Wydawcy, czy też Afilianci promują na swoich stronach Reklamodawców. Dzięki odpowiedniej reklamie (materiały otrzymują od Reklamodawców) generują ruch na stronie, który potem przekłada się na zyski.
KIM TAK NAPRAWDĘ SĄ WYDAWCY?
Bez względu, czy są to pojedyncze osoby, czy duże firmy, to muszą być oni przekonani o racji tego, co robią. A to z tej przyczyny, że kreując reklamę powinni w nią wierzyć.
To blogerzy, którzy na swoich blogach piszą o tym, co lubią, co im się podoba, jakie mają doświadczenia. Mogą mieć jedną, dwie, trzy i więcej różnych stron czy blogów. Ich strony mogą być skierowane do wąskiej niszy i przyciągać specyficznych odbiorców. Mogą posiadać strony, które są dobrze znane małej grupie odbiorców, którzy interesują się danym tematem. Mogą być właścicielami dużych i często odwiedzanych stron, takich jak FatWallet.com czy RetailMeNot.com.
Afilianci to wysoko wyspecjalizowani ludzie, którym nie obce jest programowanie, Adobe Photoshop czy języki programowania. Z drugiej strony, mogą należeć do nich osoby z umiejętnościami ograniczonymi tylko do znajomości podstawowych programów, obsługi e-maila czy przeglądarki internetowej. Trudno przedstawić jeden obraz Wydawcy, ponieważ nie ma żadnych zasad, kto może nim zostać a kto nie.
Wydawcy prowadzą swoje strony w czasie wolnym od pracy i traktują swój biznes jako hobby a zarobione pieniądze są dodatkiem do wypłaty. Jeżeli jednak zaczynają odnosić sukces a strony przynoszą coraz większe dochody, to często rezygnują ze swojej pracy i w pełni poświęcają się swojemu biznesowi. Jakkolwiek by nie było, to sam marketing afiliacyjny nie jest ich jedynym źródłem dochodu. Na swoich stronach sprzedają reklamy, swoje produktu a także usługi.
JAKIE MOŻEMY WYRÓŻNIĆ KATEGORIE WYDAWCÓW?
„LIGHT MONETIZATION AFFILIATES”
Pierwsza grupa buduje swoje strony internetowe, ponieważ pasjonuje się danym tematem. Nie zależy im na zarabianiu pieniędzy. Jednak zdają sobie sprawę, że poprzez umieszczenie reklam mogę zdobyć dochody.
„GENERAL AFFILIATES”
Ta kategoria Afiliantów zajmuje się marketingiem afiliacyjnym kierując się wyłącznie myślą o zarabianiu pieniędzy. Źródłem ich dochodów jest kilka stron. Często korzystają także z pomocy swoich opiekunów („Affiliate Managers”).
„HIGHLY FOCUSED AFFILIATES”
To kreatywni Afilianci, którzy wszędzie znajdą możliwość osiągnięcia zysków. Myślą sezonowo, wynajdują możliwości tam, gdzie inni ich nie dostrzegają. Kiedy na początku 2000r. modne stały się dzwonki do telefonów, to właśnie ta grupa potrafiła wykorzystać nową modę i przeobrazić ją w intratny biznes.
„HIGH TRAFFIC AFFILIATES”
Ta grupa Wydawców jest niezmiernie efektywna w zwiększaniu ruchu na stronach swoich Reklamodawców. Często wykorzystują bazy adresowe, aby wysyłać reklamy i oferty drogą e-mailową. Na swoich stronach zachęcają odwiedzających do zakupów za pośrednictwem linków reklamowych.
„PROFESSIONAL COMPANIES”
I w końcu, kiedy sukcesy Afiliantów są coraz większe, to przekształcają się w wyspecjalizowane firmy zatrudniające pracowników. Jest to etap profesjonalnych i ustrukturyzowanych firm.
JAKIE STRONY PROWADZĄ WYDAWCY?
Wydawca może zbudować stronę wokół jednego produktu, który chce wypromować. Aby zachęcić klientów, może wykorzystać materiały video czy tutoriale, dzięki którym zapoznają się lepiej z ofertą.
Inny typ to strony poświęcone danej kategorii produktów. Jeśli w poprzednim przykładzie strona Wydawcy promowała kamerę Red One, to tutaj strona będzie poświęcona całej kategorii kamer.
Afilianci, którzy interesują się danym tematem, na przykład sprzętem komputerowym czy eventami, tworzą strony wyłącznie wokół tego zagadnienia. Promują zatem produkty związane tylko z fitnessem, edukacją, wakacjami, pop kulturą, sprzętem elektronicznym, winem, biżuterią, sportem, podróżami, grami komputerowymi, ślubem czy filmem.
Więcej o wydawcach w programach partnerskich znajdziesz w darmowym przewodniku po marketingu afiliacyjnemu.