W jaki sposób powinno działać śledzenie linków partnerskich? [Infografika]

Liderzy w branży mierzą skuteczność linków śledzących i mówią o tym jak powinny działać poprawnie

Jednym wspólnym wątkiem dla wszystkich programów partnerskich są linki śledzące. Pozwalają one Wydawcom zarobić pieniądze za wygenerowane leady i realną sprzedaż w podziale na każdego z nich. Dzięki tej technologii marketing afiliacyjny może istnieć, a także wprowadzać zmiany i innowacje w technologiach stosowanych na stronach internetowych oraz ich mobilnych odpowiednikach, a każda branża biznesowa widzi działanie linków śledzących w inny sposób. Przedstawiona infografika nie dostarcza wskazówek dotyczących standaryzacji, ale jest małym oknem pokazującym opinie Reklamodawców, Wydawców i Sieci w odniesieniu do afiliacyjnych linków śledzących.

W badaniu wzięło udział 150 reprezentantów branży w podziale: 29% Reklamodawców, 31% Sieci Afiliacyjne i 40% stanowili Wydawcy. Odpowiedzieli oni na następujące pytania:

Jaki rodzaj informacji pozostawiasz w linkach śledzących? Na to pytanie udzielili odpowiedzieli: w 25% przypadków jest to źródło informacji, w 21% to wartość Subkonta, 12% to informacje o użytkowniku (adres email), 11% to parametry optymalizacji, w przypadku 18% to każda z wyżej wymienionych informacji, a 13% z badanych nie wyraziło opinii na ten temat.

Czy wartości które nie są unikalne powinny być zakwalifikowane do innych parametrów? W tym przypadku 33% badanych odpowiedziało „tak”, 22% – „nie”, natomiast 45% z nich nie miało opinii na ten temat.

Czy parametry ID powinny być wyłącznie w postaci wartości liczbowych? Odpowiedzi respondentów: 21% twierdzi, że „tak”, aż 48% „nie”, a 31% nie wyraziło swojej opinii.

Czy dane zawarte w linkach śledzących powinny być zaszyfrowane? Tutaj odpowiedzi wyglądały następująco: aż 60% stwierdziło, że „tak”, 13% odpowiedziało, że „nie”, a 25% nie miało w tej kwestii wyrobionej opinii.

Jak wielu parametrów SubKonta najczęściej stosujesz w pojedynczym linku śledzącym? I w tym przypadku dowiadujemy się, że 19% badanych używa 1, aż 40% dwóch do trzech, 9% czterech do pięciu, jedynie 3% dziecięciu i więcej, natomiast 29% nie wyraziło opinii w tej kwestii.

Poza linkami śledzącymi, jakie jeszcze technologie skierowane na śledzenie powinny być zestandaryzowane? Na to pytanie 27% respondentów odpowiedziało, że standaryzacji powinno również ulec śledzenie pikseli, 25% zwraca także uwagę na śledzenie aktywności z użyciem urządzeń mobilnych, 21% odnosi się do tagów reklam, a 16% rozróżnienia Subkont i ID źródeł, natomiast 11% nie wyraziło swojej opinii na ten temat.

Jakie dane powinny być zawarte w linkach śledzących? 22% odpowiedziało, że unikalne ID Wydawcy, 16% skupiło się na nazwie źródła, 14% na SubKontach, 13% na Subkontach Wydawców, natomiast 29% udzieliło wszystkich wyżej przedstawionych odpowiedzi, a 6% nie przedstawiło swojej opinii na ten temat.

W odniesieniu do standardów technologii śledzenia i który format linków śledzących preferujesz? Odpowiedzi respondentów znajdziemy na końcu infografiki w podziale na konkretne przykłady.

Jak widać, informacje o Źródle i SubKontach są jednymi z najbardziej preferowanych wartości służących do określenia realnych wyników śledzenia konwersji. Co ciekawe, 40% Wydawców biorących udział badaniu stosuje od 2 do 3 identyfikatorów jednocześnie. Często mówi się o standaryzacji technik śledzenia także w odniesieniu do urządzeń mobilnych, ale o tym piszemy w oddzielnym artykule.