Jeśli ktoś, kiedyś zastanawiał się, czy oś czasu na Facebooku może powodować wzrost znajomości danej marki, to odpowiedź brzmi TAK. Z badania przeprowadzonego przez ‘Simply Measured’ dotyczącego zaangażowania w markę wynika, że przeniesienie marek na oś czasu było dobrym rozwiązaniem. Dzięki temu, zyskały one średnio 46% więcej zaangażowania w markę.
Badanie ‘Simply Measured’ obejmowało dosyć niewielką próbę (15 fanpage’y marek na Facebooku) a największymi beneficjentami były takie marki jak Livestrong i Toyota, które odnotowały wzrost zaangażowania o 161% i 156%. Tak mała próba i tak znaczące marki mogły nieco zafałszować wyniki. Niemniej jednak warto przyjrzeć się wynikom tych badań.
Adam Schoenfeld (dyrektor generalny ‘Simply Measured’) podkreślił, że wyniki były wstępne a w badaniu wzięli udział „pierwsi użytkownicy” Facebooka. Zaangażowanie w markę porównywano w dwóch okresach. Pierwszy obejmował czas od 1 stycznia do 29 lutego 2012r. a kolejny od 29 lutego (dzień, w którym Facebook dał możliwość wprowadzenia osi czasu dla marek) aż do 26 marca 2012r. Jeśli marka utworzyła swojego fanpage’a z osią czasu po 29 lutym, to pomiar rozpoczynano od tej daty. Wyniki przedstawiały się następująco:
Głębsza analiza pokazała, że aktualizacje statusów na osi czasu w porównaniu z okresem z przed wprowadzenia Timeline’u spadły. Wzrosło natomiast, aż o 65% zaangażowanie w filmy i zdjęcia. Według Adama Schoefeld’a, większe obrazy na osi czasu prowadzą do większego zainteresowania materiałami zdjęciowymi.
Facebook poinformował, że tydzień po wprowadzeniu osi czasu około 8 milionów marek (mniej więcej jedna czwarta wszystkich marek na Facebooku) zaktualizowała nowy wygląd swojej strony. Te marki, które nie zmieniły starego designu, miały czas do 30 marca, kiedy to zmiana miała być wprowadzona automatycznie.