Czy wiedzieliście, że globalne wydatki na reklamę online w tym roku mają osiągnąć 94,2 bilionów dolarów, a 603 bilionów dolarów ma zostać wydane na reklamę online do 2015 roku?
Większość tych liczb została zagarnięta przez Stany Zjednoczone, które odpowiadają za ponad 40% z tej kwoty. Na kolejnych miejscach znalazły się Europa oraz Azja, które razem z USA plasują się na pierwszych pozycjach w tym rankingu.
Z poniższej infografiki przygotowane przez Go-Gulf.com wynika, że Google cieszy się obecnie 44,1% udziału w reklamie online. Daleko w tyle plasuje się Facebook, który ma tylko 3,1% udziału. Jednakże agencje reklamowe pracujące dla sieci społecznościowej Marka Zuckerberg’a już zapowiadają, że zamierzają znacznie zainwestować w przyszłości.
Infografika pokazuje, że agencje reklamowe zamierzają przeznaczyć wydatki na reklamę w social mediach przede wszystkim na Facebooku (89%). Daleko w tyle zostaje Twitter (39%), YouTube (36%), Linkedln (21%) oraz Google+ (18%).
Koszty ponoszone na reklamę w mediach społecznościowych mają także wzrosnąć w Stanach Zjednoczonych. Przewiduje się, że wyniosą 2,11 bilionów dolarów w 2012 roku i prawie 5 bilionów dolarów do 2016 roku.
Kilka innych ciekawych wyników znajdziecie poniżej.