Marketing afiliacyjny można porównać do gry. Wiele osób próbuje w nią grać, wielu przegrywa a tylko niektórym udajesię wygrać. Jaka jest więc różnica pomiędzy ludźmi, którzy są skuteczni i tymi, którzy ponoszą niepowodzenia?
Do podstawowych błędów należą:
I. Niepoprawne badania produktów i wybieranie rynków, które są już nasycone.
II. Wybór nieodpowiednich programów partnerskich.
III. Niewystarczające środki finansowe przeznaczane na kampanie AdWords.
IV. Za mała pomysłowość i brak oryginalności.
V. Koncentrowanie się tylko na jednym rynku, zamiast uwzględnia kilku.
VI. Linkowanie bezpośrednio do Reklamodawców, zamiast korzystania z tzw.”squeeze pages” (strony www, których celem jest pozostawienie adresów e-mailowych przez internautów i pozyskanie subskrybentów).
VII. Nietestowanie więcej niż jeden raz narzędzi za pomocą Google AdWords.
VIII. Wybieranie zbyt wielu ogólnych słów kluczowych w programie AdWords.
IX. Pomijanie grup niszowych w AdWords.
X. Nieobliczanie maksymalnego CPA (cost-per-action) dla produktu, który promujemy.
XI. Ukierunkowanie na zły rynek.
XII. Niewykorzystywanie programu Microsoft AdCenter.
XIII. Niezasłanianie linków partnerskich.
XIV. Nieuwzględnianie i nie pytanie innych firm, które działają na rynku.
XV. Brak badań konkurencji.
Teraz już wiesz, czego unikać. Zapamiętaj to i przekuj działania w sukces w marketingu afiliacyjnym!