Planowanie, badanie, targetowanie i ruch
Do tej pory poruszyliśmy już wiele istotnych kwestii od podstaw związanych z programami partnerskimi, po zagadnienia nieco bardziej zaawansowane. Nadeszła pora przyjrzeć się bliżej Wydawcom – jak planują swoje strony, ich konkurencyjność, w jaki sposób dobierają grupy docelowe, ich specyficzną treść skierowaną do wybranej niszy, a w ostateczności w jaki sposób generują ruch na swoich stronach.
Jak Wydawcy planują swoje strony?
Wydawcy spędzają niezliczoną ilość godzin badając i poszukując nisz rynkowych do których mogą skierować swoje informacje, źródła i rozwiązania. Wydawcy wiedzą w jaki sposób rozwijać i tworzyć strategie, które przyciągną tysiące odwiedzających. Konstruują je w oparciu o doświadczenia użytkowników, które zachęcają odwiedzających do czytania ich treści, zapewniają informacje kontaktowe, a przede wszystkim przyczyniają się do wykonywanych zakupów. Wydawcy tworzą artykuły, źródła i blogi, aby zapewnić danej niszy materiały pomagające użytkownikom w rozwiązywaniu ich problemów. Ten rodzaj treści wpływa na wzrost ruchu na ich stronach, który przemieniany jest w większą ilość sprzedaży za pomocą bogatych informacji skupionych na rozwiązaniu problemu. Wydawcy często zamieszczają swoje treści korzystając z mediów typu: forum, panel dyskusyjny i społeczności online.
Targetowanie odpowiedniej publiczności, źródłem sukcesu Wydawców
Po wszystkich poszukiwaniach, Wydawcy muszą poznać swoich odbiorców. Identyfikacja swojej grupy docelowej i określenie kto i jak przyczynia się do sukcesów prowadzonych kampanii, pozwoli na precyzyjne określenie zysków wynikających z zakupów dokonanych przez ruch w promowanych ofertach. Zrozumienie czynników demograficznych, społeczno-ekonomicznego statusu, lokalizacji geograficznej, problemów, wyzwań, trudności itp. pozwoli na stworzenie treści opartej na rozwiązywaniu problemów i dostarczaniu odpowiedzi na istniejące potrzeby, jednocześnie promując oferty programów partnerskich. Ponieważ Wydawcy znają dokładnie swoich odbiorców, poszukują produktów i usług do promocji jak najbardziej dostosowanych do swojej grupy. Działając w ten sposób oferują rozwiązanie problemu swoim odbiorcom, promują produkty, które uznają za atrakcyjne dla nich i jednocześnie pracując na takich zasadach otrzymują prowizje od sprzedaży. Tym sposobem obie strony wygrywają.
Nie ma nic skuteczniejszego niż obserwacja konkurencji
Kiedy działania marketingowe skierowane są do określonej niszy, Wydawcy sprawdzają konkurencję, aby odkryć popularne oferty i produkty. Przeglądają kampanie reklamowe, sprawdzają główne słowa kluczowe funkcjonujące w obrębie danego segmentu rynku. Dodatkowo, sprawdzają też poziom doświadczenia swojej konkurencji, wygląd stron i ich funkcjonalność. Analiza taka dostarcza im inspirujących pomysłów promocji produktów, a także odkrycie wewnętrznych motywów wpływających na zwiększenie skuteczności strategii partnerskiej. Dzięki badaniu podobnych stron internetowych Wydawcy mają możliwość zyskania nowych pomysłów i technik, aby stworzyć autorską i bardziej wyspecjalizowaną treść.
Planowanie strony przez Wydawcę
Zdarzyło ci się kiedyś dotrzeć na stronę bez nawigacji, gdzie nie mogłeś wyszukiwać i odnaleźć ważnych informacji, lub w innych przypadkach zostałeś zasypany wyskakującymi okienkami i reklamami zajmującymi cały dostępny obraz? Jak możesz sobie wyobrazić projektowanie, rozwijanie i publikowanie na stronie może być bardzo skomplikowane i należy do specjalistycznych zadań. Wymaga to wiele przygotowań i planowania, ale jeśli jest zrobione właściwie, może stać się wyjątkowo opłacalne i przynoszące sukces. Wydawcy planują swoje strony, aby osiągnąć dwa cele: przyciągnąć odbiorców i spieniężyć swoje wysiłki. Z powodu tych dwóch bardzo prostych celów Wydawcy skupiają się na kilku kluczowych aspektach: projekcie, zawartości, odwiedzających i budowaniu list/linków.
Projekt/doświadczenia użytkownika: idealny projekt jest oryginalny, kreatywny, przyciągający wzrok, a wszystko powinno zostać przyjazne użytkownikowi i funkcjonalne. Odwiedzający muszą być w stanie znaleźć potrzebne informacje i przechodzić z jednej strony na drugą rozumiejąc przejście, które wykonują. W końcu użytkownik, który miał dobre doświadczenia z daną stroną, będzie na nią wracał i Wydawca będzie utrzymywał stałych odbiorców, promując produkty, co zwiększa prawdopodobieństwo dokonania sprzedaży.
Zawartość: stworzenie atrakcyjnej treści nie jest czymś łatwym, znajomość grupy docelowej ułatwia i ukierunkowuje ten proces. Wydawcy przestrzegają kilka podstawowych zasad pisząc treść skierowaną do swoich użytkowników. Pierwszą jest poszukiwanie i publikowanie informacji, które będą atrakcyjne dla odwiedzających i skłonią ich do powrotu w przyszłości. Drugą, jest znajomość treści, musi ona zapewniać rozrywkę, ale przede wszystkim powinna symulować użytkowników do postępowania w pożądany sposób. Właściwa treść opisuje problem, po czym dostarcza jego rozwiązanie.
Grupa docelowa: jednym z najważniejszych elementów w marketingu afiliacyjnym jest grupa docelowa. Ponieważ celem jest zapewnienie użytkownikom odpowiedniej uwagi, zadaniem Wydawców jest ustalenie ich potrzeb, po czym muszą im dostarczyć rozwiązania. Zapoznanie się z poszczególnymi problemami lub wątpliwościami jest doskonałą metodą identyfikacji z odbiorcami. Wydawcy dzielą się ze swoimi czytelnikami, odpowiadają na ich potrzeby, uciążliwości i dostarczają rozwiązań.
Budowanie list/linków: jest to dodatkowa taktyka stosowana przez Wydawców służąca zwiększonej promocji ofert. Zbierając informacje kontaktowe lub adresy e-mail budują listy za pomocą, których kontaktują się z docelowymi użytkownikami promując rozwiązania (twoje oferty). Budowanie linków jest praktyką stosowaną w celu znalezienia bogatych w treść stron wysoko pozycjonowanych w wyszukiwarkach i związanych bezpośrednio z daną niszą. Robi się to, aby zwiększyć swoją pozycję w wyszukiwarkach. Umiejscowienie w treści linku do innej strony sprawia, że wyszukiwarki traktują daną stronę jako wsparcie, staje się wiarygodna, popularna i pożyteczna dla użytkowników.
W jaki sposób Wydawcy sprowadzają ruch na swoje strony?
Istnieje niezliczenie wiele sposób sprowadzania ruchu na swoją stronę, jak zawsze, skupimy się tylko na najpopularniejszych metodach, a w rezultacie, tych najbardziej tradycyjnych: wyszukiwanie organiczne, wyszukiwanie płatne, social media i e-mail marketing.
Wyszukiwanie organiczne: element SEO, praktyka zwiększania widoczności strony za pomocą targetowania słów kluczowych i optymalizacji zawartości dla zwiększenia rankingu strony i trafności. Dodatkowe strategie dotyczą: budowania linków, praktyk kodowania HTML, rozwijania stron i ich projektowania, częstości publikowania treści i niezliczonej liczby innych strategii, które ewoluują każdego dnia. Użytkownicy pochodzący z organicznego wyszukiwania, są darmowi, często poszukują oni z użyciem pokrewnych fraz, które sprawiają, że stają się doskonale przekierowaną grupą docelową o wysokiej jakości.
Wyszukiwanie płatne: często wykonane z użyciem sieci reklamowych wykorzystujących SEM w Google, Yahoo lub Bing. Wydawcy wybierają dopasowane do grupy docelowej słowa kluczowe, a następnie licytują kwotę jaką będą wnosić za każde kliknięcie. Jest to doskonała metoda natychmiastowego uzyskania ruchu, podczas kierowania intencją użytkownika. Selekcjonuje użytkowników bardziej skłonnych do zakupu, niż samego przeglądania produktów. Płatni użytkownicy są drodzy w nabyciu. Istnieją różne aspekty wysiłków włożonych w płatne wyszukiwania , ponieważ spada koszt nabycia, a zwiększają się zyski.
Social Media: jest to nowe źródło ruchu. Wciąż jest testowane, optymalizowane i charakteryzowane w zależności od przemysłu. Media społecznościowe są nowym marketingowym medium. Ich podstawowym założeniem jest udostępnianie treści i generowanie treści dopasowanej do użytkowników śledzących dane grupy na wybranych kanałach social media. SMO (Social Media Oplimization) dodaje wartości do programów partnerskich rekrutując nowych użytkowników i obserwując zachowania tych dotychczasowych. Tutaj śledzenie nie jest na tyle intuicyjne jak w przypadku innych mediów, ale istnieją odmienne opcje, o których możecie przeczytać w artykułach na Afiliotece.
E-mail marketing: uważany przez wielu jako jeden z najbardziej efektywnych narzędzi bezpośredniego przekazywania wiadomości w marketingu online. Ten kanał marketingowy wymaga od użytkownika udostępnienia swojego adresu e-mail, aby otrzymywać wiadomości. Wiele platform mailingowych umożliwia wykorzystanie dynamicznych zmiennych pól, co pozawala na personalizację, ukierunkowanie i wysyłanie wiadomości w odpowiednich odstępach czasu. Wydawcy wysyłają e-maile promujące poszczególne produkty, usługi i oferty. Jedną z korzyści płynących z e-mail marketingu jest możliwość kierowania sprzedaży do użytkowników kiedy konkretne działania zostały wykonane. Przykładowo, jeśli użytkownik dodał jakiś produkt do swojego koszyka zakupowego i porzucił go przed samym dokonaniem zakupu, możesz wysłać mu wiadomość oferującą pomoc, promującą podobne produkty, lub wysłać wiadomość przypominającą o niedokonanym zakupie itp. Możliwość łatwego śledzenia swoich wysiłków prowadzi do optymalizacji i zwiększenia ROI, które są bardzo cenne dla każdego programu partnerskiego.
Teraz wiesz już co Wydawcy robią ze swoimi stronami, co dalej?
Stajesz się ekspertem w marketingu afiliacyjnych i jesteśmy pewni, że przygotowywany przez ciebie program partnerski nabiera kształtów, a nawet generuje już pierwsze sprzedaże. Jeśli nie, bez obaw. W kolejnej części zajmiemy się przeglądem Sieci Afiliacyjnych i pokażemy w jaki sposób twój program może z nimi współpracować. Zapraszamy do komentowania i polecamy poszerzanie swojej wiedzy dzięki treściom znalezionym na Afiliotece!
Marketing Afiliacyjny dla twojej firmy: