google Analytics jest prosty w użyciu i bardzo skuteczny. Nie musisz już zgadywać, która strona potrzebuje uwagi. Jest to jedno z najpotężniejszych narzędzi, dlatego zacznij go używać.