Abyście pozostali na bieżąco z najważniejszymi informacjami z social media przedstawiamy najważniejsze informacje z branży.
Google Analytics wprowadza nowy format raportów
Мają one pomóc użytkownikom mierzyć wpływ inicjatyw marketingu społecznościowego, a także ocenić efektywność social media w osiąganiu swoich celów i aktywności e-commerce.
Społeczności mają coraz większe znaczenie jako kanał marketingowy. Ale w jaki sposób mierzyć wpływ i efektywności twoich społecznych inicjatyw? Cztery elementy definiują wpływ społeczny:
- ŹRÓDŁA: kiedy twoje treści są udostępniane i ludzie odwiedzają twoją stronę, ważne jest aby zrozumieć zaangażowanie użytkowników pochodzących z różnych źródeł social media
- KONWERSJE: udostępniana w linkach treść staje się punktem wejść na twoją stronę, generując ruch z różnych źródeł social media. Mierzenie konwersji i określenie wartości pieniężnej tego ruchu pomoże ci zrozumieć wpływ social media na twój biznes.
- STRONY: Ludzie angażują się coraz bardziej, udostępniają treści i dyskutują o nich na platformach społecznościowych. Ważne jest, aby wiedzieć które strony i treści są udostępniane, gdzie i w jaki sposób.
- WTYCZKI SPOŁECZNOŚCIOWE: Dodanie ich na twojej stronie (przykładowo przycisk Google „+1”) pozwalają użytkownikom udostępniać treści na platformach społecznościowych bezpośrednio z twojej strony. Dane dotyczące twoich wtyczek społecznościowych pokażą ci, która treść została udostępniona i na jakich portalach.
Pinterest ogłasza łatwe przypisywanie i udostępnianie działań na Flickr
Pinterest wraz z Flickr i innymi społecznościami opracował nowy system, ułatwiający zaznaczanie i udostępnianie treści ich twórców. Obrazy udostępniane na Flickr można teraz zaznaczyć za pomocą przycisku „Pin It”, dzięki któremu udostępnione zostają także na profilu Pinterest.
Twitter poprawił Discover Tab i tworzy bardziej spersonalizowaną treść
Twitter stworzył nowe wydanie Discover Tab. Twitter uruchomił dodatkowe sygnały personalizacji, aby móc wybrać Discover story, zawierające popularne tweety śledzone przez samych użytkowników, a także ich znajomych.
Dyskusje z klubów sieciowych
Tysiące marketerów social media i właścicieli małych firm zadają pytania innym i sami oferują pomoc. Poruszono kilka ciekawych kwestii dotyczących relacji z projektantem stron www, największych wyzwań związanych z blogowaniem i problemami z HootSuite przy publikacji postów na Facebooku.
LinkedIn kupiło SlideShare za 119 milionów dolarów
Najpopularniejsza sieć społecznościowe marketerów B2B dodała stronę umożliwiającą udostępnianie prezentacji PowerPoint w swoim obszarze.
Foursquare ułatwia firmom podjęcie pierwszych działań
Firmy mają teraz opcję natychmiastowej weryfikacji na Foursquare za jednorazową opłatą 10 dolarów. Nadal można korzystać z bezpłatnej weryfikacji drogą mailową, ale zajmuje ona od trzech do czterech tygodni. Kiedy zostaniesz zweryfikowany, możesz zacząć korzystać z darmowych narzędzi Foursquare takich jak oferty specjalne, aktualizacje swoich list i otrzymywanie statystyk dotyczących twoich odwiedzających.
Produkty sponsorowane dostępne na Tumblr
Oto pierwsze typy reklam oferowanych na Tumblr.
Tumblr Radar ma ponad 120 milionów odsłon dziennie i prezentuje on próbkę najbardziej kreatywnych i interesujących mediów naszej sieci. Sponsorzy otrzymują specjalną uwagę, dostając szansę na zdobycie tysięcy obserwatorów, „Lubię to” i reblogów.
Tumblr Spotlight napędza dziesiątki milionów obserwatorów każdego tygodnia dla nowych i ekscytujących użytkowników. Stworzony przez zespół redaktorów, oferuje próbkę możliwości najbardziej utalentowanych twórców na Tumblr. Sponsorzy znajdują się w centrum uwagi.
Google TV aktualizuje swoją aplikację YouTube
Pojawiły się nowe funkcje: Recommendations i Search, a poza tym wprowadzono przycisk Google +1 wewnątrz nowej aplikacji.
Jakie wydarzenia z ostatniego miesiąca były interesujące dla ciebie?
Zachęcamy do komentowania!