W Internecie znajdziemy Reklamodawców, którzy zajmują się sprzedażą wszystkiego, co tylko możemy sobie wyobrazić. Ci najbardziej znani należą do programów partnerskich. I nie chodzi tutaj tylko o największych Reklamodawców. Do programów partnerskich należą bowiem też Reklamodawcy, którzy zajmują się sprzedażą detaliczną, niszowymi produktami skierowanymi do wąskiego grona odbiorców a także specjaliści z danej branży.
Większość Reklamodawców, którzy odnoszą sukcesy z biznesu online, potrafią rozpoznawać oczekiwania klientów i zwiększać ruch na swojej stronie należą do programów partnerskich.
Gdzie zatem można znaleźć Reklamodawców?
Są dwa główne sposoby dzięki, którym można do nich dotrzeć. Można skierować się bezpośrednio na ich strony internetowe. Tam powinien znajdować się link odnoszący do programu partnerskiego. Często jest on umieszczony w stopce nawigacji albo w zakładce „kontakt” lub „o nas”.
Drugi sposób polega na wyszukaniu ich w sieci afiliacyjnej. Wydawca po zalogowaniu się w sieci, może znaleźć Reklamodawcę, którym jest zainteresowany i chciałby z nim współpracować.
Oprócz tych dwóch głównych metod, Reklamodawcy promują program partnerski, do którego należą na forach branżowych, na swoich blogach czy imprezach branżowych. Największym takim wydarzeniem jest „Affiliate Summit Marketing Conference”, które odbywa się co roku w USA.
Zanim Reklamodawca zdecyduje się na zastosowanie marketingu afiliacyjnego, wcześniej musi podjąć kilka ważnych decyzji.
- Jaka będzie wysokość prowizji dla Wydawcy?
- Czy i jakiej wysokości premie dla Wydawcy uwzględni Reklamodawca? Dotyczy to przede wszystkim Wydawców „z górnej półki”, których stawki są również wyższe.
- Jak będzie wyglądał program partnerski pod względem technologicznym? Sukces sieci afiliacyjnej polega na śledzeniu efektów programów partnerskich. Istotnym wskaźnikiem jest tutaj cena. Start niektórych sieci afiliacyjnych to koszt wynoszący od 10 tys. dolarów plus comiesięczne wysokie opłaty. Inne równie znaczące sieci potrzebują kapitału początkowego wynoszącego poniżej tysiąca dolarów i minimalnych opłat co miesiąc.
- Kto uruchomi program partnerski i kto będzie nim zarządzał? Marketing afiliacyjny to nie tylko technologia, która pozwala śledzić sprzedaż i przynosić płynące z niej zyski. Jest to biznes oparty na komunikacji. Dlatego ważne jest ustalenie tego, kto poprowadzi dany program partnerski oraz kto od początku będzie dla nas pracował. Zatrudnienie wykwalifikowanych pracowników uchroni nasz biznes przed brakami, niedociągnięciami i błędami.
- Jak osoby zarządzające będą wspierać program partnerski? Warto zwrócić uwagę na inwestycję jaką jest kanał partnerski. Wymaga to poniesienia kosztów i uruchomienia kanału marketingowego na kilka miesięcy przed rozpoczęciem działalności. Jednak taka inwestycja procentuje a korzyści zaczynają się pojawiać po pewnym czasie.
Potrzebujesz więcej informacji? Zobacz nasz darmowy przedownik po programach partnerskich.