Niewątpliwie ustalenie rzeczywistej skuteczności reklamy stanowi wyzwanie, a reklamy na Facebooku nie są tutaj wyjątkiem. Nowe badanie zrealizowane wspólnie przez agencje Reutersa i Ipsos rzuciło nieco światła na to, jakie decyzje zakupowe podejmują użytkownicy Facebooka w zależności od tego, co widzą na stronie. Na przykład, czterech na pięciu użytkowników tego portalu nigdy nie kupiło produktu / usługi pod wpływem reklamy czy komentarzy na stronie.
Po zakończeniu badania pojawiło się kilka wyników. Według sondażu, użytkownicy Facebooka w większości nie patrzą na reklamy. Nie znajdują się na portalu po to, aby kupować albo sprzedawać. Są na Facebooku głównie po to, aby wchodzić w różne interakcje (co nie jest wcale zaskoczeniem).
Na pewno interesujące jest, w jaki sposób Facebook będzie zmieniał kształt swoich prezentowanych rozwiązań dla mobilnej części użytkowników, która ciągle rośnie. Dziś reklamy nie są widoczne na interfejsach telefonów, choć podoba się to użytkownikom. Ponieważ coraz więcej ludzi korzysta z Facebooka za pośrednictwem telefonu, to prawdopodobnie ma to również wpływ na potencjalne przychody portalu. Warto więc jak najszybciej rozwiązać tą kwestię.
Ten artykuł nie sugeruje, że reklama na Fecebooku nie jest warta rozważenia. Wręcz przeciwnie, badanie Reutersa i Ipsos pokazuje jedynie, że nie zawsze jest skuteczna. Warto jest mieć tego świadomość zanim rozpocznie się kampanię reklamową na Facebooku. Dodatkowo, żeby mieć pewność , że kampania jest tworzona i zarządzana w celu zmaksymalizowania szansy na sukces, ważna jest praca z właściwymi osobami oraz/lub produktami. To, że możemy pracować samodzielnie, nie znaczy, że powinniśmy to robić.
Reklama na Facebooku może być skuteczna. Ale nie powinna być jedynym rodzajem reklamy internetowej, którą sprawdzamy i z którą eksperymentujemy.
Zdjęcia: 1