Nie tylko Reklamodawcy, którzy chcą sprzedać jak największą ilość swoich produktów potrzebują reklamy na stronach internetowych. Także Wydawcy muszą zadbać o to, aby ich strony cieszyły się dużą oglądalnością. Aby zwiększyć ruch i zainteresowanie, uciekają się do różnych sposobów.
Jakie są zatem główne źródła zwiększające oglądalność stron, które stosują Wydawcy?
Bezpłatne wyszukiwanie (ograniczne wyniki wyszukiwania)
Wiele osób, które zajmuje się marketingiem afiliacyjnym doskonale radzi sobie także z zagadnieniem jakim jest optymalizacja i pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych (SEO – „serach engine optimalization”). Dzięki znajomości SEO mogą bardzo łatwo umieszczać swoje strony na najwyższych pozycjach w wyszukiwarkach. Dotyczy to określonych wyrażeń i słów kluczowych, po których znajdujemy daną stronę internetową. Jest to bezpłatna metoda, która efektywnie podnosi oglądalność strony.
Wykorzystywanie słów kluczowych w nazwach domen
Istotnym zabiegiem, który zwiększa ruch na stronach jest wyszukiwanie terminów poprzez dodanie do nich końcówki adresu –pl, – com czy – org. Jeśli zatem ktoś szuka w Internecie programu Auto Responder, to zamiast wpisywania w wyszukiwarce „Auto Responder Software”, może w pasku adresu wpisać „AutoResponderSoftware.com”. Warto pamiętać o możliwości takiego ustawienia adresu internetowego. Jest to dodatkowe źródło, które dostarcza kolejnych gości na naszych stronach.
Płatne wyszukiwanie (Kampanie reklamowe PPC)
Kolejną możliwość daje wykupienie płatnego miejsca w wyszukiwarce. Dzięki temu nasza strona będzie wyświetlana jako pierwsza, a dodatkowo także po prawej stronie wyników wyszukiwania. Za takie pozycjonowanie wyszukiwarka Google pobiera określone opłaty na podstawie kliknięć.
Reklama banerowa
Aby zwiększyć ruch na swoich stronach i promować Reklamodawców, niektórzy Wydawcy decydują się na kupno reklam i umieszczenie ich na stronach należących do branży medialnej. Oprócz tego, Wydawcy praktykują również sponsorowanie określonych stron a także umieszczają reklamy w newsletterach.
Reklama w mediach społecznościowych
W dobie popularności takich portali jak FaceBook, Twitter, Linkedln czy Youtube, Wydawcy nie mogliby nie wykorzystać możliwości promocji jakie oferują social media. Dzięki zintegrowaniu strony internetowej z kontami na powyższych portalach, kierują użytkowników social mediów bezpośrednio na swoje strony.
Uwaga! Koniecznie zobacz przewodniki po marketingu na Facebook’u, Twitterze i innych mediach społecznościowych.
E-mail marketing
Wielu Wydawców coraz częściej korzysta z list mailingowych i przykłada dużą uwagę do ich rozbudowywania. Dzięki nim mogą wysyłać do swoich subskrybentów powiadomienia o promocjach, które prowadzą. W konsekwencji zwiększają ruch i sprzedaż na stronach Reklamodawców.
Zobacz przewodnik po skutecznym email marketingu.
Są to tylko niektóre ze sposobów reklamowania swoich stron, jakie daje Internet. Warto pamiętać, aby w miarę możliwości korzystać z nich wszystkich. Mogą tylko przynieść dodatkowe korzyści dla Wydawców, którzy poprawią wyniki oglądalności swoich stron oraz dla Reklamodawców, którzy podniosą wyniki sprzedaży. A zachętą do działania powinna być bezpłatność większość tych metod.